کامپیوتر و سخت افزار

اعلام همکاری اینتل و Arm: نسل جدیدی از پردازنده‌های موبایلی در راه است؟

اینتل امروز از یک شراکت کلیدی پرده‌برداری کرد که به سازندگان تراشه اجازه می‌دهد تا SoCهای کم مصرفی را بر روی فرآیند 18A بسازند. این همکاری بر روی چیپست‌های موبایلی مبتنی بر هسته‌های پردازشی Arm متمرکز خواهد بود و در نهایت در جهت بهبود خودروهای خودران، اینترنت اشیا، پایگاه‌های داده و صنعت هواوفضا و کاربردهای دولتی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

جزئیات همکاری اینتل و Arm

همکاری اینتل و Arm

در بیانیه مطبوعاتی مشترکی که توسط اینتل و آرم منتشر شده است، آمده است که مشتریان شرکت Arm که چیپست‌های خود را با هسته‌های پردازشی Cortex طراحی می‌کنند، قادر خواهند بود تا از فناوری‌های ترانزیستورهای پیشرفته اینتل برای بهبود عملکرد و قدرت محصولات خود استفاده کنند.

Pat Gelsinger، مدیرعامل شرکت اینتل گفت که این توافق چندنسلی گزینه‌های جدیدی برای شرکت‌هایی که به دنبال استفاده از فناوری‌های نسل آینده هستند را فراهم خواهد کرد.

اینتل قصد دارد کارخانه‌ای برای طراحان چیپ ایجاد کند تا سازندگان بتوانند تراشه‌های مورد بحث را تولید کنند. در حالیکه در سمت دیگر ماجرا، آرم یک بهینه‌سازی مشترک فراهم خواهد کرد تا فرایند تولید آسان‌تر شود و در کنار بهبود قدرت و عملکرد، هزینه‌ها نیز برای خود شرکت منطقی‌تر شوند.

همکاری اینتل و Arm

این همکاری بخشی از استراتژی IDM 2.0 بوده که در آن اینتل سرمایه‌گذاری زیادی در بالا بردن ظرفیت تولید در سراسر جهان خواهد داشت و این شامل توسعه در ایالات متحده و اتحادیه اروپا نیز می‌شود. می‌توان انتظار داشت که چنین اقداماتی زنجیره تأمین تراشه را متعادل کند و کمبودهایی که در حال حاضر شرکت‌های سازنده تراشه به دلیل تقاضای بالا با آن مواجه هستند را کاهش دهد.

فرایند 18A اینتل اساساُ یک تکنولوژی 1.8 نانومتری است و حرف A نماد آنگستروم (Angstrom) بوده که یک واحد متریک است که یک واحد کوچکتر از نانومتر به حساب می‌آید. Angstrom یک ده میلیاردم متر و یک صد میلیونم سانتیمتر است. در هر حال، حرکت به سمت چنین فناوری‌هایی می‌توان امیدبخش این باشد که تراشه‌های موبایلی در آینده کوچکتر شده و تراکم ترانزیستورها در آن‌ها بالاتر خواهد رفت.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)