بازار خودرو

ون 15 نفره فوتون توانو توسط ایرانخودرو دیزل روانه بازار می‌شود [+تصاویر]

[ad_1]

ون بزرگ 15 نفره چینی تحت عنوان فوتون توانو (Foton Toano) رونمایی شده و قرار است از سوی ایران خودرو دیزل در بازار ایران عرضه شود.

باتوجه به نیاز فراوان این روزهای مشتریان ایرانی به ون‌ها و مینی‌بوس‌هایی با ظرفیت بالا، شرکت ایران خودرو دیزل قصد دارد در طرحی ون فوتون توانو را به صورت مونتاژی روانه بازار ایران کند تا پاسخگوی نیاز بازار باشد. در همین راستا مشخصات و امکانات این ون چینی جدید بازار ایران مورد بررسی قرار گرفته که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: چانگان یونی K در نمایشگاه خودرو مشهد معرفی شد [+تصاویر]

مشخصات ظاهری و فنی ون فوتون توانو

فوتون توآنو از حیث مشخصات ظاهری مطابق با نسل پیشین ون اسپرینتر توسعه یافته و بر همین اساس خودرویی به‌روز و جذاب به‌شمار نمی‌رود. البته ارتفاع سقف این ون بزرگ و 15 نفره در مقایسه با سایر ون‌های بازار ایران کوتاه‌تر بوده که همین امر منجر به آسان‌تر شدن تردد در پارکینگ‌های سقف‌دار و طبقاتی خواهد شد.

فوتون توانو

بنابراین طراحی این خودرو قدیمی بوده و در کابین آن هم امکانات پیشرفته و جدیدی دیده نمی‌شود. در حقیقت در این خودرو حتی یک سیستم صوتی مناسب هم به‌کار گرفته نشده است. در مجموع به علت ماهیت اقتصادی، شرکت سازنده برای آن آپشن و امکانات رفاهی جدیدی را مورد توجه قرار نداده تا قیمت آن را کمتر کند.

فوتون توانو

در بعد فنی فوتون توانو از یک پیشرانه 2.8 لیتری توربو دیزل ساخت کامینز برخوردار شده که به کمک فناوری تزریق مستقیم سوخت (GDI) توانایی تولید قدرتی معادل 161 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتن‌متر را خواهد داشت. قدرت تولید شده از این پیشرانه هم از سوی گیربکس 6 سرعته دستی ساخت گتراگ به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد.

فوتون توانو

باوجود اینکه تاکنون این ون یک خودروی بی آپشن به‌شمار می‌آید، اما ایران خودرو دیزل با در نظر گرفتن آپشن‌های متنوع برای این خودرو و عرضه آن در چند تیپ می‌تواند توجه مشتریان بیشتری را به خود جذب کند. همچنین با افزودن امکانات کمپر به این خودرو قادر خواهد بود تا علاقه‌مندان به سفر را هم متمایل به خرید این خودرو کند.

فوتون توانو

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مشخصات ون فوتون توانو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: اسب بخار

[ad_2]

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا