بازار خودرو

مرسدس AMG دیگر از موتورها‌ی چهارسیلندری بهره نخواهد برد

در مدل‌های تازه مرسدس AMG، دیگر از پیشرانه چهارسیلندر توربو بنزینی M139 و سیستم هیبریدی وابسته به آن استفاده نخواهد شد. این تغییر بر اساس بازخورد منفی مشتریان اتخاذ شده است. خریداران AMG انتظار دارند تا این برند سدان‌های لوکس را با موتورهای بزرگ و قدرتمند تولید کند و چندان از استفاده از موتورهای چهارسیلندر رضایت ندارند.

موتور M139 در تابستان سال ۲۰۱۹ به‌عنوان قوی‌ترین موتور چهارسیلندر جهان معرفی شده بود. در ابتدا، این موتور برای نسخه‌های AMG مدل‌های جمع و جور مرسدس‌بنز (هاچ‌بک A کلاس، سدان و استیشن واگن CLA و کراس‌اوور GLA) طراحی شده بود. سپس به یکی از اجزای پیشرانه‌های هیبریدی مدل‌های بزرگ‌تر تحت برند AMG نظیر C کلاس، کراس‌اوور GLC، رودستر SL و کوپه GT تبدیل شد.

در اوایل سال جاری گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه مدل‌های بزرگ مرسدس AMG مجهز به موتور M139 از استقبال خوبی در میان مشتریان برخوردار نشده‌اند. پیشرانه‌های هیبریدی مبتنی بر این موتور بسیار پیچیده و سنگین بوده و حداکثر قدرت آن‌ها تنها زمانی در دسترس بود که باتری به‌طور کامل شارژ شده بود.

سخنگوی مرسدس‌بنز اعلام کرده است که مدل‌های جدید AMG به‌جای این موتور چهارسیلندر از پیشرانه بنزینی شش‌سیلندر یا V8 بهره‌مند خواهند شد.

آینده مرسدس AMG

مرسدس AMG به زودی حداقل دو مدل برقی، شامل یک لیفت‌بک و یک کراس‌اوور را بر اساس پلتفرم AMG.EA معرفی خواهد کرد. مدل لیفت‌بک بر مبنای کانسپت مرسدس AMG GT XX که این هفته رونمایی شد، ساخته خواهد شد.

مرسدس بنز تصمیم به کنار گذاشتن کامل A کلاس گرفته است؛ بنابراین نیازی به حفظ موتور M139 نیست. البته این موتور به‌تدریج از خط تولید زیرمجموعه AMG خارج خواهد شد. همچنین انتقال آن به لوتوس برای خودروی اسپرت امیرا به مدت محدودی ادامه خواهد داشت، اما مرسدس بنز قصد ندارد تا این موتور را با استانداردهای یورو ۷ سازگار کند؛ در نتیجه حداکثر دو سال و نیم از عمر آن باقی مانده است.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا