بازار خودرو

بررسی ساندرو استپ وی ؛ [+مشخصات فنی و امکانات رفاهی]

خودروهای فرانسوی علیرغم ظاهر خشکی که دارند، بسیار با کیفیت هستند و اگر یکی از آنها را داشته باشید تا مدت‌ها خیال تعویض آن را نخواهید داشت. رنو ساندرو استپ وی یکی از آن خودروهای بی آپشن اما با کیفیتی است که سال‌ها مهمان پارکینگ شما خواهد بود. ما در این مطلب با بررسی ساندرو استپ وی قصد داریم شما را بیشتر با این خودروی جذاب فرانسوی آشنا کنیم.

اگر از ایرانی‌ها بپرسید که چرا فلان خودرو را خریداری کرده‌اند، پاسخ‌شان این است که آن خودرو امکانات رفاهی و ایمنی خوبی دارد. حق نیز تا حد زیادی با آنها خواهد بود؛ چرا که خودروی بدون آپشن رفاهی به درد مصرف‌کننده نمی‌خورد و مدام باید از خرید آن به سر و کله‌اش بزند و پشیمان باشد. اما ساندرو استپ وی خلاف این موضوع را ثابت می‌کند.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

اگر قصد خرید یک خودروی جذاب فرانسوی دارید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به رنو ساندرو داشته باشید. در ادامه به بررسی مشخصات فنی ساندرو استپ وی در دو نسخه دنده‌ای و اتومات می‌پردازیم.

 

بیشتر بخوانید:

بررسی پژو 206 تیپ 5 ؛ [+امکانات رفاهی، مشخصات فنی و قیمت]

 بهترین خودروهای ایرانی ؛ کدام خودروهای تولید داخل ارزش خرید دارند؟

بررسی ساندرو استپ وی

رانندگی در جاده‌های غیراستاندارد کشورمان نیازمند این است که وسیله نقلیه‌ی ایمن و با کیفیتی داشته باشیم؛ در غیر اینصورت، هر لحظه بیم آن می‌رود که خدایی نکرده رانندگی منجر به تصادفی سهمگین شود. به‌طور کلی، همه ما آپشن زیاد را دوست داریم و بابت همان شندرغاز آپشنی که برای ماشین تعبیه می‌کنند، حاضریم بهای گزافی بپردازیم.

در این میان استثنا هم وجود دارد و خودروهایی مورد توجه خریداران قرار می‌گیرند که از داشتن امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی محرومند. مشخصات ساندرو استپ وی نشان می‌دهد که این خودرو دچار فقر آپشنی است ولی طرفداران زیادی دارد.

بررسی ساندرو استپ وی
بررسی ساندرو استپ وی

رنو ساندرو استپ وی از آن محصولات ساده و مقرون‌به‌صرفه‌ای است که مردم حاضرند بابت کیفیت و اسم و رسمش پول بدهند. علیرغم اینکه خط تولید این ماشین متوقف شده، اما هنوز در بازار داخلی ما متقاضی خرید دارد و با اشتیاق خرید و فروش می‌شود. در ادامه با بررسی ساندرو استپ وی همراه ما باشید.

همه ما با خودروی تندر 90 یا داچیا لوگان آشنایی داریم. خوشبختانه شرکت رنو توانست با این ماشین اقتصادی سهم بزرگی از بازارهای جهانی و خصوصا ایران را تصاحب کند. بعد از این موفقیت بزرگ، رنو به عنوان مالک داچیا تصمیم گرفت پلتفرم ال نود را روی محصول مقرون‌به‌صرفه دیگری سوار کند تا بدین ترتیب سهم بیشتری از بازار خودروهای اقتصادی نصیبش شود.

در سال 2007 و در محل برگزاری نمایشگاه خودروی فرانکفورت بود که رنو تصمیم خود را علنی کرد و از داچیا ساندرو رونمایی کرد. یک سال بعد بود که رنو ساندرو استپ وی (نسخه شبه کراس اوور) رونمایی شد و توانست رکورد فروش خوبی ثبت کند.

برند داچیا به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های رنو چندان شناخته شده نبود و مردم دنیا با آن آشنایی نداشتند. همین نکته باعث شد تا رنو ساندرو را همچون لوگان با لوگو و نام انتخابی خود راهی بازارهای جهانی کند. در کشور ما نیز همین طور بود. پارس خودرو در سال 1394 بود که تولید و مونتاژ این خودرو را در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک بر عهده گرفت و در سال 1395 ساندرو استپ وی یا همان مدل شبه کراس اوور ساندرو روانه بازار داخلی شد.

بررسی ساندرو استپ وی

خوشبختانه خریداران ایرانی به محض ورود این دو مدل خودروی فرانسوی استقبال خوبی کردند و آمار فروش خوبی از آنها به ثبت رسید. قیمت کارخانه و بازار این خودرو در آن زمان چندان مسئله نبود ولی همچنان در بازار آزاد با حاشیه سود بالا به فروش می‌رسید.

متاسفانه در سال 1398 و با آغاز تحریم‌ها علیه صنعت خودروسازی کشور، این خودروی با کیفیت از مدار تولید خارج شد و چرخ آن از حرکت ایستاد. به همین دلیل اکثر نمونه‌های حاضر در ایران محدود به مدل‌های کارکرده هستند و قیمت آنها بسته به مدل و کارکردشان بین 700 میلیون تا یک میلیارد تومان است. به ندرت می‌توان نسخه صفر کیلومتر آن را پیدا کرد کما اینکه قیمت ساندرو استپ وی صفر کیلومتر به شدت بالا است.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023

بهترین خودروهای تسلا 2022

بررسی ساندرو استپ وی از نظر طراحی ظاهری

نمی‌توان زیاد روی طراحی ظاهری ساندرو استپ وی مانور داد چرا که این خودرو پیچیدگی و تکلف خاصی ندارد. در بدنه و نمای جلو و عقب این شبه کراس اوور، خبری از خطوط برجسته و چهره عضلانی یا اسپرت نیست و هر چه هست، سادگی است که دیده می‌شود. از جمله مولفه‌های ظاهری که می‌توان برای این خودروی فرانسوی نام برد می‌توان به چراغ‌های جلو با زمینه تیره و ضربه گیرهای پلاستیکی دور تا دور بدنه اشاره کرد.

روی سقف ساندرو استپ وی ریل‌های جالبی برای حمل بار وجود دارد و برخی از نقاط مثل زیر سپرها، رکاب‌های جانبی، دستگیره درب‌ها و آینه‌های جانبی با رنگ نقره‌ای تزئین شده‌اند. مجموع این تغییرات باعث شده تا این خودرو نسبت به نسل قبلی خود به روزتر دیده شود. نتیجه امر اینکه طراحی ظاهری ساندرو استپ وی چیزی نیست که بتواند به مدد آن بیننده را مجذوب و شیفته خود کند.

بررسی ساندرو استپ وی
بررسی مشخصات فنی ساندرو استپ وی

با ورود به کابین این خودرو متوجه خواهیم شد که هیچ تغییری در مقایسه با ساندرو معمولی و تندر 90 پلاس شاهد نیستیم. داشبورد متاسفانه از جنس پلاستیک خشک ساخته شده که حس خوبی به مخاطب القا نمی‌کند. همچنین دکمه‌های کنترلی تعبیه شده داخل کابین زمخت و خشن هستند. با نشستن در ساندرو استپ وی حس می‌کنید وارد یک خودروی متعلق به دو دهه پیش شده‌اید؛ حال آنکه این طور نیست. طراحان سعی کرده‌اند با تزئینات نقره‌ای رنگ، حال و هوای مدرن به خودرو بدهند که البته چندان هم موفق نبوده‌اند.

بررسی مشخصات فنی ساندرو استپ وی

در ادامه به بررسی مشخصات فنی ساندرو استپ وی می‌رسیم. این خودروی شبه کراس اوور فرانسوی، مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی شده که پیش‌تر روی خودروی تندر 90 با نام K4M قرار گرفته بود. این موتور می‌تواند حداکثر 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین گفتنی است که مجموع نیروی محرکه از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتومات به محور جلو منتقل می‌شود.

به طور ترکیبی در هر صد کیلومتر مسافتی که با این خودرو طی کنید، 8 لیتر بنزین مصرف خواهد شد و در عرض 11.5 ثانیه می‌توانید از سکون مطلق به شتاب 100 کیلومتر بر ساعتی برسید. (میزان مصرف سوخت در نسخه دنده‌ای در هر صد کیلومتر تنها 6.7 لیتر و صفر تا صد نیز 10.5 ثانیه است)

بررسی ساندرو استپ وی

توجه داشته باشید که ساندرو استپ وی یک خودروی اقتصادی است و دینامیک رانندگی حرفه‌ای ندارد؛ بنابراین نباید چنین انتظاری از آن داشته باشیم. به هر حال اگر قناعت کنیم، از تجربه رانندگی آن لذت خواهیم برد. پیشنهاد می‌شود نسخه اتومات این هاچ بک کراس را خریداری کنید تا از هماهنگی و عملکرد نرم گیربکس با پیشرانه نهایت لذت را ببرید.

البته در مدل دنده‌ای نیز کلاچ و دسته دنده با یکدیگر در هماهنگی هستند و برای راندن آن نیازی نیست انرژی و وقت زیادی صرف کنید. همان‌طور که دقت کردید، نسخه دنده‌ای شتاب بهتری در مقایسه با نسخه اتومات دارد و همین باعث می‌شود جوانان بیشتر به خرید آن تمایل داشته باشند. اگر بخواهیم به مقایسه ساندرو استپ وی با ساندرو معمولی بپردازیم، باید گفت که تنها تفاوت آنها از نظر فنی، کلاچ هیدرولیکی استپ وی است.

بررسی مشخصات فنی ساندرو استپ وی نشان می‌دهد که از فضای کابین صدای زیادی شنیده نمی‌شود چرا که عایق‌بندی به خوبی صورت پذیرفته است. سیستم تعلیق نرم است و این مورد را در دست اندازها می‌توان به خوبی حس کرد. تنها نکته منفی، نحوه قرارگیری صندلی‌ها است که باعث ناراحتی و سلب آسایش سرنشینان می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای تسلا 2023 

بهترین خودروهای 2023

بررسی امکانات رفاهی ساندرو استپ وی

بررسی ساندرو استپ وی نشان می‌دهد که با یک خودروی بی‌آپشن مواجه هستیم، اما این بی امکاناتی موجب نشده تا طرفدار نداشته باشد. تندر 90 هم مثل برادر کوچکتر خود، فهرست امکانات رفاهی کمی دارد و حداقل‌ها برای آنها در نظر گرفته شده است. در ادامه به برخی از آپشن های ساندرو استپ وی اشاره خواهیم کرد:

بررسی ساندرو استپ وی
امکانات رفاهی ساندرو استپ وی

شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی، تهویه مطبوع دستی، سیستم صوتی با پخش یو اس بی و سی دی، بلوتوث و دکمه‌های کنترلی پشت غربیلک فرمان، فرمان هیدرولیک، صندلی‌های پارچه‌ای با تنظیم دستی 6 حالته برای راننده و 4 حالته برای سرنشین جلو، مه شکن جلو و عقب، قفل مرکزی با ریموت کنترل، ترمز ای بی اس و ای بی دی و ایربگ راننده و سرنشین جلو.

البته معایبی نظیر کمبود شدید آپشن، صندلی‌های نیمکت مانند و نه چندان راحت، طراحی ظاهری، کابین بسیار ساده و اختلاف غیرمنطقی قیمت ساندرو استپ وی با ساندرو معمولی برای آن متصور است. به هر حال همان‌طور که ملاحظه کردید، این خودرو مزایای بیشتری نسبت به معایبش دارد و همین ارزش خرید آن را افزایش می‌دهد.

با توجه به بررسی ساندرو استپ وی خرید این خودرو توصیه می‌شود به شرطی که بتوانید با ظاهر ساده و بی آپشنی آن کنار بیایید. ساندرو استپ وی خودرویی است که می‌تواند برای استفاده‌های درون شهری و روزمره به کمکتان بیاید و شما را از داشتن هر خودرویی بی‌نیاز گرداند. با این‌حال قیمت ساندرو استپ وی در قیاس با رقبایش اندکی بالاتر است و باید این یک مورد را به جان بخرید.

جمع‌بندی پایانی

در این مطلب به بررسی ساندرو استپ وی پرداختیم و مزایا و معایب آن را شرح دادیم. هر خودرویی در کنار مزایایی که دارد، معایبی نیز خواهد داشت و ساندرو استپ وی نیز از این قاعده مستثنی نیست. از جمله مزایایی که برای این شبه کراس اوور متصور است می‌توان به مصرف سوخت و استهلاک پایین، دوام فنی بالا، عملکرد مناسب گیربکس در هر دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک، کیفیت مونتاژ قابل قبول، عایق‌بندی مناسب کابین، بازار خرید و فروش نسبتاً داغ و فضای قابل قبول کابین و صندوق بار (نسبت به ابعاد و کلاس بدنه) اشاره کرد.

سوالات متداول

مشخصات ساندرو استپ وی چیست؟

در مقاله بررسی ساندرو استپ وی گفتیم که این خودروی شبه کراس اوور فرانسوی مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی شده که پیش‌تر روی خودروی تندر 90 با نام K4M قرار گرفته بود. این موتور می‌تواند حداکثر 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین گفتنی است که مجموع نیروی محرکه از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتومات به محور جلو منتقل می‌شود.

امکانات رفاهی ساندرو استپ وی چیست؟

شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی، تهویه مطبوع دستی، سیستم صوتی با پخش یو اس بی و سی دی، بلوتوث و دکمه‌های کنترلی پشت غربیلک فرمان، فرمان هیدرولیک، صندلی‌های پارچه‌ای با تنظیم دستی 6 حالته برای راننده و 4 حالته برای سرنشین جلو، مه شکن جلو و عقب، قفل مرکزی با ریموت کنترل، ترمز ای بی اس و ای بی دی و ایربگ راننده و سرنشین جلو.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی ساندرو استپ وی چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا