بازار خودرو

برد YU7 مکس در بزرگراه ۳۵ درصد کمتر از وعده‌ای که شیائومی داده بود

شیائومی YU7 مکس با باتری‌ای به ظرفیت ۱۰۱.۷ کیلووات‌ساعت و دو موتور قدرتمند، به تازگی موفق به گذراندن یک آزمایش مستقل در زمینه برد حرکتی شد که نشان‌دهنده برد واقعی نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر است. این آزمون اختلاف قابل توجهی را بین عملکرد واقعی خودرو و عدد اعلام شده توسط شیائومی در چرخه تست خودروهای سبک چین (۷۵۰ کیلومتر) به نمایش گذاشت.

آزمایش فوق از سوی رسانه چینی سوهو انجام شد و خودروی مورد استفاده یک YU7 مکس نو با چرخ‌های ۲۱ اینچی و تایرهای میشلن پرایمسی ۵ انرژی بود.

شرایط ارزیابی شیائومی YU7 مکس

تنظیمات خودرو: این خودرو در حالت رانندگی کامفورت قرار داشت، با بازیابی انرژی جنبشی کم و سیستم تهویه مطبوع تنظیم شده روی ۲۳ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد و سرعت خواهی فن ۲. فشار تایر نیز بر اساس استاندارد نیمه‌بار خودرو برابر با ۲.۹ بار (۴۲ پوند بر اینچ مربع) تنظیم شد.

مسیر: آزمایش به‌طور کامل در یک بزرگراه به طول ۸۴ کیلومتر انجام گردید.

سبک رانندگی: این خودرو با رعایت سرعت مجاز و با دو سرنشین که تجهیزات عکاسی لازم را حمل می‌کردند، سعی در شبیه‌سازی شرایط وزنی نزدیک به واقعیت داشت.

دما: حداکثر دمای روز آزمون نزدیک به ۳۰ درجه سانتی‌گراد بود که نسبت به آزمایش‌های پیشین در دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد مطلوب‌تر به شمار می‌رفت.

برد حرکتی

شیائومی YU7 مکس توانست پیش از آنکه برد حرکتی آن به صفر برسد، ۴۸۳ کیلومتر را در بزرگراه طی کند. میانگین سرعت ثبت شده در این بخش از آزمون ۹۹.۶ کیلومتر بر ساعت بود.

برد حرکتی واقعی خودرو در بزرگراه ۶۴.۴ درصد از برد ۷۵۰ کیلومتری اعلام شده را شامل می‌شد. به ادعای سوهو، این درصد در میان خودروهای آزمون شده معمولی تلقی می‌گردد، اما به‌مراتب کمتر از نرخ موفقیت ادعایی شیائومی (۸۰ تا ۹۰ درصد) است.

پس از خاموش شدن کامل، YU7 مکس توانست ۹ کیلومتر دیگر را طی کند و بدین ترتیب برد حرکتی نهایی‌اش به ۴۹۲ کیلومتر رسید که معادل ۶۵.۵ درصد از مقدار رسمی اعلام شده به شمار می‌رود.

شارژ و مصرف انرژی

این خودرو با استفاده از یک ایستگاه سوپرشارژ با حداکثر جریان ۴۰۰ آمپر و پشتیبانی از ۱۰۰۰ ولت، در مدت ۳۷ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ شد، با سرعت شارژ ۴۰۰ کیلووات. توان شارژ بین ۵ تا ۷۰ درصد باتری به طور ثابت بر روی ۳۰۰ کیلووات نگه‌داشته شد و این قسمت در ۱۴ دقیقه به پایان رسید. این خودرو پس از رسیدن به ۹۰ درصد شارژ، حالت شارژ قطره‌ای را آغاز کرد.

داده‌های مربوط به مصرف انرژی متنوع بود: نمایشگر داخلی خودرو عدد ۲۰.۲ کیلووات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر را ثبت کرد. در مقابل، محاسبات بر اساس ظرفیت باتری نشان‌دهنده ۲۰.۶ کیلووات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر بودند. همچنین مصرف انرژی در سمت کاربر، بر اساس شارژ ۱۰۸.۷۰ کیلووات ساعت، معادل ۲۲.۱ کیلووات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر محاسبه شد که از میزان نشان داده شده در نمایشگر داخلی بالاتر بود.

«لی جون»، مدیرعامل شیائومی، در مصاحبه‌ای بیان کرده که شخصاً مسافت ۱۳۰۰ کیلومتر از پکن تا شانگهای را تنها با یک‌بار توقف برای شارژ با نسخه استاندارد YU7 طی کرده است. نسخه استاندارد این خودرو دارای برد CLTC معادل ۸۳۵ کیلومتر است. بنابراین، برای اینکه لی جون بتواند این فاصله ۱۳۰۰ کیلومتری را با یک‌بار توقف پوشش دهد، باید نرخ برد حرکتی واقعی این خودرو نزدیک به ۸۰ درصد باشد.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا