بازار خودرو

افزایش دوبرابری نرخ تخلفات رانندگی حادثه‌ساز تایید شد

جانشین پلیس راهور ناجا خبر از افزایش دوبرابری نرخ تخلفات رانندگی حادثه‌ساز همچون سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ داده است.

براساس اظهارات سردار «سید تیمور حسینی»، جانشین پلیس راهور ناجا، افزایش دوبرابری نرخ تخلفات رانندگی حادثه‌ساز شامل 7 تخلف رانندگی تایید و اعمال شده است. این نوع از جرائم حادثه‌ساز که می‌تواند به اتفاقات ناگواری منجر شوند. سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، مخدوش‌کردن پلاک و رانندگی در حالت مستی را شامل می‌شود.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: احتمال افزایش شدید نرخ جرایم رانندگی ‌؛ عبور از چراغ قرمز، یک میلیون تومان!

افزایش دوبرابری نرخ تخلفات رانندگی حادثه‌ساز

به زعم بسیاری، مبلغ جریمه رانندگی کنونی فاقد عنصر بازدارندگی لازم است. همین امر منجر خواهد شد تا تعدادی از افراد بدون توجه به نتایج کار خطرناک خود، تخلفات مختلفی را انجام دهند. به عنوان نمونه مخدوش‌کردن پلاک یکی از جرائم مهم به‌شمار می‌رود. این موضوع جهت جلوگیری از ثبت پلاک خودرو از سوی دوربین‌ها به انجام می‌رسد.

در همین راستا رانندگان متخلف با مخدوش‌سازی پلاک خود یا تغییر ارقام آن، در پی فرار از دوربین‌های ترافیکی یا کنترل سرعت هستند. همین امر باعث جریمه برخی رانندگان بدون آن‌که در این مسیرها تردد داشته باشند، می‌شود. بنابراین وجود مبالغ پیش‌گیرانه برای این دسته از تخلفات رانندگی می‌تواند می‌تواند نتایج زیان‌بار آن را کمتر کند.

بیشتر بخوانید ...   اولویت بندی جدید تحویل خودروهای سامانه یکپارچه فروش خودرو اعلام شد

افزایش دوبرابری نرخ تخلفات رانندگی حادثه‌ساز

پلیس راهور ناجا ضمن درخواست از وزارت دادگستری، خواهان افزایش قابل‌توجه مبلغ جریمه رانندگی 7 تخلف از 120 تخلف ثبت‌شده شد. پلیس ابراز خوشبینی کرده تا افزایش چشمگیر مبلغ این جرائم، باعث کاهش تخلفات و همچنین کاهش تلفات جانی شود.

مطابق با پیشنهاد پلیس، مبلغ جریمه سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و مخدوشی پلاک به میزان یک میلیون تومان خواهد بود. رانندگی در حالت مستی هم دو میلیون تومان جریمه برای فرد در پی دارد. اما تخلفاتی مانند نبستن کمربند ایمنی و پارک دوبل از شمول این افزایش خارج خواهند بود.

سردار حسینی در بخش پایانی سخنان خود به روش‌های بازخورد و شکایت از مأموران پلیس پرداخت. بنابراین در صورتی که فردی احساس کند جرائم رانندگی منجر به سوءاستفاده از او شده، امکان اطلاع‌رسانی تخلف مأمور پلیس را به سامانه 197 خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افزایش دوبرابری نرخ تخلفات رانندگی حادثه‌ساز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا