بازار خودرو

واردات خودروهای جتا به ایران تایید شد

واردات خودروهای جتا به ایران به‌زودی آغاز خواهد شد. جتا محصولی مشترک از دو برند خودروسازی مطرح در جهان است.

براساس آخرین اخبار خودرو، ظاهراً واردات خودروهای جتا به ایران تأیید شده است. جتا محصول مشترک کمپانی فولکس‌واگن و فاو است و در کارخانه‌ای در کشور چین تولید می‌شود. آنطور که پیداست، همکاری شرکت فولکس‌واگن با شرکت فاو از سال 2019 آغاز شده و یکی از محصولات مشترک این دو برند خودروساز همین خودرو جتا است که در ادامه به ذکر مشخصات آن می‌پردازیم.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: تحویل خودروهای وارداتی سایپا از هفته آینده آغاز می‌شود

واردات خودروهای جتا به ایران تایید شد

کمپانی فولکس واگن در سال ۲۰۱۹ طی همکاری خود با کمپانی فاو (FAW) چین، نشان جتا را به صورت مشترک در چین راه‌اندازی کرد و اکنون محصولاتی از آن به بازار برخی از کشورهای در حال توسعه و همچنین مارکت کشور چین عرضه می‌شود. محصولات جتا در کارخانه مشترک فاو و فولکس در چنگدو به تولید می‌رسند.

برند جتا کار خود را با معرفی سه مدل خودرو آغاز کرد؛ سدان جتا VA3 (همان فولکس جتا)، جتا VS5 (بر مبنای سئات آتکا و فولکس تیگوان) و جتا VS7 (بر پایه سئات تاراکو به نوعی نسخه لانگ VS5).

با آزاد شدن واردات خودرو به ایران پس از سال‌ها، شاهد آن هستیم که دو محصول برند JETTA، یعنی سدان این برند و کراس‌اوور VS5، توسط ماموت ثبت سفارش شده و در آینده‌ای نزدیک وارد کشور خواهند شد.

واردات خودروهای جتا به ایران تایید شد

معرفی خودرو سدان Jetta VA3

جتا VA3 یک سدان اقتصادی محسوب می‌شود که در طراحی ظاهری به وضوح وام‌دار زبان طراحی نسل پیش فولکس واگن است. البته که در این بین، کروم‌کاری‌های نابه‌جای چینی‌ها قطعاً به سبک طراحی ساده و ماندگار خودرو لطمه زده است.

سدان VA3 دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۱۱۲ اسب‌بخار و بیشینه گشتاور ۱۴۵ نیوتن‌متر است و نیروی تولیدی پیشرانه از طریق یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتومات به چرخ‌های جلو این خودرو انتقال می‌یابد. این سدان اقتصادی از نظر فنی و اعداد و ارقام شباهت بسیار زیادی با تارا اتومات و دنده‌ای ایران خودرو دارد.

بیشتر بخوانید ...   برنامه عرضه 8 محصول جدید سایپا در سال 1402 اعلام شد

واردات خودروهای جتا به ایران تایید شد
از امکانات تیپ فول اتومات جتا می‌توان به مواردی همچون رینگ‌های آلومینیومی، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم ترمز ABS و EBD، سیستم کمکی ترمز، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سنسور نور و باران، دی لایت، مانیتور، شش عدد ایربگ، پاور ویندوز و… اشاره کرد.

قیمت تیپ فول جتا VA3 در نسخه دنده‌ای ۱۰۵۰۰ دلار و در نسخه اتومات حدود ۱۴ هزار دلار است.

واردات خودروهای جتا به ایران تایید شد

معرفی خودرو کراس‌اوور Jetta VS5

جتا VS5، کراس‌اووری که بر مبنای فولکس واگن تیگوآن و سئات آتکا است. این خودرو به یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ و یک گیربکس ۶ سرعته اتومات مجهز است. پیشرانه VS5 که دست پرورده فولکس است، ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو تک دیفرانسیل است و خبری از سامانه چهارچرخ محرک در آن نیست.

واردات خودروهای جتا به ایران تایید شد

از امکانات تیپ فول VS5 می‌توان به مواردی همچون رینگ‌های آلومینیومی، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم ترمز ABS و EBD ، سیستم کمکی ترمز، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم ترمز اضطراری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سنسور نور و باران، دی لایت، مانیتور، شش عدد ایربگ، پاور ویندوز و… اشاره کرد.

واردات خودروهای جتا به ایران تایید شد

قیمت تیپ فول VS5 شانزده هزار و سیصد دلار است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره‌ واردات خودروهای جتا به ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا