بازار خودرو

الزام تاییدیه استاندارد و سازمان محیط زیست برای واردات خودرو کارکرده لغو شد

[ad_1]

بنابر اخبار جدید به‌دست رسیده، الزام تاییدیه استاندارد و سازمان محیط زیست برای واردات خودرو کارکرده لغو شد. بدین‌ترتیب روند واردات تسریع پیدا خواهد کرد.

براساس نامه‌ای که از سمت دفتر برنامه‌ریزی مقررات واردات و صادرات وزارت صمت برای دفتر فناوری داده و امنیت فضای مجازی ارسال شده، قانون بودجه دستخوش تغییراتی شده است. یکی از این تغییرات عدم الزام تاییدیه استاندارد و سازمان محیط زیست برای واردات خودرو کارکرده است که همین تصمیم منجربه افزایش سرعت و نظم واردات خواهد شد.

بیشتر بخوانید: وزیر کشور از جایگزینی 50 هزار تاکسی فرسوده با خودروهای برقی خبر داد

واردات خودرو کارکرده نیازی به تأییدیه استاندارد ندارد

به گزارش تکراتو و به نقل از عصر خودرو، ‌در آیین‌نامه اجرایی بند ص تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ آمده است خودروهای وارداتی بر اساس این بند می‌توانند به صورت نو و کارکرده (کمتر از ۵ سال) ثبت سفارش شوند و برای سفارش‌گذاری کارکرده‌ها نیاز به دریافت تاییدیه سازمان ملی استاندارد، سازمان محیط زیست و کمیسیون ماده ۱ سازمان توسعه تجارت نیز وجود ندارد این درحالی است که خودروهای نو مکلف به دریافت تمامی این تاییدیه‌ها خواهند بود.

واردات خودرو کارکرده نیازی به تأییدیه استاندارد ندارد

در ادامه این آیین‌نامه آمده است که شبکه خدمات پس از فروش کالاهایی که از محل این بند ثبت می‌شوند باید مورد تایید وزارت صمت باشد.

علاوه بر این، بررسی و صدور مجوزهای فنی در حوزه خودرو‌های درون شهری به شهرداری و در خودروهای برون شهری به سازمان راهداری ارجاع داده خواهد شد.

تا اطلاع ثانوی محل تامین ارز برای واردات خودرو به عهده خود واردکننده گذاشته شده است که یا از ارز صادراتی خود و یا از ارز صادراتی دیگران باید برای ثبت سفارش استفاده کند.

برای کد تعرفه‌های مشمول دو فیلد جدید دارای قبض انبار قبل و بعد از ۱۴۰۲ قرار داده شده که قبل از ۱۴۰۲ از بررسی سقف رتبه‌بندی معاف هستند ولی ۱۴۰۲ و بعد از آن مشمول بررسی سقف رتبه‌بندی خواهند بود.

شایان ذکر است امکان ثبت سفارش با دو فیلد قبل و بعد از ۱۴۰۲ در یک پرونده وجود ندارد و بررسی تاریخ قبوض به گمرک ایران سپرده شده است.

واردات خودرو کارکرده نیازی به تأییدیه استاندارد ندارد

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص عدم الزام تأییدیه سازمان استاندارد برای واردات خودرو کارکرده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

[ad_2]

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا