تمسخر مجدد کادیلا توسط رسانههای اروپایی ؛ نوشته میشود کادیلا و خوانده میشود زامبی!
تمسخر مجدد کادیلا توسط رسانههای اروپایی بار دیگر خبرساز شده است. محصول جدید پارس خودرو از زمان عرضه مورد تمسخر قرار گرفته است.
تمسخر مجدد کادیلا توسط رسانههای اروپایی درحالی در فضای مجازی وایرال شده است که خودرو جدید سایپا پیشتر توسط فرانسویها نیز به تندی مورد انتقاد قرار گرفته بود و این خودرو با ال 90 مقایسه شده بود. جالب اینجاست که رسانههای اروپایی محصول جدید شرکت سایپا را به این عنوان خطاب کرده است: «نوشته میشود کادیلا و خوانده میشود زامبی».
بیشتر بخوانید: بررسی کادیلا توسط رسانه خودرویی فرانسوی ؛ طراحی منقضیشده و مشخصات معمولی!
تمسخر مجدد کادیلا توسط رسانههای اروپایی اینبار با عنوان زامبی!
به گزارش تکراتو و به نقل از اسب بخار، پروژه P90 یا همان کادیلا گویا بهقدری خام و نسنجیده بوده است که هرکس از هر جای دنیا که میرسد به آن لگدی میزند و رد میشود. بهتازگی، یکی از صفحات اینستاگرامی، که اتفاقاً آنالیزهای آن بسیار مورد توجه مخاطبانش است، کادیلا را با عنوان یک Zombie Car معرفی کرده است.
این صفحه اینستاگرامی موضوع مورد بحث خود را با این عبارت آغاز کرده است:
درحالی که، داچیا لوگان سومین نسل حیات خود را میگذارند، یک زامبیکار (Zombie Car) بر مبنای نسلاول این خودرو جان تازه یافته است؛ نسلی که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ در خط تولید بود و سالهاست که بازنشسته شده است.
این صفحه مجازی در ادامه به سیاستهای حکومت ایران پرداخته و افزوده است که این سبک حکومت سبب انزوای کامل ایران از جهان مدرن و متمدن شده است و تحریمهای اعمالشده توسط کشورهای غربی، صنعت خودروسازی این کشور را در وضعیت اسفناکی قرار داده است.
نویسنده این صفحه بیان داشته است در سالهای گذشته صنعت خودروی ایران و فرانسه همکاری گستردهای با یکدیگر داشتند و خودروهای زیادی از برندهای پژو، رنو و سیتروئن در جادههای ایران تردد میکردند، که اعمال مجدد تحریمها باعث شد خودروسازان فرانسوی ایران را ترک کنند و خودروسازان ایرانی، سایپا و ایران خودرو، با اندک دانش به جا مانده از فرانسویها و همچنین فناوری انتقال یافته از آنها، دست بهکار شوند و خودروهایی با تکنولوژی قدیمی را روی خط تولید خود حفظ کنند یا با تغییرات اندک بهخط بازگردانند.
این نویسنده، خودروهای ریبج شده و فیسلیفت شده در ایران را خودروهایی کهنه، از رده خارج، با تکنولوژی قدیمی و آپشنهایی ضعیف دانسته است، که البته با قیمتبالا و بهعنوان «سدان پریمیوم» بهمردم ایران عرضه میشوند.
وی در ادامه، به بیان مشخصات فنی کادیلا و برخورداری آن از پیشرانه معمولی ۱.۶ لیتری تنفسطبیعی با ۱۱۵ اسببخار قدرت و ۱۴۷ نیوتنمتر گشتاور پرداخته و بالاخره در انتهای مطلب، پرسشی عجیب و تأملبرانگیز از مخاطبان خود پرسیده است؛ «آیا ایران کشوری با ضعیفترین صنعت خودروسازی در جهان است؟»
بهراستی جای سؤال است که آیا صنعتی کهروزی اگر تولیدکننده هم نبود، حداقل مونتاژکار بسیار خوبی بود و شرکتهای خودروساز آن نامهای بزرگی چون جنرال موتورز ایران را یدک میکشیدند و خودروهایی چون شورولت و بیوک را با بهترین کیفیت مونتاژ میکردند، وضعیتش بهقدری اسفناک شده است که حتی مورد تمسخر صفحات اینستاگرامی هم قرار میگیرد؟ کاش مسئولان و تصمیمگیران حوزه خودرو و حتا مسئولان رده بالاتر دریابند که فیس لیفت پژو ۳۰۱ با عنوان تارا، تولید شاهین با موتور توربوشده تیبا و عوض کردن کاپوت و صندوق بار تندر ۹۰ بخت برگشته، دستاورد و توانمندی به حساب نمیآید و در هیچ کجای دنیا عبارت بیارزشی همچون «خودرو ملی» نداریم و هیچ صنعتی بدون همکاری بین المللی و دست کشیدن از انحصار و منفعت طلبی، به رشد و تعالی و رضایت مشتریان دست نمییابد.
بیشتر بخوانید:
دیدگاه شما در خصوص تمسخر مجدد کادیلا توسط رسانههای اروپایی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنتها با تکراتو در میان بگذارید.