کامپیوتر و سخت افزار

انویدیا : وجود رمز ارز هیچ سودی برای جامعه ندارد

به گزارش گاردین، مایکل کاگان، مدیر ارشد فناوری انویدیا گفته است که ارزهای دیجیتال هیچ چیز مفیدی برای جامعه به ارمغان نمی‌آورند. او می‌افزاید که استفاده‌های بهتری از این حجم از قدرت پردازشی وجود دارد، مانند هوش مصنوعی، زیرا این شرکت اکنون کسب‌وکار مرکز داده خود را بر روی فناوری هوش مصنوعی LLM (Large Language Model) متمرکز کرده است. هر چند که به نظر می‌رسد که وجود رمز ارز در دنیای واقعی برای انویدیا کم سود و منفعت به همراه نداشته است.

از تلاش برای مقابله با استخراج تا تبدیل شدن به بخشی از چرخه‌ی تولید

در سال 2021، انویدیا اولین تلاش خود را برای جلوگیری از رونق ارزهای دیجیتال که بر سری پردازنده‌های گرافیکی RTX 30 تأثیر گذاشت، انجام داد. یک نوع جدید از پردازنده‌های گرافیکی RTX 3060 با فناوری “Lite Hash Rate” منتشر شد که گفته می‌شود راندمان استخراج را کاهش می‌دهد. این فناوری بعداً با برخی استثنا‌ها به باقی مانده‌ی سری‌ کارت‌های گرافیکی RTX 30 اضافه شد. با این حال، تنها چند ماه بعد، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار رمزنگاری تا حدی توانستند بر محدودیت‌های الگوریتم LHR غلبه کنند و یک سال بعد به آرامی عملکرد کامل استخراج را باز کنند.

بیشتر بخوانید ...   پردازنده های AMD Ryzen بازهم ارزان تر می شوند
سود رمز ارز انویدیا

در سال 2022، شرکت انویدیا مجبور شد 5.5 میلیون دلار به عنوان بخشی از تسویه حساب با SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده) بپردازد، زیرا آنها به سرمایه گذاران در مورد چگونگی تأثیر استخراج بر تقاضای پردازنده‌های گرافیکی اطلاع نداده بودند. علاوه بر این، طبق پرونده SEC، انویدیا از استخراج ارزهای دیجیتال که به عنوان بخشی از کسب و کارشان، آگاه بوده و حتی ادعا کرده است که همانطور که توسط CNBC گزارش شده است، مدیریت ارشد NVIDIA می‌خواهد بازار استخراج ارز دیجیتال را دنبال کند.

سود رمز ارز انویدیا

آخرین cryptoboom نیز تأثیر زیادی بر بازار پردازنده‌های گرافیکی داشت و باعث افزایش سرسام آور قیمت GPU در سطح غیرقابل تصوری شد. ممکن است ماه‌ها، یا حتی سال‌ها، طول بکشد تا پردازنده‌های گرافیکی دوباره به قیمت‌های عادی خود بازگردند، البته اگر اصلاً این اتفاق رخ بدهد.

مطالب مرتبط:

امتیاز: 5.0 از 5 (4 رای)