بازار خودرو

مشخصات فنی دنا پلاس اتوماتیک جوانان توسط ایرانخودرو اعلام شد [+امکانات رفاهی]

ایران خودرو مشخصات فنی دنا پلاس اتوماتیک جوانان را اعلام کرد. این مدل خاص از دنا پلاس احتمالا بهترین خودرو تولید داخل در حال حاضر محسوب می‌شود!

مشخصات فنی دنا پلاس اتوماتیک جوانان توسط ایران خودرو منتشر شد. ایران خودرو چندی پیش از مدل جدید خودرو دنا پلاس را به عنوان بهترین و قدرتمندترین خودرو خود رونمایی کرد.

با نگاهی به مشخصات فنی این خودرو می‌توان گفته‌های بزرگترین شرکت خودروسازی ایرانی را تأیید نمود زیرا درون این خودرو از موتور EF7 توربو شارژ با 160 اسب‌بخار قدرت و 16 سوپاپ استفاده شده است که از نسخه توربو اتوماتیک معمولی 10 اسب‌بخار بالاتر است. در ادامه با مشخصات کامل این خودرو آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید: انتقاد روزنامه روسی از کیفیت محصولات سایپا ؛ با خودروهایی بسیار ابتدایی طرف هستیم!

مشخصات فنی دنا پلاس اتوماتیک جوانان منتشر شد

دنا پلاس توربو اتوماتیک جوانان در حالی معرفی شد که به‌نظر می‌رسد ایران خودرو با کمی تغییرات در نسخه معمولی به دنبال افزایش قیمت این خودرو بوده است.

مشخصات فنی دقیق خودروی دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک جوانان بالاخره اعلام شد و بر اساس آن این خودرو دارای یک موتور EF7 پلاس توربو شارژ با حجم ۱۶۴۵ سی‌سی است که می‌تواند ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند.

مشخصات فنی دنا پلاس اتوماتیک جوانان منتشر شداین در حالی است که در نسخه دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک نیز یک موتور ef۷ توربو شارژ با حجم ۱۶۴۵ سی‌سی قرار دارد که می‌توانست ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. نسخه دنا پلاس جوانان هم مانند نسخه قبلی دارای ۱۶ سوپاپ است و با یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک توان تولید شده از موتور را به چرخ‌ها هدایت می‌کند.

حداکثر سرعت اعلام شده در کاتالوگ نسخه جوانان دنا پلاس ۲۰۵ کیلومتر‌بر‌ساعت است که این سرعت با نهایت سرعت دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک تغییری نکرده، اما دنا پلاس جوانان توانسته شتاب ۰ تا ۱۰۰ را نیم ثانیه بهبود ببخشد و عدد ۱۱ ثانیه شتاب دنا پلاس توربو شارژ را به ۱۰.۵ ثانیه کاهش داده است.

این در شرایطی است که مصرف سوخت نیز در دنا پلاس توربو شارژ جوانان با کاهش همراه شده و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر برابر با ۷.۴ لیتر است، اما دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۸.۱ دهم لیتر بنزین مصرف می‌کرد.

سیستم ترمز دنا پلاس جوانان تغییری با نسخه دنا پلاس توربو نداشته و این خود را از ترمز جلوی دیسکی با سیستم خنک‌شونده و همچنین ترمز عقب دیسکی و سیستم ضد قفل EBD و ABS برخوردار است. در زمینه ایمنی نیز شاهد تغییر چندانی نیستیم و این خودرو دارای ۴ عدد ایربگ برای راننده و سرنشین جلو و ایربگ‌های جانبی است.

امکانات، طراحی داخلی و کابین دنا پلاس اتوماتیک جوانان

دنا پلاس توربو جوانان دارای امکاناتی مانند دوربین دید عقب سنسور دنده عقب است که این امکانات در نسخه دنا پلاس توربو نیز قرار داشتند اما در نسخه جوانان سنسور اخطار کاهش باد لاستیک‌ها نیز تعبیه شده است.

در خصوص سایر امکانات ایمنی این خودرو نیز باید گفت که ایموبلایزر، قفل مرکزی با ریموت، سیستم قطع خودکار سوخت و ایزوفیکس نیز از دیگر آپشن‌های این ماشین است که تفاوتی با نسخه دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک ندارند.

مشخصات فنی دنا پلاس اتوماتیک جوانان منتشر شد
همچنین دنا پلاس جوانان علاوه‌بر امکانات رفاهی مانند کروز کنترل و سانروف برقی که در دنا پلاس اتوماتیک نیز وجود داشت سنسور نور و باران و همچنین کیلس استارت و ورود بدون کلید نیز اضافه شده است.

چراغ‌های دنا پلاس جوانان نیز با نسخه قبلی تغییری نداشته و چراغ مه‌شکن جلو و عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو و دارای لامپ‌های LED و طرح نئون مجهز به دیلایت، چراغ روشنایی فضای پایین پا در هنگام سوار و پیاده شدن، چراغ نقشه خوان و سیستم روشنایی ترک خودرو است.

علاوه‌براین اگر به دیگر امکانات داخلی این خودرو نیز نگاهی بیندازیم شاهد یک سیستم مالتی‌مدیا که تغییری با نسخه قبلی نداشته، صندلی راننده و سرنشین با هشت حرکت برقی، فرمان برقی، کلید‌های کنترل روی فرمان، روکش چرمی فرمان با دوخت قرمز، آینه‌های جانبی برقی تاشو راهنما دار و همرنگ بدنه خواهیم بود.

تریم مشکی، قطعات دکوراتیو طرح چوب، دستگیره‌های درب رنگ کروم، نوار کرومی دور شیشه درها، تودوزی مخمل، کفپوش موکتی با نوار قرمز، دسته دنده طرح جدید با گردگیر و دوخت قرمز و روکش پارچه‌ای صندلی از دیگر جزئیات تزییناتی این خودرو محسوب می‌شود.

مشخصات فنی دنا پلاس اتوماتیک جوانان منتشر شد

تفاوت دو خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک با نسخه جوانان

نگاه به جزئیات این خودرو نشان می‌دهد که تغییرات چشمگیری با نسخه دناپلاس توربو اتوماتیک در آن ایجاد نشده است و تنها چند سنسور تقریبا ارزان‌قیمت و نیم ثانیه شتاب بهتر برای خریداران خود به ارمغان می‌آورد. با این وجود، نسخه جوانان ۵۰۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و تفاوتی ۴۰ میلیون تومانی با نسخه دناپلاس توربو اتوماتیک دارد. تفاوت قیمتی که به نظر نمی‌رسد با نام این خودرو سنخیت داشته باشد. به عبارت ساده‌تر بیشتر اینگونه به نظر می‌رسد که ایران خودرو قصد داشته با قرار دادن امکاناتی که هزینه چندانی را در بر ندارد و تنها با یک تغییر نام، خودروی قبلی را گران‌تر بفروشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مشخصات فنی دنا پلاس اتوماتیک جوانان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا