بازار خودرو

چری تیگو ۸ سوپر هیبرید به بازار بریتانیا پا می‌گذارد

شرکت خودروسازی چینی چری قصد دارد تا با معرفی شاسی‌بلند تیگو ۸ سوپر هیبرید، به بازار انگلستان رونق ببخشد. انتظار می‌رود که مشخصات فنی این خودرو به همتای خود، تیگو ۸ پرو هیبرید که در بازار ایران عرضه شده، شباهت داشته باشد، اما طراحی ظاهری و امکانات داخلی آن به طرز قابل توجهی متفاوت خواهد بود.

مشخصات فنی تیگو ۸ سوپر هیبرید برای بازار انگلستان

تیگو ۸ سوپر هیبرید از پیشرانه‌ای مشابه با آنچه در اومودا ۷ استفاده شده بهره‌ می‌برد. این موتور متشکل از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو بنزینی است که توانایی تولید ۲۰۱ اسب‌بخار و گشتاور ۲۶۹ نیوتن‌متر را دارد. هرچند اندازه باتری تیگو ۸ سوپر هیبرید هنوز اعلام نشده، اما این خودرو قادر به ارائه برد حرکتی کلی ۷۴۵ مایل (۱۱۹۸ کیلومتر) و برد برقی ۵۶ مایل (۹۰ کیلومتر) خواهد بود.

در داخل کابین، شاهد طراحی ارگونومیک صندلی‌ها با قابلیت گرمکن و تهویه هستیم که به صورت ۵-۲ در نظر گرفته شده و فضای مناسبی برای پا در ردیف سوم فراهم می‌کند. از ویژگی‌های بارز تیگو ۸ سوپر هیبرید می‌توان به سیستم صوتی ۱۲ بلندگوی قدرتمند، نورپردازی داخلی جذاب، صندوق بار بزرگ و سقف پانورامای لوکس اشاره کرد.

سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده موجود در تیگو ۸ شامل کروز کنترل تطبیق‌پذیر، فیلتر کابین و دستیار حفظ خودرو در بین خطوط می‌باشد.

مرجع ارزیابی خودروهای جدید در اروپا (Euro NCAP) به تازگی نتایج امنیتی تیگو ۷ و ۸ را منتشر کرده است. به دلیل عملکرد نامناسب کیسه هوای پرده‌ای، هر دوی این شاسی‌بلندها موفق به کسب نمره ۴ ستاره شده‌اند و برند چینی از طرف نهاد ارزیابی خواسته شده تا نسبت به این مشکل اقدامات لازم را انجام دهد.

تیگو ۸ از یک گارانتی ۷ ساله برخوردار است. هنوز جزئیات واضحی درباره مشخصات فنی و قیمت این مدل در بریتانیا منتشر نشده است، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که این شاسی‌بلند رقابتی و مجلل تا اواخر تابستان به بازار عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی فونیکس تیگو ۸ پرو هیبرید بازار ایران

قدرت تیگو ۸ هیبریدی از ترکیبی از موتورهای درون‌سوز و برقی تأمین می‌شود. موتور الکتریکی در این خودرو به عنوان پیشرانه اصلی عمل کرده و توان خروجی آن به ۳۲۶ اسب‌بخار و گشتاور ۵۱۰ نیوتن‌متر می‌رسد. موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژر نیز وظیفه ژنراتور را بر عهده دارد و هدف آن شارژ مجدد باتری‌های خودرو است.

گیربکس ویژه‌ای که برای خودروهای هیبریدی طراحی شده یعنی DHT، وظیفه انتقال قدرت در تیگو ۸ پرو e پلاس را به عهده دارد. نسخه هیبریدی تیگو ۸ به صورت یک کراس‌اوور دیفرانسیل جلو تولید شده و برخلاف تیگو ۸ پرومکس، قابلیت تمام چرخ محرک در این مدل ارائه نشده است. تجربیات رانندگی دیجیاتو نشان می‌دهد که مصرف سوخت ترکیبی تیگو ۸ پرو e پلاس بین ۷ تا ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده است.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا