تویوتا اعلام کرده که موتور چهار سیلندر تازهاش قادر است بدون زحمت ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند
بیش از دوازده ماه از زمان معرفی نسل جدید موتورهای چهارسیلندر تویوتا میگذرد. این موتورهای جدید با ظرفیت ۱.۵ لیتر و ۲ لیتر در دو نوع تنفس طبیعی و توربوشارژ، به منظور ارائه ابعاد کوچکتر و وزن کمتری طراحی و عرضه میشوند. به ادعای مهندسان تویوتا، این موتورها قادر به تولید حداکثر ۶۰۰ اسب بخار قدرت هستند.
به عنوان قدرتمندترین موتور چهارسیلندر به کار رفته در خودروهای تولید انبوه، میتوان به موتور M139l مرسدس AMG اشاره کرد که قدرتی برابر با ۴۶۹ اسب بخار در مدل C63 پلاگین هیبریدی دارد. همچنین، میتسوبیشی لنسر اولوشن X FQ-440 MR نیز وجود دارد که با توان ۴۴۰ اسب بخار شناخته میشود، اگرچه این مدل به طور انبوه تولید نشده است.
موتور چهارسیلندر جدید تویوتا در طیف گستردهای از خودروها به کار خواهد رفت
موتور جدید چهارسیلندر تویوتا پیشبینی میشود در انواع مختلف خودروهای پرفورمنس به کار گرفته شود؛ زیرا نسخه دولیتری آن به گونهای طراحی شده است که امکان نصب در هر دو حالت طولی و عرضی را دارد. این موتور قابلیت قرار گرفتن در جلو یا عقب خودرو را دارد که میتواند موجب شکلگیری پایهای برای خط تولید آینده Gazoo Racing شود. تویوتا همچنین به احتمال بازگشت سلیکا و/یا MR2 اشاره کرده و وعده داده است که نسل تازه سوپرا به زودی عرضه خواهد شد. نسل جدید GR86 نیز به عنوان یک گزینه محتمل در نظر گرفته شده است.
خانواده تازه موتورهای چهارسیلندر تویوتا بخشی از یک ابتکار بزرگتر در همکاری با سایر خودروسازان ژاپنی به منظور افزایش عمر موتورهای احتراق داخلی به شمار میرود. در حالی که مزدا در حال توسعه موتورهای دوار به جای تقویتکننده برد خود است، سوبارو به بهینهسازی موتور باکسر خود ادامه میدهد. هیبریدسازی به عنوان یک هدف مشترک تلقی میشود، اما این سه شرکت بهطور همزمان در حال آزمایش سوختهای بدون کربن هستند، از جمله هیدروژن مایع، سوختهای زیستی و سوختهای مصنوعی.
در اوایل سال ۲۰۲۴، «آکیو تویودا»، رئیس هیئت مدیره تویوتا، اظهار داشت که به نظرش سهم خودروهای برقی در بازار هرگز از مرز ۳۰ درصد فراتر نخواهد رفت، اما یک پژوهش جدید نشان میدهد که بیش از ۲۰ درصد از خودروهای جدیدی که در سال گذشته به فروش رسیدهاند، برقی بودهاند. علاوه بر آن، پیشبینی میشود که فروش خودروهای برقی در سال ۲۰۲۵، شاهد افزایش ۲۵ درصدی باشد. همچنین تقریباً دو سوم تقاضای جهانی خودروهای برقی در سال جاری از چین تأمین خواهد شد و پس از آن اروپا (۱۷ درصد) و ایالات متحده (۷ درصد) قرار دارند.