استفاده از دستگاه حضور و غیاب در ادارات
استفاده از دستگاه حضور و غیاب در ادارات به همراه نرم افزار حضور و غیاب و نرم افزار حقوق و دستمزد از جمله ابزارهای حیاتی است که در سالهای اخیر در سازمان ها به شدت مورد توجه قرار گرفته است. دستگاه حضور و غیاب با کمک نرم افزار حضور و غیاب اطلاعات ورود و خروج کارکنان را محاسبه و ثبت می کند و گزارش دقیق از عملکرد کارکنان را در اختیار نرم افزار حقوق و دستمزد برای محاسبه میزان حقوق، اضافه کاری، مرخصی و … قرار دهد.
نرم افزار حضور و غیاب و حقوق و دستمزد ویسمن از جمله راهکارهایی است که داده های تردد پرسنل را از دستگاه حضور و غیاب دریافت میکند و آن را به فیش حقوقی تبدیل می کند. نرم افزار حقوق و دستمزد ویسمن با در نظر گرفتن قوانین استخدامی، محاسبات مربوط به دستمزد و حقوق افراد را انجام می دهد.
بر اساس قانون کار، ثبت دقیق ساعات کاری کارکنان یکی از الزامات مهم برای اداره کار است لذا استفاده از دستگاه حضور و غیاب در ادرات به همراه نرمافزار حضور و غیاب و نرم افزار حقوق و دستمزد، الزامی است. استفاده از دستگاه حضور و غیاب در ادارات مزایای زیادی به همراه دارد که در ادامه اشاره می کنیم:
1. صرفه جویی در زمان و نیروی انسانی
یکی از بزرگترین مزایای استفاده از دستگاه حضور و غیاب در ادارات، مدیریت دقیق زمان است. سیستم حضور و غیاب به شما امکان میدهد که گزارش های حضور و غیاب، تأخیر یا اضافهکاری کارمندان را با دقت و سرعت ثبت کنید و با کمک نرم افزار حقوق و دستمزد به صورت خودکار میزان حقوق و دستمزد را محاسبه کنید. این کار باعث کاهش محاسبات دستی و صرفه جویی در زمان می شود.
2. کاهش اشتباهات انسانی
ثبت و محاسبه ساعات حضور و غیاب، تاخیر و اضافه کاری کارمندان در ادارت با استفاده از دستگاه حضور و غیاب، بهصورت دقیق و خودکار انجام می شود. دستگاه های حضور و غیاب از فناوری های پیشرفته مثل اثر انگشت، تشخیص چهره یا کارت استفاده میکنند که احتمال خطا را تقریباً به صفر میرساند.
3. شفافیت در سیستم کاری
از جمله مزایای مهم استفاده از دستگاه حضور و غیاب در ادارات، ایجاد شفافیت در عملکرد کاری کارکنان است. وقتی اطلاعات حضور و غیاب به صورت دقیق ثبت شود، هیچ ابهامی در مورد ساعات کاری باقی نمیماند. کارمندان مطمئن هستند که حقوق و مزایا بر اساس ساعات کاری واقعی محاسبه میشود، و مدیران نیز میتوانند بر اساس گزارش عملکرد دقیق کارکنان تصمیمگیری کنند.
4. ارزیابی دقیق عملکرد کارکنان
با استفاده از دستگاه حضور و غیاب در ادارات، مدیران میتوانند به دقت عملکرد کارکنان را ارزیابی کنند و بر اساس گزارش عملکرد کارکنان میزان تأخیر یا اضافهکاری افراد را بررسی و ارزیابی کنند. این اطلاعات کمک می کند تا مدیران بتوانند تصمیمهای بهتری درباره ارتقاء، پاداش یا حتی اصلاح عملکرد کارکنان بگیرند.
5. هماهنگی با قانون کار
یکی از کاربردهای مهم دستگاه حضور و غیاب در ادارات، الزام قانون کار است. مطابق قانون کار ، برای محاسبه حقوق و مزایای کارمندان، مدیران موظف هستند که ساعات کار، اضافه کاری، مرخصی ها و غیبت های کارکنان را به طور دقیق ثبت و نگهداری کنند.
6. سازگار با دورکاری
در کنار استفاده از دستگاه حضور و غیاب در ادارات با شیوع کرونا و تغییر سبک کاری، استفاده از نرم افزارهای حضور و غیاب بسیار کاربردی است. نرم افزار حضور و غیاب به شما اجازه میدهند تا حتی در حالت دورکاری، حضور و غیاب خود را ثبت کنید.
7. امنیت اطلاعات
دستگاه حضور و غیاب اطلاعات را بهصورت ایمن و مطمین ذخیره میکنند. به عنوان مثال اگر از اثر انگشت یا تشخیص چهره استفاده شود، هر فرد فقط میتواند اطلاعات خودش را ثبت کند. این ویژگی باعث میشود که سوءاستفاده یا تقلب کاهش پیدا کند و اطلاعات کارمندان محرمانه باقی بماند.
8. بهبود فرهنگ سازمانی
اگر روند محاسبه حقوق و دستمزد با نظم و شفافیت پیش برود، اعتماد در سازمان افزایش پیدا میکند. بر مبنای گزارش دقیق سازمان حضور و غیاب کارکنان میدانند که سیستم اداری منصفانه عمل میکند و تلاشهای ایشان نادیده گرفته نمیشود. این موضوع به افزایش روحیه کاری و بهبود فرهنگ سازمانی کمک میکند.
9. قابلیت گزارش گیری دقیق
دستگاه حضور و غیاب قابلیت های پیشرفته ای برای تهیه گزارش دارند. این گزارش ها میتوانند شامل اطلاعاتی مثل تعداد روزهای کاری، ساعات اضافهکاری، میزان تأخیر و میزان مرخصیهای کارمندان باشند. نرم افزار حضور و غیاب و حقوق دستمزد بر اساس این اطلاعات، محاسبات دقیق حضور و غیاب و حقوق و دستمزد پرسنل انجام می دهند.
10. انعطاف پذیری بالا
دستگاه های حضور و غیاب قابلیت تنظیم دارند و میتوانند با نیازهای خاص هر سازمان هماهنگ شوند. مثلاً اگر شرکتی شیفت های مختلف کاری داشته باشد، این سیستم ها میتوانند زمان بندیهای مختلف را مدیریت کنند.
11. اتصال به نرم افزار حضور و غیاب
دادههای ثبت شده در دستگاه حضور و غیاب با کمک نرم افزار حضور و غیاب محاسبه میشود و امکان مشاهده و مدیریت گزارشهای زمانی کارکنان، مانند تأخیرها، غیبتها و اضافهکاری وجود دارد.
12. محاسبه خودکار حقوق و دستمزد
با انتقال و پردازش اطلاعات دستگاه حضور و غیاب در نرمافزار حقوق و دستمزد، محاسبه دقیق و خودکار حقوق بر اساس ساعات کاری، اضافهکاری، کسر کار، مرخصیها و مزایا به راحتی میسر است.
جمعبندی
استفاده از دستگاه حضور و غیاب در ادارات در کنار نرم افزار حضور و غیاب و نرم افزار حقوق و دستمزد، فرایند حضور و غیاب و محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان را تسهیل و مدیریت میکند. سیستم های حضور و غیاب با کاهش خطا، صرفهجویی در زمان، ایجاد شفافیت و بهبود عملکرد کلی، به مدیران و کارکنان کمک میکنند تا عملکرد و بهره وری بهتری داشته باشند کنند . به زبان ساده، این ابزارها مانند یک ساعت هوشمند برای سازمانها هستند که هم وقت را بهتر میشناسند و هم مدیریت کسب و کار را هموار میکنند.
به شما پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید دستگاه حضور و غیاب مناسب با سازمان و کسب کار خود را دارید، به وبسایت شرکت مهرکیا به آدرس MEHRKIA.COM مراجعه کنید و دستگاه حضور و غیاب مورد نیاز خود را با گارنتی 18 ماهه و ده سال خدمات پس از فروش، بهصورت آنلاین سفارش دهید.
شرکت مهرکیا، به همراه تمامی دستگاه های حضور و غیاب خود، نرم افزار حضور و غیاب ویسمن ((VISMANIT.COMبا یک سال پشتیبانی رایگان به شما عرضه می کند. نرم افزار حضور و غیاب ویسمن از ویژگی هایی نظیر مدیریت تردد کارکنان، محاسبه و پردازش دستمزدها و مزایا، تولید گزارشات تحلیلی، و اتصال به دیگر سیستمهای مدیریت منابع انسانی پشتیبانی میکند.
تیم پشتیبانی شرکت مهرکیا آماده است تا شما را در انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب و نرم افزار حضور و غیاب مناسب با کسب و کار شما راهنمایی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:
02122175579 09120405057