بازار خودرو

برندگان جوایز خودرو سال 2023 مشخص شدند؛ غوغای کره‌ای‌ها!

در فهرست منتشر شده از برندگان جوایز خودرو سال 2023 نام دو محصول شرکت‌های هیوندای و کیا با دریافت جوایز برتر در این دوره بسیار می‌درخشد.

پس از موفقیت‌های آیونیک 5، شرکت هیوندای این‌بار با آیونیک 6 در سال 2023 درخشان ظاهر شد. این خودروساز با آیونیک 6 موفق شد در فهرست برندگان جوایز خودرو سال 2023 همچون سال گذشته سه عنوان خودروی سال، خودروی برقی سال و طراحی سال را کسب کند.

افزون‌بر درخشش چشمگیر هیوندای آیونیک 6، شرکت کیا هم با خودروی مدل EV6 GT خود با کسب جایزه خودروی پرفورمنس جهان توانست موفق عمل کند. درواقع باتوجه به درخشش هیوندای و کیا، صرفاً دو عنوان خودروی لوکس سال و خودروی شهری سال به ترتیب به لوسید ایر و سیتروئن C3 به عنوان شرکت‌های غیره‌کره‌ای تعلق گرفته است.

بیشتر بخوانید: انتشار آپدیت نرم افزاری توسط کیا و هیوندا در واکنش به چالش سرقت تیک تاک

برندگان جوایز خودرو سال 2023 ؛ درخشش هیوندای و کیا

خودرو آیونیک 6 در بازار آمریکا مجهز به امکانات استانداردی همچون نمایشگرهای دوقلو 12.3 اینچی بوده و در نسخه پایه با قیمتی بالغ بر 41 هزار و 600 دلار فروخته خواهد شد. بالاترین مدل این خودرو هم امکان طی کردن مسافتی در حدود 580 کیلومتر با هر بار شارژ را دارد. همچنین قدرتمندترین مدل این خودرو نیز از قدرتی معادل 320 اسب بخار استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید ...   پیکاپ زاگرس توسط زامیاد معرفی شد [+مشخصات فنی و قیمت]

برندگان جوایز خودرو سال 2023

«جیهون چانگ»، رئیس و مدیرعامل هیوندای موتور در مورد درخشش آیونیک 6 اعلام کرد دریافت چنین جایزه معتبری برای دو سال پیاپی خوشحالی زاید‌الوصفی در آن‌ها ایجاد کرده است. چنین دستاوردی باعث شده تا تعهد هیوندای برای رهبری جهانی برقی‌سازی محصولات افزایش پیدا کند.

برندگان جوایز خودرو سال 2023

از طرفی خودرو کیا EV6 GT هم روی پلتفرم مشابه آیونیک 6 توسعه یافته و پیشرانه آن توانایی فراهم‌سازی قدرتی معادل 583 اسب بخار را دارد. این خودرو ظرف مدت 3.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد و با هر بار شارژ هم امکان طی کردن مسافت حدود 330 کیلومتر را خواهد داشت.

برندگان جوایز خودرو سال 2023

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص برندگان جوایز خودرو سال 2023 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا