کامپیوتر و سخت افزار

با تعدادی از گجت‌های جالب نمایشگاه IFA 2017 آشنا شوید

در این مطلب قرار است شما را با تعدادی از گجت‌های جالب نمایشگاه IFA 2017 آشنا کنیم. ابزارهایی که گرچه برخی از آن‌ها خصوصیات عجیبی دارند، اما بیش از آن که عجیب باشند، جالب و کار راه انداز هستند. پس پیشهاد می‌کنیم که برای آشنایی با گجت‌های جالب نمایشگاه IFA 2017 در ادامه‌ی این مطلب با مجله قرمز همراه باشید.

نمایشگاه تکنولوژی IFA را می‌توان از بسیاری جهات با نمایشگاه بازی گیمزکام مقایسه کرد. هر دوی این رویدادهای سالانه در فصل تابستان برگزار می‌شوند و محل برگزاری هر کدام از آن‌ها نیز کشور آلمان است (هرچند که نمایشگاه IFA در شهر برلین و نمایشگاه گیمزکام در شهر کلن برگزار می‌شود). از سوی دیگر هر دو نمایشگاه یاد شده بزرگ‌ترین رویداد از نوع خود در قاره‌ی اروپا به شمار می‌روند که هنگام برگزاری علاقه‌مندان فراوانی را گرد خود جمع می‌کنند. امسال نیز مثل سال‌های گذشته شاهد برگزاری نمایشگاه IFA هستیم. محفلی که شرکت‌های بزرگ فعال در عرصه‌ی تکنولوژی جدیدترین محصولات خود را برای تماشا در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند.

در میان ابزارهایی که در جریان برگزاری نمایشگاه IFA 2017 به نمایش در آمدند، گجت‌های جالب و گاه عجیبی هم به چشم می‌خوردند. ابزارهایی که هم اکنون گلچینی از جالب‌ترین و عجیب‌ترین آن‌ها را به اتفاق یکدیگر از نظر خواهیم گذراند. پس این شما و این هم تعدادی از گجت‌های جالب نمایشگاه IFA 2017 که حداقل ارزش یک آشنایی مختصر را دارند.

ساعت هوشمند

گجت‌های جالب نمایشگاه IFA 2017 : ساعت‌های هوشمند و دست‌بندهای سلامتی

برخی از گجت‌های جالب نمایشگاه IFA 2017 را مچ بندهای هوشمند ریز و درشت نظیر ساعت‌های هوشمند و دست‌بندهای سلامتی تشکیل می‌دادند. ابزارهایی که گاه از خصوصیات عجیبی برخوردار بودند و ویژگی‌های جالبی را در معرض دید علاقه‌مندان تکنولوژی قرار می‌دادند. از میان این ابزارها می‌توان به ساعت هوشمند Samsung Gear Sport اشاره کرد. ساعتی که از وجود یک نمایشگر گرد ۱.۲ اینچی بهره می‌برد و مجهز بودنش به اپلیکیشن Samsung Pay این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند داد و ستدهای خود را به شکل آسان و بی دردسر انجام دهند. علاوه بر آن ساعت هوشمند Samsung Gear Sport امکان تبدیل شدن به یک ریموت کنترل را نیز دارا است. ریموت کنترلی که می‌تواند در انجام فعالیت‌های مختلفی نظیر ارائه‌های مبتنی بر پاورپوینت یا کنترل هدست‌های واقعیت مجازی به کار بیاید.

در کنار این ابزار، شرکت سامسونگ از دستبند هوشمند Samsung Gear Fit 2 Pro نیز رونمایی کرد. ابزاری مبتنی بر صفحه نمایش یک و نیم اینچی که به ردیاب جی پی اس مجهز بوده و می‌تواند در پیگیری نکات مربوط به سلامت و انجام فعالیت‌های ورزشی بسیار کارآمد باشد.

البته شرکت سامسونگ تنها شرکتی نبود که ساعت‌ها و دست بندهای هوشمند جدید خود را در نمایشگاه IFA 2017 به نمایش عموم در آورد. از میان سایر شرکت‌های فعال در این زمینه می‌توان به شرکت Garmin و محصولات آن اشاره کرد. دست‌بند هوشمند Vivomove HR از جمله محصولات به نمایش درآمده‌ توسط این شرکت در نمایشگاه IFA 2017 بود. ابزاری که به کمک آن می‌توان به اندازه‌گیری ضربان قلب پرداخت. در کنار این دست‌بند، شرکت Garmin از دو ساعت هوشمند جدید نیز رونمایی کرد. نخست ساعت Sport Watch مدل Elevate TM که از وجود یک صفحه نمایش با کیفیت لمسی بهره می‌برد و دیگری ساعت Vivoactive 3 که به صورت پیش فرض مجهز به ۱۵ اپلیکیشن ورزشی مختلف است.

در این میان شرکت Fitbit نیز به معرفی نخستین ساعت هوشمند واقعی خود در نمایشگاه IFA 2017 پرداخت. پیش از این شرکت فیت‌بیت بیش از هر چیز با دست بندهای هوشمند خود شناخته می‌شد و تاکنون اقدام به ساخت یک ساعت هوشمند به مفهوم واقعی خود نکرده بود. ساعت هوشمند Fitbit Ionic یک محصول کاملا ضد آب محسوب می‌شود که باتری آن به مدت چهار روز دوم می‌آورد و از سیستم پرداخت نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر آن، این ساعت هوشمند که با قیمت ۳۰۰ پاوند به فروش خواهد رسید، به سیستم عامل اختصاصی Fitbit OS مجهز بوده و قرار است از اپ استور اختصاصی خود بهره‌مند باشد.

تلفن هوشمند

گجت‌های جالب نمایشگاه IFA 2017 : تلفن‌های هوشمند

به طور حتم یکی از جالب‌ترین محصولات به نمایش در آمده در نمایشگاه IFA 2017 پرچمدار جدید شرکت ال جی یعنی گوشی V30 بود. این گوشی که از وجود صفحه نمایش با کیفیتی به اندازه‌ی ۶ اینچ بهره می‌برد، به امکاناتی نظیر قابلیت تشخیص چهره و صدا مجهز بوده و به کمک استفاده از توان پردازنده‌ی قدرتمند خود می‌تواند با پلتفرم واقعیت مجازی گوگل یعنی Daydream هم‌ساز گردد.

در کنار این محصول شاهد معرفی تلفن هوشمند جدید سونی یعنی XZ1 Premium بودیم. محصولی که در قالب دو نسخه‌ی اصلی، با بهره‌مندی از صفحه نمایش ۵.۲ اینچی، و نسخه‌ی Compact که از وجود صفحه نمایش ۴.۶ اینچی بهره می‌برد، در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. ضمن آن که هر دو نسخه‌ی یاد شده به دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی مجهز بوده و صفحه نمایش آن‌ها نیز از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند.

ربات های نمایشگاه

گجت‌های جالب نمایشگاه IFA 2017 : ربات‌ها

بخشی از گجت‌های جالب نمایشگاه IFA 2017 را ربات‌های ریز و درشت تشکیل می‌دادند. محصولاتی که از میان مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ربات Sanbot اشاره کرد. این ربات چینی که محصول جدید شرکت Qihan به شمار می‌رود، بر طبق ادعای سازندگانش قادر به یادگیری طیف گسترده‌ای از مهارت‌های گوناگون است و می‌تواند وظایف مختلفی نظیر خانه‌داری و محافظت شخصی را به خوبی انجام دهد. هر چند اگر هیکل او به بادیگاردها شباهت چندانی نداشته باشد!

در کنار معرفی ربات دست و پا دار و همه کاره‌ی شرکت Quihan شاهد رونمایی از نسخه‌ی آزمایشی ربات بی دست و پا و توپ مانند شرکت پاناسونیک بودیم. رباتی که یک شریک آموزشی نامیده می‌شود و قرار است هم‌بازی کودکان ۳ تا ۶ ساله شود. البته این ربات علاوه بر بازی، کودکان را در امر یادگیری مهارت‌های مختلف نیز یاری و همراهی کند.

علاوه بر دو روبات مذکور، ربات Neato Botvac نیز از جمله گجت‌های جالب نمایشگاه IFA 2017 بود. این ربات نظافت‌چی با در اختیار داشتن نقشه‌ای از نقاط قابل نظافت خانه، به تمیزکاری کامل آن نقاط می‌پردازد و کاربران خود را از رفت و روب منزل بی‌نیاز می‌کند. علاوه بر آن استفاده کنندگان از ربات Neato Botvac می‌توانند از طریق ابزارهایی نظیر Apple Watch، فیسبوک، Amazon Alexa یا Google Home به برقراری ارتباط با این ربات بپردازند.

در این میان شرکت اسباب بازی سازی Sphero نیز در جریان برگزاری نمایشگاه IFA 2017 به معرفی تعدادی از ربات‌های مختص به خود پرداخت. ربات‌هایی نظیر R2D2 و BB-9E که بر اساس نمونه‌های مشابه خود در مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان ساخته شده‌اند و بیش از هر چیز از جنبه‌های سرگرم کننده برخوردارند.

دوربین های نمایشگاه

گجت‌های جالب نمایشگاه IFA 2017 : دوربین‌ها

یکی از گجت‌های جالب نمایشگاه IFA 2017 دوربین Holo 360 شرکت Acer بود. دوربینی که قادر است به ضبط ۳۶۰ درجه‌ای ویدیوهای مختلف با کیفیت تصویری ۴K و تصاویری با کیغیت تصویری ۶.۹K بپردازد و آن‌ها را، بدون نیاز به وجود کامپیوتر یا موبایل، به شکل زنده، مستقیم و بی‌ واسطه روی شبکه‌ی اینترنت آپلود کند. ضمن آن که این دوربین به یک صفحه نمایش لمسی ۳ اینچی نیز مجهز است.

بیشتر بخوانید ...   ایسوس 64 نسخه احتمالی از مدل‌های Radeon RX 7800 XT و RX 7700 XT را فهرست کرد

در کنار دوربین جالب Acer، شرکت Bosch نیز به معرفی دوربین منحصر به فرد خود در نمایشگاه IFA 2017 پرداخت. یک دوربین امنیتی ۳۶۰ درجه‌ای با عنوان I am Smart که قادر است به برقراری ارتباط با Amazoon Alexa بپردازد و وظیفه‌ی حفاظت از درون و بیرون منازل کاربران خود را به شکل کامل و همه جانبه بر عهده بگیرد.

هدست های واقعیت مجازی

گجت‌های جالب نمایشگاه IFA 2017 : ابزارهای واقعیت مجازی

شرکت Asus از جمله شرکت‌هایی بود که در نمایشگاه IFA 2017 به معرفی هدست واقعیت مجازی اختصاصی خود پرداخت. ابزاری که قرار است تحت پلتفرم ویندوز ۱۰ به اجرای بازی‌ها و سایر محتواهای مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی بپردازد. محتواهایی که علاوه بر ویندوز استور، از بازار اختصاصی جدید Steam VR نیز قابل دانلود هستند. این هدست واقعیت مجازی از پنل‌های ۱۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی برای هر کدام از چشم‌های کاربران خود استفاده می‌کند و همراه با کنترل‌های Microsoft VR به بازار عرضه خواهد شد. ضمن آن که قیمت این محصول رقمی معادل ۴۴۹ یورو یا ۴۱۴ پاوند خواهد بود.

در کنار شرکت Asus، شرکت Dell نیز به معرفی هدست واقعیت مجازی اختصاصی خود پرداخت. محصولی که علاوه بر تکنولوژی واقعیت مجازی از حالت تلفیقی مبتنی با واقعیت نیز پشتیبانی می‌کند. در این میان طراحی هنرمندانه‌ی این هدست موجب شده تا تنها با بالا رفتن ویزور آن کاربران بتوانند به راحتی مابین دو حالت یاد شده جا به جا شوند. ضمن آن که هدست واقعیت مجازی اختصاصی شرکت Dell قرار است با قیمتی معادل ۴۶۰ دلار به فروش برسد.

  تجهیزات کامپیوتری

گجت‌های جالب نمایشگاه IFA 2017 : کامپیوتر و تجهیزات جانبی

یکی دیگر از گجت‌های جالب نمایشگاه IFA 2017 کامپیوتر دسکتاپ و گیمینگ شرکت Acer یعنی Orion 9000 بود که محصولی جدید از خط تولید Predator این شرکت به شمار می‌رود. رونمایی از این کامپیوتر در کنار صفحه نمایش ۳۵ اینچی جذابی که به آن ضمیمه شده بود، چشم‌های بسیاری از بازی‌دوستان را در نمایشگاه IFA 2017 به خود خیره کرد. صفحه نمایشی که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند و در اصل برای تکمیل توانایی‌های کامپیوتر Orion 9000 طراحی شده است.

علاوه بر این کامپیوتر، صفحه کلید جدید Thomson نیز در نوع خود محصول جالبی به نظر می‌رسید. یک صفحه کلید همه کاره که به قابلیت‌های یک ریموت کنترل نیز مجهز است و با بهره بردن از قابلیت برنامه ریزی می‌تواند به کنترل کننده‌ی تمام سیستم‌های سرگرمی موجود در خانه‌ی کاربر تبدیل شود. در واقع با داشتن این صفحه کلید شما دیگر نیازی به در اختیار داشتن چند ریموت کنترل مجزا نخواهید داشت و از این امکان برخوردار خواهید شد که بتوانید تمام سیستم‌های سرگرمی خود را از یک نقطه کنترل کنید.

حال که صحبت از صفحه نمایش به میان آمد، بد نیست اشاره‌ای هم به صفحه نمایش ۴۹ اینچی و QLED شرکت سامسونگ بکنیم. صفحه نمایشی که به طور ویژه برای گیمرها ساخته شده است و حدود ۱۵۰۰ دلار قیمت دارد.

اما آن دسته از عاشقان تکنولوژی که دست به جیب هستند و از خرج کردن مبلغی بسیار بیشتر از ۱۵۰۰ دلار برای علایق خود هیچ ابایی ندارند، می‌توانند به سراغ هدفون‌های Happy Plugs بروند. محصولاتی ساخته شده از طلای ۱۸ عیار که در نمایشگاه IFA 20017 رونمایی شدند و حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ یورو یا ۱۰ هزار و ۶۰۰ پاوند قیمت دارند.

صوتی تصویری

گجت‌های جالب نمایشگاه IFA 2017 : محصولات صوتی تصویری

با وجود پیشرفت تکنولوژی و به بازار آمدن ابزارهای نوین پخش موسیقی هنوز هم گوش سپردن به صفحات موسیقی قدیمی لذت خاص خود را به همراه دارد. از همین رو در جریان برگزاری نمایشگاه IFA 2017 شاهد رونمایی از صفحه گردان Refrence Class توسط شرکت Technics بودیم. این صفحه گردان زیبا و شیک که از قابلیت حذف نویز صفحه‌های موسیقی برخوردار است، از سال ۲۰۱۸ میلادی به بازار خواهد آمد و به طور قطع مورد توجه دوست‌داران موسیقی قرار خواهد گرفت.

در این میان شرکت LG نیز دست به هنرنمایی زد و علاوه بر معرفی پروژکتور قابل حمل Mini Beam از پروژکتور Pro Beam نیز رونمایی کرد. این پروژکتور توانمند تنها به ۱۲ سانتی‌متر فضا نیاز دارد تا بتواند تصاویر ۱۰۰ اینچ فیلم‌ها یا بازی‌های کامپیوتری مختلف را روی صفحات دلخواه با کیفیت اچ دی به نمایش درآورد.

اسپیکرهای نمایشگاه

گجت‌های جالب نمایشگاه IFA 2017 : اسپیکرها

از میان جذاب‌ترین اسپیکرهای به نمایش درآمده در نمایشگاه IFA 2017 می‌توان به اسپیکرهای کالیستوی شرکت دالی اشاره کرد. این اسپیکرها از طریق اتصال به مرکز صدای اختصاصی دالی قادر به پخش موسیقی از طریق کانال دوگانه و قدرتمند ۳۰۰ واتی مبتنی بر درایورهای کلاس D خود هستند.

در کنار این اسپیکرها می‌توان از اسپیکر جدید مدل SC-GA10 پاناسونیک نام برد. محصولی که با همکاری شرکت گوگل ساخته شده است تا این دو شرکت نام آشنا بتوانند به کمک یکدیگر از نخستین اسپیکر Hi-Fi که کاملا با دستیار مجازی گوگل یعنی Google Assistant سازگار است، رونمایی کنند.

البته پاناسونیک تنها شرکتی نیست که عزم خود را برای تولید اسپیکرهای هوشمند جزم کرده است. چرا که علاوه بر محصولات این شرکت شاهد معرفی اسپیکر اختصاصی سونی در نمایشگاه IFA 2017 بودیم. محصولی با امکان پشتیبانی از دستیار گوگل که می‌تواند رقیبی جدی برای سایر اسپیکرهای هوشمند سازگار با Google Assistant باشد. در این میان شرکت سامسونگ راه دیگری در پیش گرفته و به کمک شرکت Harman Kardon در حال تولید و توسعه‌ی اسپیکرهای مبتنی بر دستیار هوشمند آمازون یعنی  Alexa هستند.

گجت جالب

گجت‌های جالب نمایشگاه IFA 2017 : سایر گجت‌های جالب

سشوار همه کاره‌ی CVC را هم می‌توان یکی از گجت‌های جالب نمایشگاه IFA 2017 لقب داد. ابزار عجیبی که همانند یک کلاه فضایی روی سر کاربر قرار می‌گیرد و علاوه بر خشک کردن موهای او، به محافظت از مو و حالت دادن به آن می‌پردازد.

از دیگر ابزارهای جالب به نمایش درآمده در نمایشگاه IFA 2017 می‌توان به محصول جدید Pawbo اشاره کرد که در عمل ابزاری برای بازی با حیوانات خانگی و سرگرم کردن آن‌ها با روش‌های گوناگونی نظیر پخش موسیقی به شمار می‌رود. در واقع این ابزار جالب که از راه دور کنترل می‌شود، شما را از سر و کله زدن همیشگی با گربه یا سگ دست آموزتان بی‌نیاز می‌کند و بخشی از وظایف شما را خود بر عهده می‌گیرد.

علاوه بر موارد فوق ابزار عجیب Rio نیز یکی دیگر از گجت‌های جالب نمایشگاه IFA 2017 به شمار می‌رفت. ابزاری مفید برای آن دسته از کسانی که می‌خواهند از شر غبغب بزرگ خود راحت شوند. بنابر ادعای سازندگان این محصول، با به کار بردن یک دقیقه‌ای این ابزار به شکل روزانه و استفاده از خاصیت ویبره مانند آن می‌توان بر توده‌ی چربی‌های جمع شده زیر چانه غلبه کرد.

منبع: تلگراف (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا