بازار خودرو

بهترین خودروهای چینی در ایران ؛ کدام خودروهای چینی ارزش خرید دارند؟

خیابان‌های کشور آنقدر از خودروهایی چینی اشباع شده که گویی در یکی از شهرهای کشور چین زندگی می‌کنیم، نه ایران. از حق نگذریم برخی از این خودروها، هم از طراحی‌های زیبایی برخوردارند و هم مجهز به امکانات خوبی هستند که خواب‌ آنها را باید در صنعت خودروسازی خودمان ببینیم. در این مطلب به بررسی برخی از بهترین خودروهای چینی در ایران می‌پردازیم.

شوربختانه بعد از اینکه خودروسازان خارجی صنعت خودروی ایران را تحریم کردند، اوضاع نامساعد شد و تقریباً تا آستانه شکست رفتیم و برگشتیم. با ممنوعیت واردات خودرو، چینی‌ها فرصت سرمایه‌گذاری در کشورمان را غنیمت شمردند و تصمیم گرفتند به هر نحوی که شده بازار داخل را تصاحب کنند و البته که موفق شدند.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

در حال حاضر اگر نگاهی به بازه قیمتی بین 800 میلیون تا دو میلیارد تومان بیندازید، متوجه خواهید شد که سلطه بلامنازع با چینی‌ها است. محصولات متنوع و بی‌شماری به صورت مونتاژی توسط خودروسازان خصوصی در بازار ایران عرضه شده و روز به روز بر وسعت و این تنوع آنها افزوده می‌شود.

در این مقاله سعی کرده‌ایم برخی از بهترین خودروهای چینی در بازار ایران را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. بهترین‌هایی که با وجود نقص و کمبود‌هایی که دارند، میخ خود را به خوبی در دل هواداران‌شان کوبیده‌اند و جایگاه ویژه‌ای در دل آنها باز کرده‌اند. برای آشنایی بیشتر با محبوب ترین خودروهای چینی در بازار ایران همراه شوید.

 

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای ایرانی

بررسی ساندرو استپ وی ؛ [+مشخصات فنی، امکانات رفاهی و قیمت]

بهترین خودروهای چینی در ایران

تنوع محصولات چینی به قدری بالاست که اگر بخواهیم همه خودروهای مونتاژی و وارداتی را بررسی کنیم، فرصت نخواهیم کرد و از طرفی انتخاب بهترین‌ها از میان آنها دشوار و غیرممکن خواهد شد. به هر ترتیب، در مطلب پیش رو تلاش می‌کنیم تا بهترین خودروهای چینی در ایران را معرفی کنیم. در این فهرست، خودروها دارای نواقص و کمبودهایی هستند، ولی ترجیح خرید با آنها است؛ چرا که اوضاع بهتری نسبت به هم رده‌های دیگر چینی دارند.

اگر به صنعت خودروسازی علاقه دارید، توصیه می‌کنیم مقاله‌های بهترین خودروهای بنز 2023، بهترین خودروهای 2023، بهترین خودروهای برقی 2023 و بهترین خودروهای تسلا 2023 را از دست ندهید.

جک J4

بهترین خودروهای چینی در ایران
بهترین خودروهای چینی در ایران

متاسفانه قیمت خودروهای چینی افزایش شدیدی یافته و دلیل این موضوع، بی ارزش شدن پول ملی است. در حال حاضر سدان‌های چینی بازار داخلی بیش از یک میلیارد تومان قیمت گذاری شده‌اند و جز جک جی 4، نمی‌توان خودروی دیگری در این سگمنت با این قیمت پیدا کرد. برای خرید ماشینی زیر یک میلیارد تومان (به غیر از J4) باید به سراغ سدان‌های داخلی بروید که داستان آنها را می‌‌دانید!

سدان جذاب جک J4 مدتی است بی‌ سر و صدا در بازار داخلی خرید و فروش می‌شود و مشتریان توانسته‌اند با آن ارتباط برقرار کنند. یکی از مهم‌ترین مزایای این سدان جمع و جور شهری، استهلاک پایین آن است. علاوه‌براین، پیشرانه قدرتمند آن می‌تواند نیازهای اغلب خریداران را برطرف کند و به کمک گیربکس اتومات نیز می‌توانید رانندگی بهتری داشته باشید.

یکی از نقاط ضعف این خودرو، ظاهر نه چندان دلچسب و رضایت بخش آن است؛ ولی با توجه به کیفیت متریال کابین و جاداری آن، می‌توان از نقص ظاهر آن چشم‌پوشی کرد. زیر کاپوت جک جی 4 یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تعبیه شده که می‌تواند حداکثر 103 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای چینی شاسی بلند

بررسی مشخصات فنی کیا پگاس 2023 [+امکانات رفاهی و قیمت]

بهمن ریسپکت

بهترین خودروهای چینی در ایران

علاوه بر جک جی 4، بهمن ریسپکت نیز قیمت کارخانه‌ای زیر یک میلیارد تومان دارد. ولی این قیمت مناسب است، به شرطی که بتوانید خودرو را از درب کارخانه تحویل بگیرید؛ والا باید بیش از یک میلیارد برای داشتن یکی از آنها هزینه کنید. (در حال حاضر قیمت بازار آزاد رسپکت به بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان می‌رسد)

ریسپکت را می‌توان محصولی از زیربرند اقتصادی چری، کووین دانست که توسط گروه بهمن به بازار داخلی راه پیدا کرده است. الگوی ساخت ماشین مذکور، چری آریزو 7 بوده؛ ولی از نظر طراحی، بازنگری‌های اساسی در قسمت بیرونی و درونی صورت گرفته است. بنابراین، در حال حاضر ظاهر این خودرو جذاب شده و پیشرانه قابل قبولی هم زیر کاپوت آن جاخوش کرده است.

بهمن رسپکت که یکی از محبوب ترین خودروهای چینی در بازار ایران است، آپشن‌هایی دارد که می‌تواند مشتریان ایرانی را راضی کند. زیر کاپوت سدان کامپکت بهمن موتور یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو قرار گرفته که می‌تواند 154 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه نیز از طریق یک گیربکس سی وی تی 9 سرعته به محور جلو منتقل می‌شود.

کی ام سی J7

بهترین خودروهای چینی در ایران
بهترین خودروی چینی بازار ایران

یکی دیگر از سدان‌های جذاب بازار ایران که مالکیت اصلی آن برای چینی‌ها است، کی ام سی جی 7 خواهد بود. کمپانی جک چندین سال قبل موفق شد با عرضه خودروی J5 با صلابت به بازار کشورمان ورود کند. خودروی بعدی این خودروساز برای جاده‌های داخلی، جی 7 است که می‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد.

شرکت مونتاژکننده KMC J7، کرمان موتور است. این خودرو که یکی از بهترین خودروهای چینی در بازار ایران به شمار می‌رود، در اصل به اسم سی هائو A5 شهرت دارد. مهم‌ترین وجه تمایز و نقطه قوت این سدان کامپکت، طراحی منحصربه‌فرد و غیرتکراری است. نمی‌توان الگوی طراحی ظاهری کی ام سی جی 7 را روی خودروی دیگری مشاهده کرد، چرا که شخصیت خاصی برای آن قائل می‌شویم.

بیشتر بخوانید ...   لیست قیمت محصولات بهمن موتور 30 خرداد 1402 [قیمت روز خودروهای دیگنیتی، فیدلیتی و اینرودز]

نقطه قوت دیگری که این خودرو دارد، لیست آپشن‌ها و امکانات رفاهی کامل آن است. زیر کاپوت هم به یک پیشرانه 1.5 لیتری مجهز شده که از نوع توربوشارژ است و می‌تواند با تزریق مستقیم سوخت، حداکثر 172 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور تولید کند. در حال حاضر قدرتمندترین سدان چینی کشور، کی ام سی جی 7 است.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023 [+امکانات رفاهی و قیمت]

بررسی مشخصات فنی کیا پیکانتو 2023 [+امکانات رفاهی و قیمت]

چانگان CS35 پلاس

بهترین خودروهای چینی در ایران

نخستین شاسی بلندی که قصد معرفی آن را داریم، از برند جذاب و معروف چانگان است. سایپا از اوایل سال 90 شمسی به بعد عهده‌دار مونتاژ خودروهای این برند بوده و به تازگی نمونه‌های جدیدتر این خودرو نیز به بازار راه یافته‌اند. متاسفانه سی اس 35 پلاس به سد بزرگی به نام تحریم‌ها برخورد و همین عامل باعث شد نتواند خوش بدرخشد.

البته چانگان CS35 پلاس نسخه فیس لیفتی از CS35 است و قرار شده به زودی وارد بازار شود. اگر شرایط بر وفق مراد پیش برود، با هماهنگی و پشتیبانی سایپا می‌توان آینده خوبی برای این کراس اوور متصور شد. زیر کاپوت این اس یو وی یک پیشرانه 1.4 لیتری توربو تعبیه شده که می‌تواند 158 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه در این خودرو از طریق یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به محورها منتقل می‌شود.

دیگنیتی پرستیژ

بهترین خودروهای چینی در ایران
محبوب ترین خودروهای چینی در بازار ایران

دیگنیتی پرایم بهمن موتور به علت وجود برخی مشکلات نتوانست موفق عمل کند و همین دلیل باعث شد تا گروه بهمن به فکر مونتاژ و عرضه یک کراس اوور جذاب‌تر باشد. البته دیگنیتی پرایم، هم قیمت مناسبی داشت و هم طراحی کوپه مانند آن جذاب به نظر می‌آمد، ولی مهم‌ترین ایرادی که به آن وارد می‌کردند، موتور ضعیفی است که برایش تدارک دیده بودند.

مجموع دلایل مذکور باعث شد تا بهمن موتور دیگنیتی پرستیژ را معرفی و عرضه کند. زیر کاپوت این خودروی شاسی بلند یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ تعبیه شده که می‌تواند 228 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور تولید کند. با این اوصاف، می‌توان دیگنیتی پرستیژ اس یو وی را بعد از تیگو 8 پرو، یکی از قوی‌ترین و بهترین خودروهای چینی در ایران دانست.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی اشکودا اسلاویا [+امکانات رفاهی و قیمت]

بررسی پژو 206 تیپ 5 ؛ [+امکانات رفاهی، مشخصات فنی و قیمت]

فونیکس تیگو 7 پرو

بهترین خودروهای چینی در ایران

یکی از بهترین خودروهای چینی در ایران که در سال 2020 میلادی توسط شرکت چری رونمایی شد، شاسی بلند جذابی به نام تیگو 7 است. پس از موفقیت‌های بسیاری که این شاسی بلند به دست آورد، چری تصمیم گرفت نسخه فیس لیفتی از آن به نام تیگو 7 پرو روانه بازار کند. مدیران خودرو نیز با رایزنی‌های خود توانست خط مونتاژ این کراس اوور را از آنِ خود کند.

ظاهر فونیکس جدید، جذاب و تماشایی است و جلو پنجره کهکشانی آن هوش از سر آدم می‌برد. در داخل کابین تیگو 7 پرو می‌توان امکانات رفاهی و آپشن‌های بسیار جذابی را مشاهده کرد که از جمله آنها می‌توان به گرم کن صندلی‌های جلو، کول باکس، شارژر وایرلس گوشی و نورپردازی داخلی اشاره کرد. زیر کاپوت اس یو وی مدیران خودرو یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو تعبیه شده که می‌تواند 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

فونیکس تیگو 8 پرو مکس

بهترین خودروهای چینی در ایران
بهترین خودروی چینی بازار ایران

اگر از طرفداران خودروهای چینی بپرسید که یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف شاسی بلندهای چینی چیست، احتمالا به فقدان سامانه چهار چرخ محرک اشاره می‌کنند که انتقادی به حق و درست است. در اغلب خودروهای شاسی بلند جهان شاهد حضور سامانه مذکور هستیم؛ حال آنکه در خودروهای چینی این امکان فراهم نیامده است.

تیگو 8 پرو مکس یکی از بهترین خودروهای چینی در ایران است که توانسته از خود رفع نقص کند. تاریخ ورود به بازار این خودرو، پاییز سال 2021 میلادی است و نه تنها مجهز به سامانه چهار چرخ محرک شده، بلکه امکاناتی نظیر پیشرانه قدرتمند 2 لیتری دارد که می‌تواند حداکثر 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این خودرو با چنین مشخصاتی می‌تواند بهترین خودروی چینی بازار ایران باشد.

سوالات متداول

بهترین خودروهای چینی در ایران کدامند؟

از جمله بهترین خودروهای چینی در بازار ایران می‌توان به جک J4، بهمن ریسپکت، فونیکس تیگو 8 پرو مکس و جک کی ام سی جی 7 اشاره کرد. در این مقاله به معرفی خودروهای دیگری نیز پرداختیم که مطالعه مشخصات آنها خالی از لطف نیست.

بهترین خودروی چینی بازار ایران کدام است؟

با توجه به آنچه در مطلب فوق گفتیم و به آن اشاره کردیم، بهترین خودروی چینی بازار ایران، فونیکس تیگو 8 پرو مکس خواهد بود. جک کی ام سی جی 7 را نیز می‌توان به عنوان بهترین خوردوی چینی در بین سدان‌ها معرفی کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مطلب بهترین خودروهای چینی در ایران چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا