نسل تازه چانگان Uni-V با طراحی نوین و بهبودهای فنی راهی بازار میشود
چانگان Uni-V به عنوان یک سدان لیفتبک پرطرفدار در بازار چین و دیگر نقاط صادراتی چانگان شناخته میشود. نسخه جدید این خودرو به زودی با طراحی نوین و برخی بهبودهای جزئی وارد صحنه خواهد شد. چانگان بر این باور است که این مدل نسبت به نسل قبلی، نسل سوم Uni-V به شمار میآید، در حالی که این خودرو در واقع یک اصلاح ظاهری از نسل دوم است که از سال ۲۰۲۱ در بازار موجود است.
نسخه جدید چانگان Uni-V به سپرهایی با طراحی متمایز و جلوپنجرهای بدون قاب مجهز خواهد بود. اکنون جلوپنجره اصلی به بخش پایینی سپر منتقل شده است. چراغهای جلو، همانند مدلهای قبلی، حفظ شدهاند اما به لامپهای LED جدید تجهیز شدهاند. همچنین دستگیرههای درب خودرو به نوع جمعشونده توکار تغییر یافتهاند. تمام این تغییرات به بهبود نمای ظاهری و حفظ آیرودینامیک خودرو کمک نموده است.
برای نسل نو چانگان Uni-V، نسخهای ورزشی نیز در نظر گرفته شده که دارای کیت بدنه، لولههای اگزوز دوقلو و اسپویلر جمعشونده برای افزایش عملکرد و جذابیت است.
کابین Uni-V با طراحی جدیدی روبهرو شده است. پنل جلویی کاملاً نو شده و پنلهای درب، کنسول مرکزی و اهرم تعویض دنده تازه طراحی شدهاند. صفحه نمایش سیستم سرگرمی و کلاستر بهطور جداگانه از یکدیگر قرار گرفتهاند. کلاستر به نزدیکی راننده منتقل شده و تبلت مرکزی سیستم چندرسانهای نیز دارای ابعاد بزرگتری است.
مشخصات فنی چانگان Uni-V جدید
چانگان Uni-V نو با دو موتور چهار سیلندری توربوشارژر بنزینی عرضه خواهد شد که هر دو به تازگی بهروزرسانی شدهاند. این موتورها اکنون به سیستم تزریق مستقیم سوخت جدیدی با فشار ۵۰۰ بار مجهز هستند.
مدل پایه Uni-V از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر بهره میبرد. این پیشرانه در گذشته ۱۸۸ اسب بخار قدرت تولید میکرد که اکنون به ۱۹۲ اسب بخار افزایش یافته است. در تیپهای بالاتر، موتور دو لیتری توربوشارژر دیده میشود که قدرت آن از ۲۳۳ اسب بخار به ۲۴۵ اسب بخار ارتقا یافته است.
مدلهای مجهز به موتور ۱.۵ لیتری با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه عرضه میشوند. مدلهایی که به موتور دو لیتری توربوشارژر مجهزند نیز با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به مشتریان تحویل داده خواهند شد. هر دو نوع دیفرانسیل جلو خواهند بود. رونمایی رسمی از این خودرو به زودی در چین انجام خواهد شد.