بازار خودرو

امکان تغییر خودرو در طرح یکپارچه فروش خودرو بعد از تعیین نوبت‌دهی وجود دارد

فراهم‌سازی امکان تغییر خودرو در طرح یکپارچه فروش خودرو به‌خصوص پس از افزایش قیمت خودروهای داخلی به موضوع مورد بحث متقاضیان تبدیل شده است.

دقیقا یک هفته پیش (سه‌شنبه 15 فروردین ماه) خبر تصویب دستورالعمل افزایش قیمت محصولات خودروسازان از سوی شورای رقابت تصویب شد و درواقع سرانجام بعد از حدود یکسال، خودروهای داخلی مجوز  افزایش قیمت رسمی درب کارخانه را که از آن تحت عنوان اصلاح قیمت‌ها یاد می‌شود، به‌دست آوردند. البته سپس موضوع ابهامات این مجوز آغاز شد و منتشر نشد؛ اما در نهایت روز یکشنبه (20 فروردین ماه) تصویب آن رسماً اعلام شد.

پس از رسمی شدن افزایش قیمت محصولات خودروسازان، تعدادی از ثبت‌نام‌کنندگان خودروهای داخلی در طرح یکپارچه فروش خودروها، به این اندیشه افتادند که بهتر است اقدام به تغییر نوع خودروی ثبت‌نامی خود باشند؛ بااین‌حال به‌نظر امکان تغییر خودرو در طرح یکپارچه فروش خودرو تا قرعه‌کشی تعیین نوبت‌ها، فراهم نخواهد بودو تا آن هنگام، مردم نباید منتظر بازگشایی مجدد سامانه جهت ویرایش خودروها باشند؛ اما بعد از تعیین نوبت‌ها، به‌نظر امکان ویرایش و تغییر ایجاد خواهد شد.

مطابق با مجوز صادره از سوی شورای رقابت، شرکت‌های خودروساز اجازه افزایش به‌طور متوسط 29 درصد (بین 10 تا 42 درصد) قیمت محصولات خود را دارند و لذا بر همین اساس لیست قیمت پایه خودروها اعلام شد.

نکته پراهمیتی که ذهن تعدادی از هموطنان را به خود مشغول کرده و درواقع موضوع اصلی این گزارش بوده، بحث تحویل خودروهای عرضه شده در طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی با قیمت‌های جدید به مشتریان است که ثبت‌نام اولیه آن از 26 اسفند ماه 1401 شروع و تا 29 اسفند ماه ادامه یافت و سپس دو مرحله دیگر در سال جاری تمدید شد.

بیشتر بخوانید: درصد داخلی‌سازی خودروهای تولید ایران چقدر است؟

فراهم‌سازی امکان تغییر خودرو در طرح یکپارچه فروش خودرو پس مشخص شدن نوبت‌ها

هم‌اکنون قیمت جدید خودروها مشخص شده، برخی از ثبت‌نام‌کنندگان در طرح مزبور، درحال‌حاضر در این اندیشه هستند که با توجه به گذشت تنها مرحله اولیه ثبت‌نام (26-29 اسفندماه 1400) و همینطور دو مرحله دیگر به عنوان مهلت تمدید شده ثبت‌نام خودرویی افراد دارای حساب وکالتی سازمان حمایت (در تاریخ‌های 7 و 8 فروردین ماه و سپس 16 تا 18 فررودین ماه)، کاش امکان تمدید دوباره فراهم شده تا توانایی تغییر خودروی انتخابی خود را داشته باشند.

بیشتر بخوانید ...   مشخصات سورن پلاس با موتور XU7P ، جانشین پژو پارس چه آپشن‌هایی دارد؟ [+عکس]

امکان تغییر خودرو در طرح یکپارچه فروش خودرو

این امر به‌نظر اما تا هنگام تعیین نوبت‌ها، امکان‌پذیر نباشد؛ زیرا از ابتدا اعلام شده بود که حداکثر تا پایان فروردین ماه نوبت متقاضیان تایید شده، مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد؛ لذا باتوجه به اینکه در 10 روز پایانی از نخستین ماه سال جاری و در همین مدت باقی‌مانده، باید قرعه‌کشی نوبت‌دهی انجام و لیست نوبت افراد منتشر شود، تقریبا چنین سناریویی دور از تصور نیست.

«امید قالیباف»، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در همین راستا، طی گفت‌وگویی با ایسنا، بیان داشت: «قرعه‌کشی‌های نوبت‌دهی خودروهای داخلی تا پایان فروردین ماه یا نهایتا هفته ابتدایی اردیبهشت ماه، انجام خواهد شد. پس از مشخص شدن نوبت‌ها، سامانه بازگشایی و افراد می‌توانند از زمان تخصیص خودروی خود مطلع شوند؛ در همان زمان امکان ویرایش اطلاعات یا حتی تغییر نوع خودرو فراهم خواهد بود و متقاضایان می‌توانند نوع خودروی انتخابی خود را تغییر دهند.»

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که مشتریان دیگر نباید انتظار بازگشایی مجدد سایت سامانه جهت تغییر خودرو (ثبت‌نام جدید که به‌هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست) تا قبل از اعلام نوبت‌های تحویل را داشته باشند؛ لازم به ذکر است که در اواخر خرداد ماه امسال مهلت دیگر تعیین شده تا جاماندگان از ثبت‌نام (حساب وکالتی‌هایی که به اشتباه حذف شدند و… ) توانایی ثبت‌نام خودرو در آن زمان را داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص وجود امکان تغییر خودرو در طرح یکپارچه فروش خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا