بازار خودرو

جزئیات جدیدی از واگذاری سهام ایرانخودرو و سایپا اعلام شد [+فیلم]

جزئیات جدیدی از واگذاری سهام ایرانخودرو و سایپا منتشر شده است. وزیر صمت توضیحاتی از مراحل اجرایی شدن این طرح داده است.

جزئیات جدیدی از واگذاری سهام ایرانخودرو و سایپا از زبان سیدرضا فاطمی امین مطرح شده است. بحث واگذاری سهام دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور از اردیبهشت‌ماه سال گذشته مطرح شده بود و در تابستان همان سال اطلاعیه‌ای برای فروش در روزنامه‌ها به چاپ رسید.

کریپتال گلوبال

این موضوغ تاکنون بحث‌های فراوانی به دنبال داشته و در ماه‌های مختلف از طرف وزارت صمت اطلاعاتی به بیرون درز کرده است. سال گذشته سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد که برای واگذاری سهام این دو شرکت ابتدا باید سهام تودلی آنها واگذار شود که درصد سهام تودلی هردو شرکت نیز مشخص شد. کار تا جایی پیش رفت که بهمن‌ماه 1401، شرایط واگذاری سهام خودروسازان به بخش خصوصی و به رئیس هیئت عامل ایدرو نیز ابلاغ شد. حال وزیر صمت در یک مصاحبه تلویزیونی جزئیاتی جدید از این طرح را اعلام کرده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: طرح بزرگ فروش خودرو وزارت صمت در سامانه یکپارچه فروش خودرو برای اردیبهشت 1402 تمدید شد [+شرایط و قیمت]

جزئیات جدیدی از واگذاری سهام ایرانخودرو و سایپا فاش شد

سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت، گفت: «تابستان سال گذشته آگهی فروش سهام ایران خودرو و سایپا را در روزنامه‌ها منتشر کردیم 1 خریدار برای سایپا و 2 خریدار برای ایران خودرو اعلام آمادگی کردند.»

وزیر صمت به تازگی اعلام کرده که امسال با توجه به اینکه سال گذشته رشد خوبی خودروسازان در تولید داشتند و شیب زیان آنها کاهش یافته است، تصور براین است که در صورت فراخوان برای عرضه سهام خودروسازان مشتریان بیشتری اعلام آمادگی کنند. وزیر صنعت، معدن و تجارت در این باره گفت:

اما در تابستان سال گذشته آگهی فروش ایران‌خودرو و سایپا در روزنامه منتشر شد که 1 خریدار برای سهام سایپا و 2 خریدار برای سهام ایران‌خودرو اعلام آمادگی کرد که هر سه این خریداران درواقع یکی بودند، بنابراین عملاً یک نفر متقاضی خرید سهام دو شرکت خودروساز بود و لذا امکان برگزاری مزایده برای یک نفر وجود نداشت و این کار صورت نگرفت.

فاطمی امین همچنین بیان کرد: «بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، رشد تولید شرکت‌های صنعتی بورسی در ۵ ماهه پایانی سال گذشته بیش از ۸ درصد بوده که این رشد در ۵ سال گذشته بی‌سابقه گزارش شد.»

بیشتر بخوانید ...   تعرفه واردات خودرو کارکرده اعلام شد [+جزئیات]

او اظهار داشت:

بر اساس آمار بانک مرکزی رشد سرمایه‌گذاری در پاییز سال گذشته ۲۸ درصد بوده که از سال ۹۱ به بعد این رشد بی‌سابقه بوده است.

جزئیات جدیدی از واگذاری سهام ایرانخودرو و سایپا فاش شد
وزیر صمت گفت: «عمده رشد تولید در سال گذشته از افزایش تولید واحدهایی فعال و بخشی از این رشد مربوط به فعال شدن واحدهای تعطیل در سال گذشته بوده، به طوری که پارسال ۱۷۰۰ واحد تعطیل فعالیت خود را آغاز کردند بنابراین یکی از موضوعات مهم بر تداوم تولید و کیفیت رشد تولید تداوم کسب و کار است.»

همچنین، به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت:

تابستان ۱۴۰۰ تورم تولیدکنندگان بخش معدن ۱۱۶ درصد بود که این عدد در پاییز ۱۴۰۱ به ۲۵ درصد کاهش یافت، در مورد بخش صنعت ساخت نیز تورم تولیدکننده در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۸۰ درصد بود که این رقم در پاییز ۱۴۰۱ به ۳۴ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص واگذاری سهام ایرانخودرو و سایپا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا