بازار خودرو

بودجه بنگلادشی و ژست سوئیسی در خودروسازی ایران ، عامل گرانی خودرو در کشور!

ظاهراً برخی شرکت‌های خودروسازی ایران محصولات خود را با برخی استاندارهای خاص تولید می‌کنند که همین موضوع را به بودجه بنگلادشی و ژست سوئیسی نسبت داده‌اند.

احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران، معتقد است که شرکت‌های خودروسازی ایران در تولید محصولات خود ار برخی استاندارهای تعلیق شده استفاده می‌کنند که همین موضوع می‌تواند یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو برای مصرف‌کننده باشد. پر واضح است که این استاندارهای تعلیق شده نه تنها موجب افزایش هزینه‌های اضافی می‌شود بلکه اجرایی شدن با عجله آن‌ها تأثیر منفی بر بازار خودرو گذاشته است.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: قیمت کارخانه محصولات مدیران خودرو خرداد 1402 اعلام شد

سازمان استاندارد عامل افزایش قیمت خودروسازی ایران است

احمد نعمت‌بخش در رابطه با عملکرد اخیر خودروسازان در دریافت هزینه اضافی از خریداران بابت نصب تجهیزات استاندارد اجباری، اظهار کرد:

براساس تفاهمنامه سازمان استاندارد و وزارت صمت در سال گذشته باید به‌‌مرور تجهیز خودروها به استانداردهای تعلیقی اجرایی می‌شد و خودروسازان باید از اول تیرماه تمام استانداردهای تعلیقی را به ‌روی محصولات خود اعمال کنند.

افزایش هزینه‌های شرکت‌های خودروسازی ایران موجب افزایش قیمت خودرو شده است

وی افزود: «در زمان حاضر تعدادی از خودروسازان برخی از استانداردهای تعلیقی را ‌روی محصولات اجرایی کرده‌اند که همین موضوع باعث شده است خریداران هزینه بیشتری را در زمان تحویل خودرو پرداخت کنند.» دبیر انجمن خودروسازان ایران با تاکید بر اینکه «بسیاری از استانداردهای تعلیقی در کشور ما قابل استفاده نیستند»، گفت:

به‌عنوان نمونه چراغ دی‌لایت (daylight) برای شهرها و کشورهایی که مدام بارانی یا مه‌آلود هستند استفاده می‌شود که این موضوع در ایران آن‌چنان سنخیت ندارد.

وی با ابراز اینکه «به سازمان استاندارد اعلام کرده‌ایم اگر ما بخواهیم استانداردهای تعلیقی را از اول تیرماه اجرایی کنیم تولیدات جاری با اختلال روبه‌رو می‌شود و حتی قابل‌شماره‌گذاری نخواهند شد»، تصریح کرد: «به‌عنوان نمونه استاندارد انحراف از مسیر یا ترمز اضطراری برای خودروهای تجاری آن ‌هم در خیابان‌های کشور قابلیت اجرا شدن ندارند.» نعمت‌بخش با انتقاد از اینکه سازمان استاندارد با بودجه بنگلادشی ژست سوئیسی می‌گیرد، اضافه کرد:

در شرایطی که صنعت خودرو برای تامین ارز تولیدات جاری خود با استانداردهای فعلی دچار مشکل است، چرا باید هزینه اضافی که نیاز ارزی هم دارد به این صنعت تحمیل شود؟

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بودجه بنگلادشی و ژست سوئیسی در خودروسازی ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید ...   لیست قیمت محصولات کرمان موتور امروز 24 آبان 1402 [قیمت روز خودروهای جک و کی‌ام سی]


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا