بازار خودرو

بعد از شاهکار پراید وانت، شاهین وانت به عنوان جدیدترین محصول سایپا در راه است!

با توجه به تجربه سایپا در مورد پراید وانت و فروش بالای این محصول، این خودروساز در نظر دارد شاهین وانت را بر اساس همان خودرو شاهین عرضه کند.

طبق اعلام «محمد علی تیموری»، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا توسعه وانت جدید این شرکت مبتنی‌بر پلتفرم SP100 یا همان پلتفرم شاهین انجام خواهد شد و به‌نظر در سال 1403 شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: برنامه عرضه 8 محصول جدید سایپا در سال 1402 اعلام شد

تولید شاهین وانت در سال 1403

در حالی مدیرعامل سایپا از تولید شاهین وانت خبر داده که این سدان جزو محصولات پرچمدار سایپا محسوب می‌شود و تبدیل آن به یک پیکاپ بسیار دور از انتظار بوده است. افزون‌براین، سایپا طراحی وانت جدید 251 یا سپهر را تحت عنوان جایگزین پراید 151 در برنامه خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید ...   زمان عرضه فیدلیتی پرستیژ و پیکاپ G9 بهمن موتور اعلام شد

شاهین وانت

تاکنون مشخصات این خودرو فاش نشده، اما احتمالاً این محصول جدید سایپا با همان موتور فعلی 1.5 لیتری توربوشارژ شاهین در بازار عرضه شود که توانایی تأمین قدرتی معادل 110 اسب بخار و گشتاور 178 نیوتن‌متر را خواهد داشت.

از طرفی احتمالاً سایپا موتور ME16 که مدل سایپایی موتور TU5 به‌شمار می‌آید را نیز بر روی این خودرو تعبیه کند. این پیشرانه قدرتی معادل 115 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن‌متر را ارائه می‌کند. وظیفه انتقال قدرت از پیشرانه به چرخ‌ها را هم گیربکس 5 سرعته دستی یا همان گیربکس اتوماتیک شاهین به انجام خواهد رساند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تولید شاهین وانت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا