کامپیوتر و سخت افزار

ازراک: انتشار بایوس 3.25 به منظور رفع مشکلات Ryzen 9000 و قبول مسئولیت در قبال سخت‌افزار آسیب‌دیده

شرکت ازراک (ASRock) در تلاش است تا بایوس جدیدی را با شماره نسخه 3.25 برای مادربردهای سری 800 خود توسعه دهد به منظور حل مشکلی که مالکان پردازنده‌های Ryzen 9000 با آن مواجه هستند و همچنین بهبود سازگاری این محصولات. به علاوه، کمپانی ASRock به طور رسمی مسئولیت پردازنده‌ها و مادربردهای آسیب‌دیده را بر عهده گرفته است. در ادامه این مقاله، به بررسی بیشتری خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید.

همان‌طور که مطلع هستید، مادربردهای سری 800 ساخته شده توسط شرکت ازراک بارها منجر به بروز خرابی برای پردازنده‌های Ryzen 9000، به ویژه مدل Ryzen 7 9800X3D، شده‌اند. اگر گزارش‌های قبلی را دنبال کرده باشید، متوجه شده‌اید که مادربردهای ASRock با تراشه‌های Ryzen 9000 شرکت AMD در زمینه PBO و مسائل مشابه دچار مشکل هستند که به نظر می‌رسد باعث آسیب فیزیکی به پردازنده‌ها می‌شود. لازم به ذکر است که شرکت ASRock پیش از این اقدام به تحقیقات و انتشار به‌روزرسانی‌های بایوس جدید کرده بود، اما این تلاش‌ها نتوانسته‌ بود از وقوع این حادثه‌ها جلوگیری کند.

کمپانی ASRock Korea مسائل پیش آمده در مادربردهای سری AMD 800 را که به تازگی برخی کاربران را دچار مشکل کرده، به صورت جدی پیگیری می‌کند و جهت حفظ اعتماد کاربران خود، اقدام‌های لازم را انجام خواهد داد.

منتشر شده از سوی ASRock Korea

معرفی بایوس 3.25 برای بهبود سازگاری پردازنده‌های Ryzen با مادربردهای سری 800 ازراک

بر اساس اطلاعات منتشر شده، شرکت ازراک دوباره یک به‌روزرسانی بایوس جدیدی را بر پایه نسخه AMD AGESA 1.2.03d معرفی کرده است. براساس بیانیه‌ای از شعبه کره‌ای ASRock، این بایوس جدید با شماره نسخه 3.25 به زودی بر روی وبسایت رسمی این شرکت بارگذاری خواهد شد. هدف از ارائه این بایوس جدید، بهبود سازگاری پردازنده‌های Ryzen با مادربردهای سری 800 و همچنین بهینه‌سازی فناوری PBO به منظور افزایش پایداری سیستم است.

ازراک مسئولیت پردازنده و مادربرد آسیب دیده را به عهده می‌گیرد

شرکت ASRock به صورت مستمر عملکرد و پایداری پلتفرم را زیرنظر دارد و در صورت شناسایی هرگونه مشکل، در سریع‌ترین زمان ممکن یک آپدیت فریم‌ور ارائه خواهد کرد. همچنین، در صورتی که سیستم شما به علت این مشکل آسیب دیده باشد، ما مسئولیت‌های لازم را برای هر دو قطعه پردازنده و مادربرد که از طریق واردکننده رسمی توزیع شده‌اند، تقبل خواهیم کرد؛ لطفاً برای فرآیند شناسایی و پردازش، محصول آسیب‌دیده را از طریق توزیع‌کننده رسمی ASRock Korea ارسال نمایید. ASRock Korea همچنان به شنیدن نظرات مشتریان خود ادامه خواهد داد و تمام تلاش خود را برای شناخته‌شدن به عنوان یک برند مورد اعتماد انجام خواهد داد.

منتشر شده از سوی ASRock Korea

علاوه بر این، شرکت ASRock مسئولیت پردازنده‌ها و مادربردهای آسیب‌دیده را نیز در دست گرفته است. حائز اهمیت است که در بسیاری از موارد، تنها پردازنده‌ها دچار آسیب شده‌اند، اما در صورتیکه مادربرد نیز در اثر سوختن تراشه دچار مشکل جدی شود، کمپانی ASRock اقدامات مسئولانه‌ای را برای هر دو قطعه تایید خواهد کرد.

این مشکل بسیار پیچیده شده و مدتی است که هیچ راه‌حل دائمی برای آن یافت نشده است. شایان ذکر است که پذیرش مسئولیت برای سخت‌افزارهای آسیب‌دیده، اقدام مثبتی به شمار می‌رود، اما روند درخواست RMA (مجوز بازگشت کالا) برای کاربران می‌تواند آزاردهنده و زمان‌بر باشد. امید می‌رود که پچ بایوس جدید بتواند به طور مؤثری این مشکل را حل کند، اما باید منتظر بمانیم و ببینیم اوضاع در روزهای آینده چگونه پیش خواهد رفت.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)