بازار خودرو

وزیر اقتصاد: عرضه خودرو در بورس کالا منتفی نشده است!

باوجود گذشت دو هفته از اعلامیه سخنگوی شورای رقابت، وزیر اقتصاد اقدام به تکذیب موضوع توقف کامل عرضه خودرو در بورس کالا کرده است.

در اوایل سال پیش موضوع عرضه خودرو در بورس کالا به عنوان یک بستر شفاف و عادلانه کلید خورد. در مدت تقریباً نه ماه در این راستا حدود 34 هزار دستگاه خودرو به‌ روش مزایده‌ای از طریق این پلتفرم فروخته شد، بااین‌حال تداوم این روند برای برخی مسئولین خوشایند نبود و به‌دنبال بدقولی ایران‌خودرو، فروش خودرو در بورس کالا متوقف شد.

طبق ادعای مخالفین، فروش خودرو بورس کالا یک روش مرسوم نبوده و از طرفی به علت ماهیت مزایده‌ای، سود اندکی را نیز عاید خریدار می‌کرده و درواقع سود هنگفتی را به فروشنده اختصاص می‌داده است.

در همین راستا، حدوداً 10 روز پیش سخنگوی شورای رقابت خبر از لغو عرضه خودرو در بورس برای همیشه داد. براساس اعلامیه این مقام مسئول، وزارت صمت و بورس کالا دارای حق قانونی برای تصمیم‌گیری در مورد عرضه خودرو در این پلتفرم نبوده‌اند. بااین‌حال هم‌اکنون وزیر اقتصاد ضمن اشاره به تداوم عرضه خودرو به این روش، به نوعی اظهارات سخنگوی شورای رقابت را تکذیب کرده است.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید محصولات ایرانخودرو فروردین 1402 اعلام شد [+جدول افزایش قیمت‌ها]

تکذیب توقف کامل عرضه خودرو در بورس کالا

تقریباً پس از گذشت دو هفته از اظهارات سخنگوی شورای رقابت، وزیر اقتصاد به یکباره اقدام به تکذیب خبر منتفی‌شدن عرضه خودرو در بورس کالا کرده است. طبق اعلام وی، اطلاعیه شورای رقابت صحت ندارد و دلیلی بر عدم ادامه عرضه خودرو در بورس کالا وجود ندارد.

بیشتر بخوانید ...   لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 13 آذر 1402

عرضه خودرو در بورس کالا

با این وجود مدتی بعد از آغاز روند فروش خودرو در بورس برخلاف تأکید کمیسیون تلفیق بودجه، وزیر صمت و رئیس بورس کالا، شایعاتی مبنی بر توقف عرضه خودرو در بستر مزایده‌ای شکل گرفت. این شایعات با گفته‌های سخنگوی شورای رقابت تقویت شد و هم‌اکنون نیز با بیانات وزیر اقتصاد، لغو یا ادامه این امر مجدداً ابهامات فراوانی را به دنبال خود می‌بیند.

از آن جهت که عدم هماهنگی میان نهادهای دارای نقش در صنعت خودرو به امری رایج بدل گشته است، باید در انتظار واکنش شورای رقابت در خصوص ادعای جدید وزیر اقتصاد باقی بمانیم. به هر حال تعدادی از تصمیمات طبق دلایلی به‌صورت لحظه‌ای گرفته می‌شوند و کماکان احتمال ورود مجدد خودرو به بورس کالا قابل تصور است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تکذیب موضوع توقف عرضه خودرو در بورس کالا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا