میتسوبیشی میراژ ؛ خودروی بی ادعایی که خودروهای اسپرت را شکست می دهد
به طور معمول خودروهایی که ژاپن آنها را تولید می کند، استهلاک پایین و دوام بالایی دارند. این یکی از همان دلایلی است که می توانید در هنگام تهیه خودرویی به آن دقت کنید. حالا تصور کنید یک خودروی اقتصادی و با دوام دارید که می تواند در تست واکنش پذیری از گنده های اسپرت جلو بیفتد. میتسوبیشی میراژ همان خودرویی است که توانسته به این رویا دست یابد. توجه داشته باشید که ما در مورد شتاب حرف نمی زنیم؛ اما وقتی بحث واکنش پذیری موتور می شود، میتسوبیشی میراژ که یکی از بهترین خودروهای میتسوبیشی 2024 هم بوده توانسته روی خیلی از خودروهای اسپرت مانند پورشه 718 کایمن T را کم کند.
بیشتر بخوانید:
چگونگی برتری میتسوبیشی میراژ بر پورشه 718 کایمن
رسانه Car and Driver در یک مطالعه جدید، زمان شتاب 060 مایل در ساعت (096 کیلومتر در ساعت) یک خودرو را با عملکرد آن در تست 560 مایل در ساعت (8 تا 96 کیلومتر در ساعت) مقایسه کرده است.
نتایج این بررسی نشان داد که بسیاری از خودروها در شتاب گیری حین حرکت نسبت به شتاب گیری از حالت سکون کندتر عمل می کنند. بدترین عملکرد در این بخش متعلق به پورشه 718 کایمن T مدل 2020 با دنده دستی بود. این خودروی اسپرت زمان شتاب 060 مایل در ساعت 4.4 ثانیه را ثبت کرد، اما برای شتاب گیری از سرعت 5 مایل در ساعت به 60 مایل در ساعت، به 6.4 ثانیه زمان نیاز داشت.
Porsche 718 Cayman T
پورشه تنها خودروی اسپرتی نبود که این کاهش سرعت را نشان داد. بی ام و M235i xDrive گرن کوپه 2020 و پورشه کاین کوپه توربو GT مدل 2024 نیز بیشترین کاهش سرعت را در تست 560 مایل در ساعت داشتند.
به طور کلی، این مطالعه نشان داد که خودروهای مجهز به موتورهای توربوشارژ در تست 560 مایل در ساعت با مشکل مواجه هستند که می تواند نشان دهنده تأخیر توربو باشد. حتی هیوندای سوناتا NLine مدل 2021، که بهترین عملکرد را در بین خودروهای توربوشارژ داشت، زمان شتاب حین حرکت کندتری نسبت به حالت سکون (0.2+ ثانیه) ثبت کرد.
از سوی دیگر، خودروهای با موتور تنفس طبیعی بهترین عملکرد را داشتند. میتسوبیشی میراژ، این خودروی اقتصادی کوچک، زمان شتاب 060 مایل در ساعت 12.8 ثانیه را از حالت سکون ثبت کرد، اما در تست 560 مایل در ساعت، این زمان 0.1 ثانیه سریع تر بود. خودروهای دیگری مانند نیسان ورسا 2020، کیا تلوراید 2020 و هوندا پایلوت تریل اسپورت 2023 نیز زمان های مشابهی در هر دو تست ثبت کردند.
بی ام و M235i xDrive
تأخیر توربو می تواند توضیح خوبی برای این نتایج باشد، اما Car and Driver هشدار می دهد که عوامل دیگری نیز در واکنش پذیری پیشرانه نقش دارند. تعداد زیاد خودروهای پرفورمنس در لیست خودروهای “کم واکنش پذیر” نشان می دهد که فناوری هایی مانند کنترل لانچ بیشتر برای بهبود زمان شتاب 060 طراحی شده اند تا زمان 560 مایل در ساعت.
بیشتر بخوانید: