کامپیوتر و سخت افزار

تربیت سگ های ردیاب برای یافتن ابزارهای مخفی ذخیره‌سازی اطلاعات

استفاده از سگ های ردیاب برای یافتن مواد منفجره یا مواد مخدر کار چندان عجیب یا جدیدی به شمار نمی‌آید. در حال حاضر سگ های پلیس فراوانی برای انجام این کار تربیت شده‌اند و هنگام حضور در مکان‌هایی نظیر فرودگاه می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد. همچنین از وجود سگ های ردیاب، پس از وقوع حوادث طبیعی، برای یافتن افراد گم شده یا زیر آوار مانده نیز استفاده می‌شود. با این حال استفاده از سگ‌های تربیت شده برای یافتن ابزارهای ذخیره‌سازی اطلاعات موضوع نسبتا جدیدی محسوب می‌شود. موضوعی که در ادامه‌ی این مطلب قصد سخن گفتن از آن را داریم. پس در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع می‌توانید با مجله قرمز همراه باشید.

به تازگی در کشور انگلستان از سگ های ردیاب آموزش دیده برای یافتن ابزارهای ذخیره سازی اطلاعات استفاده می‌شود. ابزارهایی که در نقاط مختلف جاسازی شده‌اند و از نظر پنهان هستند.

سگ های ردیاب یو اس بی یاب

آن چه این سگ های ردیاب را از سایر همتایانشان، که در زمینه‌ی یافتن مواد مخدر یا مواد منفجره تربیت شده‌اند، متمایز می‌کند، تخصص ویژه‌ی آن‌ها برای یافتن ابزارهای ذخیره‌سازی اطلاعات نظیر کارت‌های حافظه‌، کارت‌های SD، حافظه های یو اس بی و درایوهای مختلف ذخیره‌سازی اطلاعات است. در واقع این دسته از سگ های ردیاب به طور اختصاصی برای کشف چنین ابزارهایی تعلیم دیده‌اند و توانیی‌هایشان تنها روی این امر تمرکز یافته است. به این ترتیب شاهد گسترش حوزه‌ی فعالیت سگ های ردیاب در زمینه‌ی کشف جرم و جنایت هستیم و این موجودات با هوش و وفادار اکنون با توانایی‌های نوین خود قادر به یافتن ابزارهای مخفی جدیدی هستند.

در این میان فرمانده ارشد واحد عملیات اتحاد پلیس انگلستان یعنی جیم نای معتقد است که وجود این سگ های ردیاب امکانات و راه‌های تازه‌ای را در اختیار نیروهای پلیس قرار می‌دهد تا توسط آن‌ها بتوانند به شکل کارآمدتری با تهدیدهای تروریستی، افراد کودک آزار و کلاهبرداران مقابله کنند.

بیشتر بخوانید ...   معرفی باندل‌های ماوس و کیبورد ایرانی فاطر

عملکرد موفق سگ های ردیاب

در همین ابتدای کار رسته‌ی جدید سگ های ردیاب، که برای جستجوی ابزارهای ذخیره سازی اطلاعات تعلیم دیده‌اند، عملکرد موفقی را از خود به نمایش گذاشته‌ و در طول آزمایش‌های انجام شده به اثبات این موضوع پرداخته‌اند که مهارت فراوانی در انجام وظایف خود دارند. به عنوان مثال توید که یک سگ ۱۹ ماهه از نژاد انگلیسی اسپرینگر اسپانیل محسوب می‌شود، در جستجوهای خود موفق به یافتن شی نه چندان مشکوکی شد که در نگاه نخست به یک قوطی نوشابه شباهت داشت، اما در عمل یک جعبه‌ی مخفی پول به شمار می‌رفت که تعداد فراوانی کارت حافظه‌ی SD را درون خود جای داده بود.

در کنار او راب نیز توانست عملکرد کاملا موفقی را از خود به نمایش بگذارد. به گونه‌ای که این سگ ردیاب ۲۰ ماهه از نژاد لابرادور موفق به یافتن ابزاری مخفی در کشوی یک کمد شد. ابزاری که در حالت معمول و بر اساس شیوه‌های عادی جستجو امکان یافتن آن وجود نداشت.

هرچند استفاده از سگ های ردیاب تربیت شده برای یافتن ابزارهای مخفی ذخیره‌سازی اطلاعات فعالیت جدید و نوآورانه‌ای به شمار می‌رود، اما پلیس انگلستان نخستین سازمانی نیست که اقدام به انجام این کار نموده است. چرا که پیش از آن‌ها، این نیروهای پلیس امریکا بودند که از وجود سگ های ردیاب برای جستجو و یافتن ابزارهای مخفی ذخیره‌سازی اطلاعات بهره گرفتند. در واقع پروژه‌ی تربیت این گونه‌ی جدید از سگ های ردیاب در کشور انگلستان، با همکاری نیروهای پلیس امریکا به سرانجام رسیده است. شاید با پیشرفت تکنولوژی در آینده‌ای نزدیک، حوزه‌ی فعالیت سگ های ردیاب پلیس حتی از حالت فعلی نیز گسترده‌تر شود.

منبع: ابر گیزمو (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا