بازار خودرو

قیمت خودروهای مونتاژی تصویب شد [+جدول]

قیمت خودروهای مونتاژی بالاخره به تصویب رسید. شورای رقابت پس‌از حرف و حدیث‌های بسیار، قیمت محصولات مونتاژی را اعلام کرد.

شورای رقابت بالاخره روز گذشته با تشکیل یک جلسه قیمت خودروهای مونتاژی را نهایی و اعلام کرد. در طی این جلسه مقرر شد که برخی از خودروهای مونتاژی توسط خودروسازان کشور کاهش قیمت داشته باشند.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

البته خود شورای رقابت در اعلام این قیمت‌ها دستی نداشته و وظیفه اعلام قیمت‌های جدید خودروهای مونتاژ شده را به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان سپرده است.

بیشتر بخوانید: قیمت کارخانه محصولات مدیران خودرو خرداد 1402 اعلام شد

قیمت خودروهای مونتاژی بالاخره تصویب شد

به گزارش تکراتو و به نقل از فارس، در جلسه دیروز شورای رقابت قیمت خودرو‌های مونتاژی مشخص شد و مورد تصویب شورای رقابت قرار گرفت، اما مقرر شد این قیمت‌ها را سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کند. توضیح اینکه قیمت‌های محاسباتی شورای رقابت با احتساب سود ۱۷ درصد بوده و بر اساس آخرین صورت مالی شرکت‌ها است.

‌تعدیلات لازم همچون تغییر نرخ دستمزد و … برای سال ۱۴۰۱ تا تاریخ مصوبه این شورا مورخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ تعیین شده است، همچنین قیمت خودرو‌های مشابه با رقیب، در واقع همان قیمت درب کارخانه آن خودرو در کشور مبدا است.

بیشتر بخوانید ...   لیست قیمت محصولات کرمان موتور امروز 1 آذر 1402 [قیمت روز خودروهای جک و کی‌ام سی]

مبنای محاسبه قیمت دلار 3 ماه اخیر معادل ۴۲۴ هزار و ۶۷۳ ریال، متوسط نرخ دلار در ۳ ماه شامل فروردین ۱۴۰۲ و اسفند و بهمن ۱۴۰۱ است.

آنچه مشخص است هزینه‌های مالیات، شماره‌گذاری، بیمه و غیره در این نرخ محاسبه نشده است. فهرست قیمت جدید خودروهای مونتاژی به شرح زیر است:

قیمت خودروهای مونتاژی بالاخره تصویب شد

سپهر دادجوی توکلی با بیان اینکه قیمت‌های پیشنهادی سازمان حمایت برای خودروهای مونتاژی که طبق دستورالعمل شورای رقابت تعیین شده است در جلسه امروز این شورا تصویب شد، اظهار کرد: «شورای رقابت قیمت‌گذار نیست به همین دلیل قرار نیست قیمت‌ها از سوی شورا اعلام شود، بلکه سازمان حمایت یا وزارت صمت باید قیمت‌ها را اعلام کنند.»

وی با بیان اینکه قیمت‌ها طی یک تا دو روز آینده به وزارت صمت ابلاغ خواهد شد، گفت:

خودروها غالباً رقابت‌پذیر نیستند و رتبه رقابتی آن‌ها در گروه F و G قرار می‌گیرد که باید در دوره بعدی که شورای رقابت بررسی می‌کند خودروسازها باید کاهش هزینه تولید داشته باشند، در غیر این صورت از چرخه محاسبات شورای رقابت خارج می شوند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قیمت خودروهای مونتاژی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا