بازار خودرو

جک J4 بخریم یا پژو پارس؛ سدان تازه وارد چینی در مقابل فرانسوی قدیمی

روز اولی که خودروی جک J4 توسط شرکت کرمان موتور در ایران تولید شد، انتظار می‌رفت که با خودروهای قدیمی‌تر مانند پژو پارس رقابت کند و بتواند سهمی از بازار سدان ایرانی را به خود اختصاص دهد. باید اعتراف کنیم که این خودرو تا حدود زیادی موفق عمل کرده و آمار خرید و فروش جک j4 در سایت دیوار و در سایر سایت‌ها نشان دهنده این موضوع است. البته هنوز هم این خودرو مخالفان زیادی دارد که هر کدام از آنها توجیه خاص خود را دارند.

بنابراین با در نظر گرفتن مسئله قیمت جک J4 و همچنین قیمت پژو پارس در این مطلب به مقایسه آنها خواهیم پرداخت تا ببینیم که با چه گزینه‌هایی مواجه هستیم.

معرفی کلی جک J4

قبل از هر چیزی باید اعتراف کنم که خرید جک J4 شما را به یک خودرو با آپشن‎های نسبتاً خوب می‌رساند که نسبت به پژو پارس بسیار مناسب‌تر است. از ویژگی‌های برتر این خودرو می‌توان به اندازه مناسب اتاق اشاره کرد که برای ۵ سرنشین بالغ مناسب است و تجربه رانندگی خوبی را خواهند داشت. در این خودرو از سیستم تعلیق مک فرسون برای محور جلو و از سیستم تعلیق نیمه مستقل میل پیچشی برای معماری عقب استفاده شده است. مصرف سوخت این خودرو پایین (۶٫۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) است و این را می‌توان یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای برتری آنها دانست.

 معرفی کلی پژو پارس

پژو پارس یکی از خودروهای ایرانی با طراحی به روز و جذاب است که طرفداران زیادی دارد و اتفاقاً در بازار هم آمار خرید و فروش خوبی دارد. در مورد ویژگی‌های کلی پژو پارس می‌توان به اندازه مناسب اتاق خودرو و طراحی جذاب بدنه اشاره کرد که حالت تیز و اسپرت دارد. البته نباید از مسائلی مانند مصرف سوخت بالا و همچنین امکانات رفاهی محدود و قیمت بالای آن چشم پوشی کنیم.

پژو پارس از لحاظ ظاهری یک قدم از پژو ۴۰۵ جلوتر است. این خودرو ظاهر بسیار ساده و معمولی دارد و بیشتر به خاطر ظاهر تهاجمی خود مورد توجه است. این خودرو از سال ۱۳۸۰ در ایران تولید می‌شود و تا کنون با موتورهای مختلفی با حجم‌های متفاوت مانند ۱٫۸ لیتر و ۲ لیتر به بازار عرضه شده است.

 مقایسه تجربه رانندگی با هر دو خودرو

تجربه رانندگی با پژو پارس نسبت به بسیاری از خودروهای قدیمی ایرانی بهتر است. این خودرو سیستم تعلیق خوبی دارد، چسبندگی آن به جاده مناسب است و عملکرد آن در مسیرهای ناهموار و در پیچ‌ها مناسب است. نسخه اولیه این خودروها با هم یک موتور با حجم کم ۱۷۸۱ وارد بازار شد. بعدها نسخه ال ایکس با حجم موتور ۱۵۸۷ هم از این خودرو در بازار دیده شد. گیربکس‌های دستی و اتوماتیک در این خودروها به تناوب در دوره‌های زمانی مختلف استفاده شد، و در حال حاضر با موتورهای TU5 در بازار فروخته می‌شود. این خودرو امکانات رفاهی زیادی ندارد از لحاظ ایمنی هم می‌توان به وجود سیستم ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای از نوع ضد قفل در آنها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید ...   طرح تبدیل حواله محصولات ایرانخودرو خرداد 1402 [+شرایط و قیمت]

رانندگی با جک J4 به مراتب ساده‌تر و با کیفیت‌تر است. این خودرو دارای یک موتور با حجم ۱٫۵ لیتر است که ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ دارد. این موتور حداکثر قدرت ۱۰۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۶ نیوتن متر تولید می‌کند. از یک گیربکس اتوماتیک از نوع CVT برای کنترل خودرو استفاده شده است و در حقیقت یکی از امتیازات بزرگی در بازار خرید جک j4 محسوب می‌شود.

 

باید اعتراف کنیم که قدرت هندلینگ این خودروها مانند پژو پارس نیست،  ایمنی فوق‌العاده‌ای دارد و آپشن‎های آن بسیار خوب هستند. از جمله آپشن‎های جک می‌توان به وجود کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ضد قفل و همچنین سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سنسور پارک عقب، کروز کنترل و کامپیوتر سفری اشاره کرد.

 مقایسه قیمت جک J4 با قیمت پژو پارس

اما اگر معیار  شما برای خرید خودرو، توجه به قیمت آنهاست این موضوع می‌تواند گزینه انتخابی شما را در این مورد مشخص نکند. در حقیقت قیمت این خودرو بسیار به هم نزدیک است. در حال حاضر قیمت پژو پارس در بازار ایران در حدود ۱۲۸ میلیون تومان است که برای مدل‌های معمولی قیمت پایین‌تری گرفته می‌شود. در طرف مقابل در بازار ایران قیمت جک j4 مبلغی بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان است که نشان دهنده نزدیک بودن قیمت آنهاست.

اگرچه برای خودروی پژو پارس از موتورهایی با قابلیت‌های متفاوت استفاده شده است، اما باید اعتراف کنیم که خرید جک J4 می‌تواند گزینه بهتری باشد و خدمات پس از فروش شرکت کرمان موتور هم شما را راضی نگه خواهد داشت.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا