بازار خودرو

علت توقف تولید سورن پلاس اعلام شد

علت توقف تولید سورن پلاس اعلام شد. سورن پلاس به‌عنوان بهترین سمند تولید شده در ایران، چندی پیش توقف تولید شد و علت آن نیز مشخص نبود.

علت توقف تولید سورن پلاس بالاخره مشخص شد. سمند سورن پلاس که نسخه جدید سورن معمولی به حساب می‌آمد، خودرویی جذاب است که نسبت به دیگر خودروهای داخلی از کیفیت ساخت بهتری برخوردار است. چندی پیش ناگهان خبر از توقف تولید این خودرو محبوب به گوش رسید و هیچ دلیلی برای آن تعریف نشده بود. اما حالا مشخص شده است که دلیل توقف تولید آن، عدم دریافت استاندارد تصادف از کنار بوده است.

بیشتر بخوانید: در فهرست جدید ایران خودرو نشانه‌هایی از تولید تارا با موتور EFP به چشم می‌خورد

علت توقف تولید سورن پلاس مشخص شد

سورن پلاس از جمله خودروهایی‌ست که با ورودش به بازار همچنان به دلیل نگاه نه چندان مثبت مشتریان، مانند سورن معمولی به حاشیه رانده شد، اما رفته رفته با افت کیفی شدید پژو پارس و از طرفی، افزوده شدن امکانات جدید به سورن پلاس، این سدان خانوادگی و نسبتاً اقتصادی توانست جای خود را میان مردم باز کند. اما حالا خبر توقف تولید سورن پلاس به گوش می‌رسد؛ دلیل این امر چیست؟

علت توقف تولید سورن پلاس مشخص شد
تولید سورن پلاس در تمام تیپ‌ها در شرکت ایران خودرو متوقف شده است و دلیل آن هم گویا عدم دریافت استاندارد تصادف برخورد از کنار است. اینکه ساختار سورن پلاس به چه گونه است و این که این ساختار تا چه میزان برای خودروهایی چون تارا و رانا پلاس متفاوت است، جای سؤال دارد. به هر ترتیب، خودروهایی چون تارا، گویا موفق به اخذ این استاندارد شده‌اند، اما سورن پلاس خیر. به همین منظور باید دید ایران خودرو، که این روزها برنامه تولید سورن پلاس بهینه با موتور XU7P و جایگزینی آن با پارس را دارد، آیا برای این استاندارد هم چاره‌ای اندیشیده است یا خیر؟

البته دریافت استانداردهای ایمنی در تصادف‌ها در ایران کار چندان دشواری نیست، چراکه خودروسازان ما تا امروز برای خودروهایشان موفق به اخذ استانداردهایی شده‌اند که حتی یک ویدیوی چند ثانیه‌ای هم از آنها در دسترس هیچ‌کس نیست و این امر وقتی جالب‌تر می‌شود که می‌بینیم مثلاً خودرو تارا و دنا پلاس با آن ورقه‌های بدنه فاجعه‌بار موفق به دریافت انواع استانداردهای ایمنی شده‌اند. در این‌جا چند گزینه مطرح است؛ یا این که کیفیت ورقه‌های خودروهایی چون تارا، که به اسپانیا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی و آسیایی برای تست‌های ایمنی ارسال می‌شوند، با آن چه در بازار ایران عرضه می‌شود متفاوت است یا این که مراکز استاندارد مذکور طبق روال روز دنیا فعالیت نمی‌کنند و یا آن که کسب استانداردهای ایمنی توهمی بیش نیست.

بسیاری از مشتریان معتقدند علت توقف تولید سورن پلاس چیز دیگری است و ایرانخودرو در واقع با یک استراتژی حساب شده در تلاش برای ممانعت از فروش محصول پرطرفدار خود، به نفع دیگر محصولات پرتیراژ است! نظر شما چیست؟

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص علت توقف تولید سورن پلاس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: اسب بخار

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا