بازار خودرو

سایپا پاژ به عنوان جایگزین پراید معرفی شد [+مشخصات فنی و امکانات رفاهی]

خودرو اقتصادی سایپا پاژ در جریان مراسم رونمایی از خط تولید پیشرانه جدید سایپا در کارخانه مگاموتورز در حضور رضا فاطمی امین رونمایی شد.

سایپا پاژ به‌عنوان یکی دیگر از محصولات جدید سایپا در مراسم رونمایی از پیشرانه جدید این شرکت در کارخانه مگا موتورز در حضور فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رونمایی شد. پیش‌تر تصاویری از این خودرو به بیرون درز ییدا کرده بود. به هر صورت باید تا پایان سال جاری صبر کرد تا این خودرو وارد خط تولید شود.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید:  ال 90 ایرانی در حضور وزیر صمت رونمایی شد [+فیلم]

سایپا پاژ توسط سایپا رونمایی شد

در ویدیوی جدیدی که در صفحه اینستاگرام سایپا منتشر شده است، نماهایی از نمونه اولیه پاژ به نمایش در آمده و می‌توان از این ویدیو متوجه شد که خودرو اقتصادی سایپا بر اساس الگوهای طراحی قبلی ساخته شده است. مدیرعامل سایپا طی روزهای گذشته اعلام کرده بود که در پایان سال ۱۴۰۲، خودروی اقتصادی پاژ به خط تولید می رود.

سایپا پاژ توسط سایپا رونمایی شد

پاژ همان هاچ بک اقتصادی است که طی یک پروژه مشترک با ایران خودرو، بر مبنای رنو کویید طراحی شده و قرار است تا ایران خودرو و سایپا هر کدام محصول اقتصادی خود را روی این پلتفرم معرفی کنند. پاژ یک هاچ‌بک اقتصادی کلاس A است که با هدف ارائه یک خودرو ارزان قیمت به بازار می آید.

این خودرو بر اساس پلتفرم رنو کویید طراحی شده و از نظر ابعاد و اندازه در محدوده پراید هاچ بک (سایپا ۱۱۱) قرار می‌گیرد. پاژ را می‌توان یک هاچ بک شهری دانست که شاید آنچنان برای ترددهای طولانی و بین شهری مناسب نباشد و صرفاً می‌تواند تا نیازهای اولیه از خودرو را برای مشتریان بر طرف کند. با توجه به اطلاعاتی که سایپا اعلام کرده است، پاژ در زمستان ۱۴۰۲ وارد خط تولید می شود.

سایپا پاژ توسط سایپا رونمایی شد

پاژ نام زادگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر حماسه سرای ایرانی است و نام روستایی واقع در تقاطع جاده کارده به کلات نادری و ۱۵ کیلومتری شمال شهر مشهد است. در میانه روستای پاژ و در ۷۰۰ متری شمال غرب آن دو تپه باستانی به چشم می‌خورد که به آثار و بقایای پاژ قدیم مربوط هستند و موید پیشینه تاریخی این منطقه در سده‌های نخستین پس از اسلام تا قرن نهم و دهم هجری است.

بیشتر بخوانید ...   لیست قیمت محصولات بهمن موتور امروز 7 بهمن 1402 [قیمت روز خودروهای دیگنیتی، فیدلیتی و اینرودز]

بیشتر بخوانید: خودرو اقتصادی کادیلا یا همان سدان P90 توسط پارس خودرو رونمایی شد [+مشخصات فنی]

مشخصات فنی و امکانات سایپا پاژ

پاژ قرار است تا با یک پیشرانه یک لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی به بازار بیاید. این پیشرانه ۷۰ اسب‌بخار قدرت را با گشتاور ۱۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند و جعبه دنده ۵ سرعته دستی، توان را به چرخ‌های جلوی پاژ می‌رساند. پیشرانه یک لیتری پاژ احتمالاً همان موتور ۳F0N ایران خودرو است که ۱۰۴۸ سی سی حجم دارد و چیدمان سه سیلندر و ۱۲ سوپاپ برای آن در نظر گرفته شده است. استاندارد آلایندگی پیشرانه پاژ یورو ۶ خواهد بود و می تواند در این هاچ بک اقتصادی که وزن کمتر از یک تن را دارد، مصرف سوخت بهینه حدود ۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را ثبت کند.

سایپا پاژ دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۳۸۰۰، ۱۵۹۰ و ۱۴۹۰ میلی متر بوده و فاصله محوری آن هم ۲۴۳۰ میلی‌متر اعلام شده است.

پاژ یک خودروی اقتصادی است و نباید توقع امکانات خاصی را از آن داشت. اما آن طور که گفته می‌شود این هاچ بک اقتصادی سایپا بر اساس استانداردهای ۸۵ گانه تولید خواهد شد. برای همین می‌توان گفت که این خودرو به دو کیسه هوا، ترمز ABS، EBD، BA، سنسور فشار باد تایرها، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی، جلو آمپر دیجیتال و… مجهز خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص خودرو اقتصادی سایپا پاژ چیست؟ آیا این خودرو می‌تواند جایگزینی مناسب برای پراید باشد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا