لوکانو L5 بهعنوان جانشینی برای رنجرور ایووک شناخته شد
کراساوور جیکو ۵ که در نزدیکی خط شروع مسابقات گودوود معرفی شد، دومین مدلی است که شرکت چری برای بازار بریتانیا پس از جیکو ۷ به عرضه میگذارد. جیکو ۷ (که در ایران با نام لوکانو L7 شناخته میشود) از زمان ورودش به انگلستان در ابتدای سال جاری میلادی، موفق به فروشی در حدود ۶۰۰۰ دستگاه شده است.
این جیکو ۵، به عنوان رقیبی برای رنجرور ایووک، ابتدا با پیشرانه بنزینی در بازار انگلستان عرضه خواهد شد. این مدل در ایران به دست مکث موتور (زیرمجموعه گروه ماموت) و تحت نام لوکانو L5 ارائه خواهد گردید.
مشخصات فنی لوکانو L5
جیکو ۵ بر مبنای پلتفرم T1X که مشترک با جیکو ۷ و سایر مدلهای برند اومودا ۳، ۵، ۷ و ۹ است، توسعه یافته است. هر دو برند جیکو و اومودا متعلق به گروه خودروسازی چری میباشند.
در مرحله اول، لوکانو L5 با یک موتور ۱.۶ لیتری بنزینی توربوشارژ به بازار عرضه خواهد شد. اگرچه مشخصات فنی دقیق این مدل هنوز به اطلاع عامه نرسیده، به نظر میرسد که خروجی آن مشابه اومودا ۵ باشد، که دارای قدرت ۱۸۷ اسب بخار و گشتاور ۲۷۵ نیوتنمتر است و به جعبهدنده هفتسرعته دوکلاچه تجهیز خواهد گشت.
همچون برادرانش، یک نسخه الکتریکی از جیکو ۵ نیز به زودی راهی بازار خواهد شد. پیشبینی میشود این مدل دارای مشخصات فنی مشابهی با اومودا E5 باشد که قدرت ۲۰۱ اسب بخار، باتری ۶۱ کیلوواتساعتی و برد حرکتی معادل ۴۱۳ کیلومتر را ارائه خواهد داد.
طراحی ظاهری و امکانات
از لحاظ ظاهری، جیکو ۵ به نوعی کوچکتر شده جیکو ۷ به حساب میآید؛ با طراحی جلوی مشابه و همچنین ظاهری نزدیک به عقب، ولی با فاصله محوری کوتاهتر و سقف شیبدارتر.
در فضای داخلی، جیکو ۵ به نمایشگری کوچکتر نسبت به صفحه نمایش ۱۴.۸ اینچی جیکو ۷ مجهز است. کلاستر ۱۰.۲۵ اینچی مدل بزرگتر جای خود را به یک نمایشگر درون داشبورد داده است.
جیکو ۵ در دو تیپ خالص (Pure) و لوکس (Luxury) به فروش خواهد رسید. در نسخه پیور یا خالص، تجهیزات شامل سیستم صوتی با شش بلندگو، صندلیهای قابل تنظیم در شش جهت و همچنین پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو به صورت بیسیم وجود دارد. در تیپ لاکچری، امکاناتی نظیر سقف پانورامایی، شارژر بیسیم گوشی هوشمند و صندلیهای جلو با آپشنهای گرمکن و تهویه اضافه میشود.
جزئیات راجع به جیکو ۵ شامل قیمت، زمان تحویل و مشخصات فنی کامل آن هفته آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.