شیائومی بیش از 30 هزار خودرو SU7 را بهدلیل نقص در سیستم پارک خودکار فراخوان کرد
شیائومی بهدلیل بروز یک مشکل نرمافزاری در سیستم پارک خودکار خودرو SU7 ، فراخوان گستردهای انجام داده است. این فراخوان شامل 30931 دستگاه از سدانهای برقی SU7 در چین میشود. به گفتهی شرکت شیائومی، این نقص بهدلیل یک باگ در نرمافزار سیستم پارک خودکار رخ داده که میتواند عملکرد صحیح این سیستم را مختل کند.
بهگزارش xiaomitime، نقص نرمافزاری باعث ایجاد اختلال در تشخیص موقعیت خودرو حین استفاده از سیستم پارک خودکار میشود. اولین گزارش از این مشکل در تاریخ 14 نوامبر 2024 (24 آبان 1403) ثبت شد.
در این گزارش یکی از مالکان خودرو SU7 از برخورد و خراشیدگی خودرو در زمان استفاده از سیستم پارک خودکار خبر داد. این اختلال باعث شده تا خودرو نتواند بهدرستی موانع را شناسایی کرده و در نهایت منجر به آسیب به بدنهی خودرو شود.
نقص در سیستم پارک خودکار خودرو SU7
فراخوان شیائومی شامل مدلهای استاندارد SU7 میشود که از تاریخ 6 فوریه 2024 (17 بهمن 1402) تا 26 نوامبر 2024 (6 آذر 1403) تولید شدهاند. خودروهایی با شمارههای مدل BJ7000MBEVR2، XMA7000MBEVR2 و XMA7000MBEVR5 مشمول این فراخوان هستند.
بنابر اعلام شیائومی، برای حل این مشکل یک بهروزرسانی از راه دور (OTA) در دسترس مالکان قرار خواهد گرفت. این بهروزرسانی بهصورت خودکار به سیستم خودرو ارسال خواهد شد و نیاز به مراجعه به مراکز خدماتی ندارد.
این شرکت علت اصلی مشکل را بههمریختگی زمان در سیستم ابری که پشتیبانی از سیستم پارک خودکار را انجام میدهد، نسبت داده است. برای رفع این نقص، شیائومی اقدامات اصلاحی در زیرساختهای ابری خود انجام داده و ویژگیهای حفاظتی بیشتری به سیستم کمک پارک خودکار خودروهای SU7 افزوده است.
بیشتر بخوانید: