بازار خودرو

شرایط و مدارک خرید خودروی اقساطی محصولات سایپا و ایران خودرو

در روزهایی که قیمت خودرو بار دیگر در مدار صعودی قرار گرفته، بسیاری از خریداران و مصرف کنندگان واقعی به فکر خرید خودروی اقساطی محصولات سایپا و ایران خودرو افتاده اند. در ادامه به بررسی مدارک خرید خودروی قسطی و شرایط طرح های فروش اقساطی خودرو  می پردازیم.

 

فروش اقساطی خودرو [جدید]

شرایط و مدارک خرید خودروی قسطی محصولات سایپا و ایران خودرو

شرایط و مدارک خرید خودروی اقساطی محصولات سایپا و ایران خودرو

در حال حاضر با مراجعه به بسیاری از نمایندگی های مجاز سایپا و ایران خودرو در سراسر کشور برای دریافت خودرو با پرداخت اقساطی با جواب فعلاً چنین طرحی فعال نیست مواجه می شویم اما لیزینگ ها و برخی شرکت های واسط در حال حاضر اقدام به فروش اقساطی محصولات ایران خودرو و سایپا می کنند که طی شرایط خاصی، خودرو را به مشتری تحویل می دهند.

تا پیش از گران شدن خودرو، به واسطه احتمال گران شدن محصولات سایپا و ایران خودرو، بسیاری از این شرکتها مبلغی را به عنوان پیش پرداخت دریافت می کردند و مدعی می شدند پرداخت اقساط از یک ماه دیگر با قیمت روز خودروی مورد نظر متقاضی آغاز خواهد شد و همین مسئله باعث عقب نشینی خریداران از طرح های فروش اقساطی خودرو شد.

اما با اوج گیری مجدد قیمت خودرو این شرکتها از فرصت استفاده کرده و شرط قیمت روز خودرو در یک ماه آینده را برداشته و به محض تکمیل مدارک درخواست خرید خودروی اقساطی، با قیمت همان روزی که ۵۰ تا ۵۵ درصد مبلغ قیمت روز خودرو پرداخت می شود، اقدام به واگذاری خودرو به مشتری می کنند.

 

نحوه سند زدن خودروهای خرید اقساطی

برخی از این شرکتها در زمان دریافت نصف مبلغ خودرو، ۳ دانگ ماشین را به نام خریدار زده و ۳ دانگ دیگر نیز به صورت اجاره به شرط تملیک در رهن بانک باقی می ماند تا اقساط مشتری تمام شود و ۳ دانگ باقیمانده نیز به نام او زده شود. برخی دیگر نیز حاضر به سند زدن خودروی قسطی به نام مشتری نیستند و سند را در رهن بانک قرار می دهند تا با پایان اقساط خودرو، ۶ دانگ مالکیت خودرو را به طور یکجا به نام خریدار بزنند.

 

شرط چک صیاد تهران برای خرید خودروی اقساطی

یکی از شرایط سختی که بسیاری از خریداران خودروی قسطی را با مشکل مواجه می کند، چک صیاد با گردش حساب بالا است. البته بسیاری از این شرکتها که عموماً در تهران حضور دارند تنها چک صیاد خریدار یا آشنایان او در استان تهران را قبول دارند و متقاضی که در استان محل سکونتش فروش اقساطی خودرو وجود ندارد، نمی تواند به سادگی از اقدام به خرید خودروی قسطی از چنین شرکتهایی کند.

 

مدارک خرید خودروی قسطی

از دیگر شرایط خرید خودرو با شرایط اقساطی می توان به گردش حساب خریدار، عکس سند منزل یا جواز کسب و مشخصات شناسایی او اشاره کرد. برخی از شرکتها بدون ضامن و تنها با چک خریدار خودرو حاضر به واگذاری خودرو به وی هستند اما برخی دیگر وجود یک ضامن و چک او برای ضمانت پرداخت اقساط خرید خودرو را الزامی می دانند.

 

مبلغ اقساط طرح فروش قسطی خودروهای ایران خودرو و سایپا

پرداخت اقساط خودرو با طرح های فروش خودروی اقساطی معمولاً به شکل ماهانه است و در بعضی موارد دیده شده، این شرکتها پرداخت دو ماه یکبار مبلغ اقساط را نیز قبول می کنند. به طور کلی برای خودرویی در رنج قیمتی ۱۰۰ میلیون تومان، متقاضی می بایست انتظار پرداخت قسط ماهانه حدود ۳ میلیون تومان را در بازپرداخت ۲۴ ماهه داشته باشد.

با توجه به متفاوت بودن قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در طرح فروش اقساطی، معمولاً پس از نهایی شدن قرارداد، جدول اقساط پرداخت به مشتری تحویل داده می شود و  تاریخ و مبلغ دقیق واریزی به او اعلام می شود.

 

خرید خودروی قسطی از شخص

البته راه حل دیگری نیز برای خرید خودروی قسطی وجود دارد. متقاضیان با جستجو در برخی سایتهای اگهی دهنده تبلیغات می توانند اقدام به خرید قسطی خودروهای کارکرده کنند که البته می بایست در انجام اینکار دقت بسیاری به خرج دهند و اسیر دلالانی که در این حوزه جولان می دهند نشوند اما در صورتی که به تشخیص ماشین سالم مسلط هستند، می توانند نسبت به خرید این گونه خودروهای قسطی اقدام کنند که بسیاری از شرایط دست و پاگیر شرکتهای فروش خودروی قسطی را ندارند اما باید به خاطر داشته باشند که احتمالاً می بایست نرخ سود بالاتری نسبت به گزینه اول پرداخت کنند.

 

در مطالب بعدی لیست شرکتهای فروش خودروی اقساطی در شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، اهواز و تبریز را اعلام خواهیم کرد.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا