بازار خودرو

پورشه ۹۱۱ رضوانی رونمایی شد؛ ظاهری خیره‌کننده و شتابی کمتر از ۳ ثانیه

شرکت رضوانی که در طول یک دهه گذشته به تیونینگ ابرخودروها و تولید شاسی‌بلندهای نظامی مشهور شده است، این بار به سراغ پورشه‌های خاص و کلاسیک رفته است. این شرکت مستقر در کالیفرنیا به تازگی دو مدل جدید با نام‌های RR1 600 و RR1 750 را معرفی کرده است که از مدل ۹۳۵ الهام گرفته‌اند. پورشه ۹۱۱ رضوانی در واقع تلفیقی از طراحی کلاسیک و ویژگی‌های فنی قدرتمند است و به همین دلیل نسبت به بسیاری از محصولات کنونی پورشه، جذابیت بیشتری دارد.

اعدادی که در نام پورشه ۹۱۱ رضوانی مشاهده می‌شود به خروجی خودروها اشاره دارد. هر دو مدل بر اساس نسل ۹۹۲ پورشه ۹۱۱ ساخته شده و دارای بدنه‌ای از فیبر کربن با طراحی کلاسیک هستند. مدل ۶۰۰ به یک موتور ۳ لیتری شش‌سیلندر توئین توربوشارژر تجهیز شده است. این موتور از توربوشارژرهای به‌روز شده و اقلام جدید دیگری بهره می‌گیرد که جزئیات دقیقی درباره آن‌ها ارائه نشده است. شتاب ۰ تا ۶۰ مایل‌برساعت (معادل ۹۶ کیلومتر بر ساعت) این مدل به مدت ۳ ثانیه تحقق می‌یابد.

مدل ۷۵۰ که بر اساس ۹۱۱ توربو S طراحی گردیده، به موتور ۳.۸ لیتری توئین توربو با قدرتی معادل ۷۵۰ اسب بخار مجهز است. با توجه به سیستم تمام چرخ محرک و گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه، شتاب ۰ تا ۶۰ مایل‌برساعت این مدل تنها ۲ ثانیه به طول می‌انجامد.

قیمت پورشه ۹۱۱ رضوانی چقدر تعیین شده است؟

رضوانی تصمیم به تولید ۵۰ دستگاه از این خودورها با قیمت پایه ۱۹۵ هزار دلار گرفته است. پروسه تولید هر یک از این خودروها تقریباً ۴ ماه به طول می‌انجامد. لازم به ذکر است که این هزینه شامل قیمت پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۲ نمی‌باشد که مشتری ملزم به خرید آن خواهد بود. بنابراین در ابتدا نیاز است یک پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۲ خریداری شود و سپس از رضوانی درخواست گردد که این خودرو را بهینه‌سازی کند.

امکانات اضافی این دو مدل نیز ارزان نخواهند بود. چرخ‌های مجهز به قفل مرکزی به هزینه ۱۲,۵۰۰ دلار و روکش چرخ‌های فیبر کربنی ۴,۵۰۰ دلار قیمت دارند. قیمت سیستم تعلیق پیشرفته به منظور استفاده در پیست ۸,۵۰۰ دلار است. همچنین هر یک از اینترکولر و رادیاتور کمکی قیمت ۳,۵۰۰ دلار دارد، در حالی که قیمت ترمزهای ارتقایافته برمبو به اندازه چرخ‌هاست.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا