کامپیوتر و سخت افزار

ایسوس وجود کد “Raptor Lake-S Refresh” برای CPU نسل بعد اینتل را تایید کرد


ایسوس یک وب سایت اختصاصی راه اندازی کرده است که آخرین مادربردهای Z790، H770 و B760 خود را در آن به نمایش می‌گذارد که برخی از آنها اخیراً در رویداد Gamescom رونمایی شده‌اند. در کمال تعجب، صفحه وب به صراحت تایید می‌کند که این مادربردها برای سری دسکتاپ نسل چهاردهم Core اینتل طراحی شده‌اند و همین طور تایید کرد که این پردازنده با کد Raptor Lake-S Refresh عرضه خواهد شد، آن هم در حالی که این سری، تا کنون به طور رسمی معرفی نشده است.

ایسوس از مادربردهای ROG Maximus Dark Hero، ROG Strix و TUF Z790 ویژه نسل چهاردهم اینتل رونمایی کرد

ایسوس از چیپست Z890 استفاده خواهد کرد

این مورد توسط @momomo_us مشاهده شد، زیرا صفحه ایسوس به وضوح عنوان و توضیحات نام‌گذاری سری جدید را دارد. علاوه بر این، تأیید می‌کند که سری چهاردهم Core با کد Refresh of the Raptor Lake عرضه خواهند شد. هر چند مدت‌ها بود که دیگر این موضوع بر کسی پوشیده نبود، اما نه اینتل و نه هیچ شریک دیگری آن را به صورت رسمی تایید نکرده‌ بود.

علی‌رغم اینکه سازندگان مادربرد چندین ماه به ورود سری پردازنده‌های اینتل «نسل بعدی» اشاره کرده‌اند، اما اعلام رسمی هنوز رخ نداده است و اینتل قصد دارد که در رویداد آینده Innovation 2023 این کار را انجام دهد. دلیل اشتیاق شرکای تولید کنند مادربرد در تأیید این سری جدید CPU در این واقعیت نهفته است که آنها از همان سوکت LGA-1700 استفاده می‌کنند و از سازگاری کامل از طریق به روز‌رسانی BIOS اطمینان حاصل می‌کنند.

قابل توجه است که اینتل ترجیح داده است که چیپست Z890 را برای این نسل از CPUهای دسکتاپ معرفی نکند، در عوض به او این فرصت را می‌دهد تا محصولات خود را با ویژگی‌ها و قابلیت‌های نوآورانه‌تری به روز کنند. این رویکرد اجازه می‌دهد تا اکوسیستم انعطاف پذیرتر و سازگارتری را برای کاربران فراهم کند.

پردازنده مرکزی دسکتاپ اینتل Raptor Lake-S Refresh به عنوان آخرین نسل Core برای سوکت LGA-1700 خواهد بود. جانشین آن به نام Arrow Lake-S برای عرضه در سال 2024 برنامه ریزی شده است که پس از آن معماری Panther Lake-S را دنبال می‌کند. سری دسکتاپ آینده همچنین آخرین موردی خواهد بود که از طرح نام‌گذاری قدیمی Core i3/i5/i7/i9 اینتل استفاده می‌کند در حالی بعد از آن، اینتل از فرمت Core 3/4/5/9 (Ultra) استفاده خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

بدون امتیاز