بازار خودرو

تلاش برای ممانعت از واردات خودرو کارکرده با نامه‌نگاری سه قوه آغاز شد!

تلاش برای ممانعت از واردات خودرو کارکرده با نامه‌نگاری با سران سه قوه آغاز شد. به نظر چالش‌های آینده واردات این خودروها بسیار زیاد است.

انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو در نامه‌ای به روسای سه قوه، نسبت به بروز چالش بحران زا در صنعت خودروسازی کشور در صورت واردات خودروی کارکرده هشدار داد.

بیشتر بخوانید: واجدین شرایط واردات خودرو دست دوم به کشور ؛ مجلس و دولت زیر حرفشان زدند!

تلاش برای ممانعت از واردات خودرو کارکرده

در بخشی از این نامه با اشاره به هزینه‌های کوتاه مدت و بلندمدت واردات خودروی کارکرده به کشور، آمده است: عدم اطلاع از سابقه این خودروها، عدم اطمینان از پاس کردن استانداردهای ۸۵گانه، عدم دسترسی به قطعات یدکی اصلی، تنوع بالای خودروهای کارکرده و نبود نمایندگی خدمات پس از فروش، خروج ارز جهت تامین قطعات یدکی و واردات طولانی مدت قطعات این خودروها از جمله عوارض واردات خودروی کارکرده به کشور است.

همچنین به اعتقاد انجمن صنایع همگن قطعه سازان، کاهش انگیزه تولیدکنندگان داخلی برای تحقیق و توسعه، نبود نظارت بر قیمت گذاری خودروهای کارکرده و عدم ایجاد فضای تجاری عادلانه به دلیل قیمت گذاری دستوری خودروهای داخلی از دیگر آسیب‌هایی است که در اثر واردات خودروهای کارکرده ایجاد خواهد شد.

در نامه این انجمن تاکید شده که در صورت عدم توجه به این موارد، صنعت داخل با چالش روبرو خواهد شد. در ادامه این نامه را قرار داده‌ایم:

ممانعت از واردات خودرو کارکرده

اعضای انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو معتقدند در صورت واردات خودروی نو به جای خودروی کارکرده، خودروهای مالکین فعلی به عنوان خودروی دست دوم در داخل کشور عرضه می‌شود و فضای رقابتی در بازار خودرو تسهیل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ تلاش برای ممانعت از واردات خودرو کارکرده چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا