نیسان N6 در چین رونمایی شد؛ نسخهای جمعوجورتر و با قیمت کمتر از نیسان N7
پس از دستیابی نیسان N7 به موفقیت در بازار چین، حالا اتحاد مشترک دانگ فنگ و نیسان قصد دارد تا مدل جدید و اقتصادیتری از این برند به نام نیسان N6 را به عرصه عرضه کند. در حالی که نیسان N7 به عنوان یک خودروی کاملاً برقی شناخته میشود، نیسان N6 قرار است از تکنولوژی پلاگین هیبرید (PHEV) بهره ببرد. اطلاعات ابتدایی درباره این خودرو توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شده است. نیسان N6 در دسته سدانهای متوسط قرار میگیرد و بهخلاف نیسان N7، هدفی گستردهتر از مشتریان را نشانه گرفته است.
طراحی و مشخصات فنی
از نظر طراحی، نیسان N6 شباهتهایی به نیسان N7 دارد. این خودرو از یک جلوپنجره بسته، نوار نورانی تمامعریض و لوگوی درخشان نیسان بهره میبرد. چراغهای بومرنگی که زیر نوار نورانی قرار دارند، جذابیت طراحی این خودروی جدید را افزایش میدهند. در قسمت عقب نیز طراحی مشابهی وجود دارد، بهطوری که نام نیسان در میان چراغهای سراسری قرار گرفته است. در نمای جانبی نیز دستگیرههای درب به شکل یکپارچه طراحی شدهاند که باعث میشود این بخش ظاهری مرتب و یکدست داشته باشد.
از لحاظ ابعاد، نیسان N6 به عنوان یک سدان متوسط شناخته میشود. این خودرو دارای ابعاد ۴۸۳۱ میلیمتر در طول، ۱۸۸۵ میلیمتر در عرض، ۱۴۹۱ میلیمتر در ارتفاع و ۲۸۱۵ میلیمتر فاصله محوری است.
نیروی فنی نیسان N6 از ترکیب یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۰۱ اسببخار و یک موتور الکتریکی با توان ۲۰۸ اسببخار تأمین میشود. باتری این خودرو از نوع لیتیوم آهن فسفات است، هرچند که ظرفیت آن اکنون مشخص نیست.
استراتژی نیسان N6 در بازار چین و صادرات
دستیابی نیسان N7 به موفقیت در بازار چین، موجب شد تا این شرکت و دانگفنگ به تولید یک نسخه متفاوت از این سدان نیز علاقهمند شوند. تنها در مدت ۱۸ روز پس از ورود نیسان N7 به بازار، این خودرو بیش از ۱۰ هزار سفارش گرفت. نیسان با معرفی مدل هیبریدی N6، در پی گسترش محدوده فعالیت خود در بازار چین و ارائه گزینههایی متنوعتر به مشتریان است.
با توجه به هیبرید بودن نیسان N6، انتظار میرود که این خودرو با قیمتی ارزانتر نسبت به N7 به بازار چین عرضه شود. در حال حاضر، نیسان N7 با قیمت ۱۱۹,۹۰۰ یوان، معادل ۱۶,۴۵۰ دلار در چین به فروش میرسد. هر دو مدل همچنین به بازارهای صادراتی خارج از چین عرضه خواهند شد و نیسان N6 به عنوان یک گزینه جذاب برای ورود به بازار ایران به شمار میآید.