کامپیوتر و سخت افزار

انویدیا فناوری DLSS 3.5 را همراه با Ray Reconstruction معرفی کرد


به نظر می‌رسد با یک فناوری ارتقاء مقیاس جدید رو‌به‌رو هستیم که اساساً یک پیشرفت اساسی برای DLSS3 موجود انویدیا به حساب می‌آید. در حالی که هیچ به‌روزرسانی در مورد AMD FSR3 و XeSS اینتل که هر دو به‌صورت متن‌باز عرضه شده‌اند، وجود ندارد، انویدیا مصمم است تا با جدیدترین DLSS یا (Deep Learning Super Sampling) خود خبرساز شود. این الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی تا به امروز تحت چهار نسخه منتشر شده است: DLSS1 (مارس 2020)، DLSS 2.3 (نوامبر 2021)، DLSS 3 (اکتبر 2022) و DLSS 3.1 (ژانویه 2023) و حالا به نظر می‌رسد که انویدیا جدیدترین فناوری ارتقاء مقیاس خود، یعنی DLSS 3.5 را به صورت خاص، بر روی ردیابی پرتو متمرکز کرده است.

AMD FSR2 در مقابل انویدیا DLSS2، برنده چه کسی است؟

DLSS 3.5 جدید انویدیا با خود فناوری Ray Reconstruction را خواهد آورد

انویدیا فناوری DLSS 3.5

DLSS 3.5 بر بازسازی پرتو (Ray) تمرکز دارد و تجربه بصری بهبود یافته‌ای را در مقایسه با تکنیک‌های حذف نویز سنتی ارائه می‌کند. ضمن اینکه انویدیا ادعا می‌کند که Ray Reconstruction بر روی داده‌هایی تا پنج برابر بیشتر از توان DLSS3 آموزش دیده است. این برنامه برای ترکیب داده‌های اضافی مربوط به موتور بازی و نرم‌افزار، تشخیص افکت‌های مختلف ردیابی پرتو، تمایز بین پیکسل‌های زمانی و مکانی خوب و بد، و حفظ داده‌های با فرکانس بالا برای ارتقاء مقیاس آموزش دیده است.

انویدیا فناوری DLSS 3.5
انویدیا فناوری DLSS 3.5

تا کنون مشخص شده که استفاده از حذف‌کننده‌ها، داده‌های ضروری مورد نیاز برای افزایش مقیاس را از بین می‌برد، که در نهایت منجر به از دست رفتن داده‌های رنگی در حین حذف نویز و افزایش مقیاس بعدی می‌شود. علاوه بر این، روش‌های سنتی ممکن است به دلیل انباشته شدن پیکسل‌ها از فریم‌های قبلی، منجر به اثرات نوری نادرستی شوند که اغلب منجر به شبح‌سازی (سایه‌ای از تصویر فریم قبل) می‌شود.

حذف‌کننده‌ها همچنین به روشنایی کمتر از حد محیط و بازتاب‌های با کیفیت پایین‌تر کمک می‌کنند، زیرا داده‌های کافی برای درون‌یابی وجود ندارد. این مورد در رابطه با Ray Reconstruction که ویژگی اصلی به‌روزرسانی DLSS 3.5 است، صادق نخواهد بود.

انویدیا فناوری DLSS 3.5
انویدیا فناوری DLSS 3.5

انویدیا تایید کرده است که DLSS 3.5 در پاییز عرضه خواهد شد و در بازی‌هایی مانند Cyberpunk 2077: Phantom Liberty، Portal with RTX و Alan Wake 2 حضور خواهد داشت. علاوه بر این، در پلتفرم NVIDIA Omniverse، Chaos Vantage و رندر D5 در دسترس خواهد بود. خوشبختانه فناوری «RR» در تمام پردازنده‌های گرافیکی RTX (برخلاف Frame Generation) کار خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

بدون امتیاز