بازار خودرو

جزئیات وام نوسازی تاکسی‌های فرسوده اعلام شد [+شرایط]

[ad_1]

مدیر نوسازی ناوگان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران طی توضیحاتی به تشریح جزئیات ارائه وام نوسازی تاکسی‌های فرسوده در کشور پرداخت.

«امین رهبر»، مدیر نوسازی ناوگان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، در خصوص ارائه وام نوسازی تاکسی‌های فرسوده بیان داشت: «نوسازی ناوگان تاکسی‌های فرسوده از 28 خردادماه ابلاغ شده که در این طرح خودروی «سمندسورن پلاس» با قیمت 362 میلیون تومان عرضه می‌شود.»

بیشتر بخوانید: افزایش مبلغ وام مسکن ملی به 550 میلیون تومان تایید شد

جزئیات وام نوسازی تاکسی‌های فرسوده

رهبر ضمن اشاره به ارائه این طرح، با همکاری صندوق کارآفرینی امید و شهرداری تهران از طریق منابع داخلی این ارگان جهت نوسازی تاکسی‌های فرسوده، اعلام داشت: «بر همین اساس وام 150 میلیون‌تومانی با نرخ 8 درصد 60 ماهه با سه ماه تنفس برای نوسازی تاکسی‌ها در نظر گرفته شده است.»

وام نوسازی تاکسی‌های فرسوده

او در پایان ضمن بیان اینکه تاکسی‌های مدل سال 91 و ماقبل امکان بهره‌مندی از این تسهیلات را دارند، خاطرنشان کرد: «نوسازی تاکسی‌ها با توجه به آیین‌نامه ماده 8 قانون هوای پاک مبتنی بر سن تاکسی نیست و تاکسی‌هایی که نتوانند معاینه فنی دریافت کنند، مشمول نوسازی هستند.»

رهبر با بیان اینکه قرارداد شهرداری تهران با صندوق کارآفرینی امید برای نوسازی تاکسی های فرسوده مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان است، گفت: این قرارداد از اول شهریورماه عملیاتی شده و  با این مبلغ می بایست ۱۰ هزار دستگاه تاکسی را در یک سال نوسازی کرد.

مدیر نوسازی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا خودروساز توان تولید ۱۰ هزار تاکسی در یکسال را دارند؟ افزود: پاشنه آشیل موضوع همین مسئله است؛ چرا که خودرو ساز باید بتواند با توجه به نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی، تاکسی‌ها را تامین کند و ما تقاضا داریم از آنجایی که قرارداد خودروساز از طریق نماینده سازمان شهرداری‌ها و اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری منعقد می شود، خودروساز باید متعهد باشد بر اساس ثبت‌نام های صورت گرفته و تعهدی که ایجاد می شود؛ پیش فاکتور را صادر کند و در زمان بندی مشخص، خودرو را تحویل دهد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون  ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی از نوع خودروی جایگزین “سمند سورن” تماما به صورت نقدی نوسازی شده است، ادامه داد: براساس برنامه ریزی های انجام شده می بایست ماهانه حداقل یکهزار پرونده بانکی در صندوق کارآفرینی امید تشکیل دهیم تا متقاضیان بتوانند وام را دریافت کنند.

رهبر در پاسخ به این سوال که نوع خودرو تاکسی نوسازی شده چه خواهد بود؟ گفت: فعلا تنها خودرویی که توانسته مجوز شماره گذاری تاکسی را اخذ کند، “سمند سورن” بوده است.

پرداخت وام نوسازی تاکسی‌های فرسوده آغاز شد [بروزسانی 3 شهریور 1402]

پرداخت وام ۱۵۰ میلیون تومانی نوسازی تاکسی‌های فرسوده آغاز شد. این خبر کوتاه و خوبی بود که مهدی وحدت‌کار، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به متقاضیان در انتظار داد.

این وام ۱۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۸ درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه از شهریور ماه امسال در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. علاوه بر این، بازپرداخت اقساط آن نیز با تنفس سه ماهه قابل پرداخت خواهد بود.

آنطور که وحدت‌کار می‌گوید، ظاهرا شهرداری تهران برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده در سطح این شهر، با مشارکت صندوق کارآفرینی امید و با استفاده از منابع داخلی خودش بودجه مورد نیاز این طرح را فراهم کرده است.

متقاضیان محترمی که مشمول این طرح می‌شوند، می‌بایست با مراجعه به اداره نوسازی سازمان تاکسیرانی تهران، ثبت نام اولیه را انجام دهند. سپس با توجه به مهلت زمانی اعلامی، به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده و سپس برای دریافت وام خود اقدام خواهند کرد.

شهرداری تهران، زمانبندی مشخصی را برای اجرای این طرح در نظر گرفته است. ولی برای اجرای دقیق آن، لازم است که خودروسازان نیز نسبت به قرارداد منعقد شده خود متعهد باشند و پیش‌فاکتور اتومبیل متقاضیان را در زمان مناسبی صادر کنند.

طبق برنامه اعلامی، قیمت خودرو سمند سورن پلاس برای متقاضیان این طرح ۳۶۲ میلیون تومان خواهد بود. سه ماه پس از تکمیل وجه، خودرو به متقاضی تحویل داده خواهد شد و مبلغ ارزش اسقاطی خودرو فرسوده آن نیز از طریق مراکز مربوطه به تاکسیرانان پرداخت می‌شود.

بسیاری از رانندگان تاکسی نسبت به وضعیت تخصیص این وام، مبلغ، سود و اقساط آن معترض هستند. دیدگاه شما در خصوص جزئیات وام نوسازی تاکسی‌های فرسوده چیست؟ نظرات و تجربیات خود از فرایند دریافت این وام را حتما در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

[ad_2]

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا