بازار خودرو

جنسیس پس از سالها، یک موتور V8 تازه را رونمایی کرد

مدل مستقل نخستین برند جنسیس، در واقع آخرین نسل از این برند با موتور قدرتمند V8 به شمار می‌آید. مدل G90 که به واسطه موتور V8 خود شناخته شده بود، تولیدش در پایان سال ۲۰۲۱ به پایان رسید و جای خود را به نسخه‌های جدید با موتور V6 داد. اکنون سازنده لوکس کره‌ای به تازگی خبر از توسعه یک موتور V8 جدید داده است.

موتور V8 که تحت نظر ماگما ریسینگ دیویژن، معادل با بخش‌های برتر بی ام و M یا مرسدس AMG طراحی و تولید می‌شود، به طور بنیادی شامل دو موتور چهار سیلندر WRC است که به صورت ترکیبی فعالیت می‌کنند و با کمک سیستم محرکه الکتریکی به کار می‌افتند. این موتور بعد از مدت‌ها تنظیم و آزمایش در داینو، از اوایل امسال روی ابرخودرو GMR-001 نصب شده است. این خودروی رقابتی قرار است در هفته‌های پیش رو در پیست آزمایش شود و خود را برای نخستین بار در مسابقات لمانز ۲۰۲۶ به نمایش بگذارد.

سیستم موتور V8 نوین جنسیس

هنوز اطلاعات دقیقی در مورد خروجی این موتور V8 جدید از سوی جنسیس منتشر نشده است، ولی مسابقات استقامت لمانز محدودیت قدرت ۶۷۱ اسب بخاری برای خودروها تعیین کرده است. در حال حاضر برنامه‌ای برای راه‌اندازی نسخه جاده‌ای ابرخودرو GMR-001 وجود ندارد، اما بخش ماگما ریسینگ با پیروی از فلسفه موتوراسپرت به خیابان، به نظر می‌رسد در آینده شاهد تاثیر این خودرو بر روی مدل‌های تولیدی جنسیس خواهیم بود.

در واقع این خودروساز اعلام کرده که در حال ایجاد یک سیستم «پیشرانه نسل جدید» با قدرت و کارایی بهتر با کمک GMR-001 است. البته تمرکز جنسیس به تنهایی بر روی قدرت نبوده و این برند همچنین مشغول کار بر روی یک سیستم گشتاور برداری جدید است که توانایی ارائه «چابکی در تمام سرعت‌ها» را دارد.

جنسیس GV60؛ نخستین مدل ماگما در ایالات متحده

یکی از مدل‌هایی که می‌تواند به پیشرانه جدید GMR-001 مجهز باشد، احتمالاً G80 ماگما است. این خودرو به عنوان یک مدل تولید محدود برای منطقه خاورمیانه معرفی شده و انتظار می‌رود با موتور V8 نیز به بازار عرضه شود. با توجه به اینکه جنسیس پیش‌تر تأیید کرده بود که مدل‌های هیبریدی نیز در خط تولید خودروهای اسپرت ماگما وجود خواهند داشت، امکان به کارگیری این موتور در یک سیستم هیبریدی نیز وجود دارد.

در عین حال، جنسیس GV60 ماگما در حال حاضر در حال توسعه برای بازار ایالات متحده است. این کراس‌اوور برقی که شباهت‌های قابل توجهی با هیوندای آیونیک 5 N دارد، قرار است تا پایان سال ۲۰۲۵ رونمایی شود.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا