کامپیوتر و سخت افزار

اسنپدراگون 8 نسل 3 در گلکسی‌ دارای پردازنده گرافیکی 1 گیگاهرتزی خواهد بود

[ad_1]

مدتی از رسمی شدن تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 می‌گذرد و ما قبلاً شاهد نمایش آن در سری 14 شیائومی بودیم، با این حال، برای کسانی که نمی‌دانند، یک نسخه اورکلاک شده وجود دارد که در سری گلکسی اس 24 عرضه خواهد شد، درست مانند نسخه اسنپدراگون 8 نسل 2 امسال For Galaxy، به علاوه این چیپست اورکلاک شده عملکرد بهتری را ارائه خواهد کرد.

با توجه به گفته Ice Universe، گوشی‌های پرچمدار شرکت سامسونگ در سال 2024 نسخه سفارشی شده دیگری از چیپ برتر Snapdragon استفاده خواهند کرد. این چیپ با نام Snapdragon 8 Gen 3 شناخته می‌شود و برای سری گوشی‌های گلکسی اس 24 و مدل‌های Flip6 و Fold6 استفاده خواهد شد.

بطور طبیعی، هنوز سوالی درباره عملکرد پایدار وجود دارد. اورکلاک کردن یک کارت گرافیک یا پردازنده مرکزی به معنای تولید بیشتر حرارت از قطعات است. در اینجا باید منتظر باشیم و ببینیم که شرکت سامسونگ برای گوشی‌های آینده Galaxy S24 از چه راهکار حرارتی استفاده می‌کند. اگر گوشی‌ها با سرعت‌های بالاتر عملکرد پایدار عالی را ارائه دهند، آنگاه این یک پیروزی بزرگ برای این شرکت خواهد بود. بی صبرانه منتظر هستیم تا ببینیم که این چیپست جدید قادر به چه کارهای دیگری است.

مشخصات تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گوشی‌های گلکسی اس 24

یکی از ویژگی‌های برجسته این چیپ، حضور کارت گرافیک Adreno 750 با سرعت 1,000 مگاهرتز است. این به معنای افزایش 28 درصدی در سرعت کلاک نسبت به نسخه قبلی، یعنی Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy که در داخل سری گلکسی اس 23 استفاده می‌شود، می‌باشد. Adreno 740 در نسخه قبلی با خروجی بالای 719 مگاهرتز عمل می‌کرد.

اسنپدراگون 8 نسل 3 در گلکسی دارای پردازنده گرافیکی 1 گیگاهرتزی خواهد بود

تاکنون، شرکت کوالکام، سرعت کلاک کارت گرافیک معمولی Snapdragon 8 Gen 3 را به طور رسمی تأیید نکرده است. بنابراین، نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که نسخه اختصاصی برای گوشی همراه گلکسی اس 24 بهبودی در این زمینه خواهد داشت یا خیر. همچنین، قدرت کارت گرافیک نیز هنوز مشخص نشده است.

چیپ‌های اسنپدراگون و Exynos در گوشی‌های سامسونگ

در خانواده گلکسی اس 24، یک سیستم تقسیم‌بندی وجود دارد و بر اساس آن، برخی از نسخه‌ها از چیپ Snapdragon 8 Gen 3 و برخی از Exynos 2400 استفاده خواهند کرد. آخرین شایعات حاکی از آن است که چیپست اسنپدراگون، گوشی‌های گلکسی اس 24 اولترا را در همه جا و دو گوشی دیگر را در برخی بازارها تامین می‌کند. در حالی که تراشه Exynos 2400، چیپست انتخاب شده برای مدل‌های اس 24 و اس 24+ در اروپا و کره جنوبی خواهد بود.

با توجه به عدم تأیید رسمی اطلاعات توسط شرکت کوالکام، لازم است تا زمانی که اعلام رسمی صورت بگیرد، منتظر باشیم تا جزئیات دقیق‌تری درباره قدرت و عملکرد این گوشی‌ها در دسترس قرار گیرد.

گوشی همراه گلکسی اس 24 شرکت سامسونگ برای عرضه در ژانویه 2024 برنامه ریزی شده است و بر اساس تمام اطلاعاتی که تاکنون دریافت کرده‌ایم، در انتظار یک گوشی هوشمند واقعا قدرتمند هستیم. بیایید امیدوار باشیم که شرکت سامسونگ بتواند یک بار دیگر توانایی خود را در این زمینه ارائه دهد. این گوشی همراه یک ارتقاء ارزشمند برای هر کسی است که هنوز از گلکسی اس 22 یا دستگاه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کند.

بدون امتیاز