کامپیوتر و سخت افزار

اینتل تایید کرد که Meteor Lake در سال 2024 برای دسکتاپ عرضه می شود

نقشه راه داخلی اینتل که باعث ایجاد یک سری شایعات در مورد لغو Meteor Lake-S شده بود، داده‌های دقیقی در خود داشت، اما ظاهرا کل داستان را بازگو نمی‌کرد. برخلاف شایعات قبلی مبنی بر عرضه معماری Meteor Lake در پایان سال 2023 برای دسکتاپ، حالا اینتل رسماً اعلام کرده است که این پردازنده برای دسکتاپ، در سال 2024 عرضه خواهد شد. این اطلاعات توسط میشل جانستون هولتهاوس، معاون اجرایی اینتل و مدیر کل گروه محاسبات مشتری تأیید شده است، که اساساً بر همه چیزهای مربوط به مصرف کنندگان عمومی نظارت دارد.

اولین برخورد نزدیک با پردازنده مرکزی نسل چهاردهم “Raptor Lake Refresh” اینتل در رویداد Innovation

اینتل شایعات مربوط به لغو Meteor Lake-S را رد کرد

پیش از این، گمانه‌زنی‌هایی درباره برنامه‌های اینتل برای معرفی نسل اول پردازنده‌های مرکزی Core Ultra برای رایانه‌های رومیزی مبتنی بر Meteor Lake در سه ماه چهارم وجود داشت. اما در نهایت، این شرکت اعلام کرد که این طرح‌ها به طور قطعی لغو شده‌اند. در عوض، Meteor Lake قرار است برای اولین بار در 23 آذر (14 دسامبر) بر روی پلتفرم موبایلی یا به صورت خاص لپ‌تاپ‌ها عرضه شود، در حالی که تاریخ انتشار نسخه دسکتاپ هنوز هم مشخص نشده و از این پس باید از سال 2024 انتظار آن را کشید.

عرضه Meteor Lake دسکتاپ در سال 2024

میشل در مصاحبه‌ای با PCWorld تأیید کرده است که Meteor Lake واقعاً برای سیستم‌های دسکتاپ یا همان رومیزی خواهد آمد:

سوال: اجازه دهید از شما بپرسم، آیا قرار است دسکتاپ Meteor Lake وجود داشته باشد؟

پاسخ: {سری} دسکتاپ در سال 2024 عرضه خواهد شد.

سوال: پس شما {وجود سری} دسکتاپ Meteor Lake را تایید می‌کنید؟

پاسخ: بله.

سوال: و اینکه آیا شما بازهم به دورانی باز می‌گردید که در آن یک خانواده پردازنده برای موبایل و یک خانواده پردازنده جداگانه برای دسکتاپ وجود خواهد داشت؟ اما به نظر نمی‌رسد که اینطور باشد.

پاسخ: اینطور نیست. من یک خانواده پردازنده از بالا به پایین برای هر دو بخش می خواهم، همه نه؟

 PCWorld

در اصل، این نشان می‌دهد که اینتل یا تغییرات نامعلومی در برنامه‌های خود ایجاد کرده است، و اکثر افشاگران را غافلگیر کرده است، یا آن نقشه‌های راه فاش شده تصویر کاملی را ارائه نکرده‌اند. با این حال، وجود پردازنده‌های سری Meteor Lake-S اکنون غیرقابل انکار است و اینتل معماری دیگری از بالا به پایین خواهد داشت که در میان پردازنده‌های موبایل و دسکتاپ قرار دارد.

صرف نظر از اینکه چه زمانی می‌توانیم منتظر معرفی Meteor Lake برای رایانه‌های رومیزی باشیم، این سؤال نیز به وجود می‌آید که آیا در اوایل سه ماهه اول 2024 در کنار پردازنده‌های Raptor Lake Refresh 65W عرضه می‌شود یا اینکه مدتی بعد و در کنار پلتفرم Arrow Lake-S ظاهر خواهد شد. علاوه بر این، این احتمال وجود دارد که هر دو محصول در یک مجموعه مشترک قرار گیرند، یا همانطور که قبلاً حدس زده می‌شد، Arrow Lake ممکن است برای سری دوم نسل اولترا با احتمال عرضه بعدی در نظر گرفته شود.

اگر آن بخشی از شایعات که تا کنون تکذیب نشده‌اند درست باشند، اینتل ممکن است برنامه‌ای بلندپروازانه برای انتشار سه سری دسکتاپ در یک سال داشته باشد: Raptor Lake Refresh (سری 65 وات)، Meteor Lake-S و Arrow Lake-S. با این حال، شایان ذکر است که صحت این شایعات، به ویژه در مورد عرضه Arrow Lake در سال 2024، چندان قابل اتکا نیست، اما به هر حال در آینده می‌توان اطلاعات دقیق‌تری را در مورد جدول زمانی انتشار Arrow Lake-S به دست آورد.

مطالب مرتبط:

بدون امتیاز