بازار خودرو

آمار تولید خودروسازان خصوصی در سال 1401 اعلام شد

آمار تولید خودروسازان خصوصی در سال 1401 اعلام شد. خودروسازان خصوصی در سال گذشته چه تعداد خودرو روانه بازار کردند؟

براساس گزارش رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت، آمار تولید خودروسازان خصوصی در سال 1401 مشخص شده است که در این میان شرکت مدیران خودرو با بیشترین میزان تولید و مونتاژ در کشور رتبه یک را کسب کرده است. مدیران خودرو مسئولیت ساخت و مونتاژ محصولات دو برند پرطرفدار فونیکس و MVM در ایران را دارد که این دو برند بیشترین میزان فروش را نیز در بین خودروهای چینی بازار در اختیار دارند.

کریپتال گلوبال

در لیست منتشر شده توسط وزارت صمت، نام 13 شرکت خودروساز خصوصی در کشور وجود دارد که مدیران خودرو در رتبه اول، کرمان موتور رتبه دوم و بهمن موتور نیز رتبه سوم را ازآن خود کرده‌اند. در ادامه مطلب می‌توانید آمار تولید شرکت خودروساز خصوصی را جداگانه مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: صدور مجوز واردات 200 هزار خودرو در سال 1402

آمار تولید خودروسازان خصوصی در سال 1401 توسط وزارت صمت اعلام شد

با توجه به گزارش رسمی وزارت صمت شرکت مدیران خودرو بیشترین تولید و مونتاژ خودرو را در میان خودروسازان بخش خصوصی داشته و توانسته است با رشد ۱۴۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰، در سال گذشته ۹۳ هزار و ۱۱۰ دستگاه از محصولات خانواده چری را با نشان ام وی ام و فونیکس مونتاژ کند.

دومین خودروساز خصوصی پرتیراژ در بحث محصولات سواری سال ۱۴۰۱ کرمان موتور است که با رشد ۴۱ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ توانسته تا ۲۶ هزار و ۴۱۸ دستگاه از محصولات سواری جک (JAC) را مونتاژ کند. در این بخش آمار محصولات سدان و کراس‌اوور کرمان موتور لحاظ شده است و بحث مونتاژ KMC T8 به عنوان یک خودروی کار و تجاری پیکاپ، به صورت مجزا محاسبه می شود.

بیشتر بخوانید ...   بازدیدی از بزرگ‌ترین سایت تولیدی بی ام در جهان

آمار تولید خودروسازان خصوصی در سال 1401 توسط وزارت صمت اعلام شد

سومین خودروساز خصوصی پرتیراژ سال گذشته شرکت بهمن موتور از گروه بهمن بوده که با تولید ۱۴ هزار و ۸۷۹ دستگاه خودروی سواری توانسته تا رشد تولید ۱۰۶درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته باشد. پس از آن شرکت فردا موتورز با تولید ۶ هزار و ۵۶۵ دستگاه از محصولات دانگ فنگ با نشان FMC توانسته تا رشد ۲۰۶ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته باشد و در جایگاه چهارمین خودروساز خصوصی کشور قرار بگیرد. شرکت آرین پارس موتور هم در سال ۱۴۰۱ لاماری ایما را با تیراژ ۳ هزار و ۸۲۵ دستگاه مونتاژ کرده است و رتبه پنجم را دارد.

مکث موتور هم با تولید ۵۴۰ دستگاه از کراس‌اوور تیارا رتبه ششم را دارد و نورا موتور پارس با مونتاژ ۴۵۸ دستگاه از کراس‌اوورهای سانگ یانگ در رتبه هفتم قرار دارد. شرکت‌هایی چون صنایع خودروسازی ایلیا، دیار خودرو، سروش دیزل مبنا، خودروسازان راین و خودروسازان بم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

آمار تولید خودروسازان خصوصی در سال 1401 توسط وزارت صمت اعلام شد

در سال ۱۴۰۱ خودروسازان خصوصی و دولتی 1 میلیون و ۷۶ هزار و ۲۸۲ دستگاه خودروی سواری را در کلاس‌های هاچ‌بک، سدان و کراس‌اوور تولید و مونتاژ کرده‌اند. در بخش خودروهای سواری سال گذشته، رشد ۲۴ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ حاصل شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آمار تولید خودروسازان خصوصی در سال 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا