کامپیوتر و سخت افزار

اپل در حال توسعه نمایشگرهای 32 و 42 اینچی OLED است

گزارش‌های متعددی حاکی از آن است که اپل قصد دارد بیشتر خط تولید خود را به نمایشگرهای OLED مجهز کند. با این حال، گزارش جدیدی از تحلیلگران شرکت تحقیقاتی Omdia، برنامه بلندمدت این شرکت را افشا می‌کند. طبق این گزارش، اپل در حال توسعه نمایشگرهای 32 و 42 اینچی است که از پنل OLED بهره می‌برند.

برنامه‌های اپل برای توسعه نمایشگرهای OLED

اول از همه، بهتر است بدانید که گزارش جدید با شایعات قبلی که در مورد برنامه‌های اپل برای عرضه مک‌بوک OLED منتشر شده بود، متفاوت است. گزارش‌های دیگر مدعی بودند که احتمالاً مک‌بوک ایر برای اولین‌بار در سال 2024 به نمایشگر OLED مجهز خواهد شد. با این حال، تحلیلگران Omdia معتقدند که اولین مک‌بوک مجهز به OLED در سال 2026 و در قالب مدل پرو از راه می‌رسد.

اپل در حال توسعه نمایشگرهای  32 و 42 اینچی OLED است

در مورد آیپد، این گزارش تا حد زیادی با آنچه منابع دیگر گفته‌اند، مطابقت دارد. Omdia معتقد است که اپل اولین مدل‌های آی‌پد OLED خود را در سال 2024 عرضه می‌کند و آیپد پرو شروع‌کننده این تحول خواهد بود. این گزارش می‌گوید: اپل تقریباً تا سال 2026 دستگاه‌های تلفن همراه خود را با LCD و miniLED‌های OLED روانه بازار خواهد کرد.

با این حال، همه چیز جایی جالب می‌شود که به برنامه‌های اپل برای توسعه نمایشگرهای خارجی می‌رسد. در حال حاضر، اپل نمایشگر 27 اینچی استودیویی و 32 اینچی Pro Display XDR را به فروش می‌رساند که هیچ کدام از فناوری‌های نمایشگر mini-LED یا OLED بهره نمی‌برند.

با این حال، گزارش جدید Omdia نشان می‌دهد که اپل برنامه‌هایی برای عرضه نمایشگرهای 32 و 42 اینچی OLED در سال 2027 دارد. هنور مشخص نیست که این نمایشگرها مثل Pro Display XDR و Studio Display در مانیتور مستقل استفاده می‌شوند یا پنل‌هایی هستند که در آی‌مک ‌ آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

در حال حاضر مشخص نیست که تا چه حد می‌توان به این گزارش جدید اعتماد کرد؛ به خصوص با توجه به اینکه تا عملی‌شدن برنامه‌های اپل زمان زیادی باقی مانده است. بنابراین تصمیمات اپل ممکن است تغییر کند و حتی اگر این شرکت در حال حاضر در حال توسعه نمایشگرهای 32 و 42 اینچی OLED باشد، این احتمال وجود دارد که آنها هرگز به مرحله رونمایی و عرضه نرسند.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)