بازار خودرو

بهترین خودروهای تسلا 2023 [+قیمت و مشخصات فنی]

تسلا یکی از برترین و مهم‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده خودروهای برقی است که بسیاری از عاشقان خودرو منتظر مدل‌های جذاب و جدید آن هستند. از همین رو تصمیم گرفتیم مشخصات، امکانات رفاهی و قیمت بهترین خودروهای تسلا 2023 را با شما به اشتراک بگذاریم.

امروزه بسیاری از افراد تمایل بیشتری به خرید خودروهای الکتریکی نشان می‌دهند؛ چرا که هم به محیط زیست کمک می‌کنند و هم مصرف سوخت‌های بنزینی و گازوئیلی را به کاهش می‌دهند. کمپانی‌های مطرح دنیا نظیر بنز، بی ام و، آئودی، هیوندای و کیا در سراسر جهان رقابت سرسختانه‌ای برای تولید ماشین‌های برقی دارند و تا به امروز در این زمینه خوش درخشیده‌اند. تسلا نیز به‌عنوان یکی از پیشتازان تولید خودروهای برقی، از تکنولوژی‌ها و مشخصات ویژه‌ای در خودروهای خود استفاده می‌کند. بهترین خودروهای تسلا در سال 2023 نیز از همین قاعده پیروی می‌کنند که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم. همچنین می‌توانید نگاهی به فهرست بهترین خودروهای تسلا 2022 بیندازید.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای 2023

بهترین خودروهای برقی 2022

بهترین خودروهای تسلا 2023

یکی از برترین شرکت‌های خودروسازی جهان که در امر تولید خودروهای الکتریکی پیش قدم شده، تسلا است. همه ما تقریباً ایلان ماسک را می‌شناسیم. این کارآفرین برجسته که از قضا موسس و مالک شرکت تسلا و اسپیس ایکس است، از طرفداران خودروهای برقی محسوب می‌شود.

بهترین خودروهای تسلا 2023
بهترین خودروهای تسلا 2023

طی چند سال اخیر خودروهای تسلا موفق شده‌اند خود را اثبات کنند و تبدیل به محصولاتی پرفروش در ایالات متحده شوند. البته برخی از سری مدل‌های خودروهای این کمپانی تجربه تلخ و غم انگیزی برای این خودروسازی بوده‌اند؛ ولی در نهایت طرفداران محصولات الکتریکی به آقای ماسک روی خوش نشان دادند.

تسلا Y مدل 2023

قیمت پایه: 54,990 دلار

بهترین خودروهای تسلا 2023

یکی از خودروهای جذابی که به احتمال زیاد قرار است در سال جاری خوش بدرخشد و آمار فروش خوبی کسب کند، تسلا مدل Y است. این کراس اوور جذاب فروش خوبی را تجربه کرده و احتمالا همچنان روند صعودی فروش آن ادامه یابد. بنابر آنچه گفته شده، تسلا Y مدل 2023 از نظر مشخصات فنی و ظاهری تغییری نسبت به مدل 2022 ندارد ولی قیمت‌ها به طرز اعجاب آوری جذاب و خواستنی شده‌اند.

تا به امروز سه مدل از خودروی برقی مذکور در آمریکا عرضه شده که برخی از آنها چهار چرخ محرک هستند. زمزمه‌ها حاکی از این است که مدل Y مجهز از باتری 67.6 کیلووات ساعتی بهره می‌برد؛ این در حالی‌است‌که مدل‌های پرفورمنس و دوربرد (AWD) ظرفیت باتری 81 کیلووات ساعتی دارند. البته این اعداد صرفاً به جهت تقریب ذهن است و دال بر صحت نیستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای 2022

بهترین خودروهای جهان

تسلا سایبرتراک مدل 2023

قیمت پایه: 39,900 دلار

بهترین خودروهای تسلا 2023
بهترین خودروی تسلا در سال 2023

سال 2021 بود که کمپانی تسلا اعلام کرد قرار است به زودی از غولی برقی به نام سایبرتراک پرده‌برداری کند. متاسفانه از زمان انتشار این خبر تا به امروز خبری از تولید و عرضه نشده است و حالا پس از سال‌ها انتظار، اعلام شد که این خودرو در اواخر سال جاری به تولید انبوه می‌رسد. خبرگزاری‌های موثق و قابل اعتماد به نقل از دو شخص مطلع از برنامه‌های تسلا این خبر را منتشر کرده‌اند.

چندی پیش ماسک اعلام کرده بود که پروژه تولید انبوه سایبرتراک در مراحل پایانی‌اش قرار دارد. در حال‌حاضر، در سایت تسلا وضعیت تولید این خودروی الکتریکی به حالت Tooling یا در حال تولید ثبت شده است. طراحی ظاهری این غول برقی کاملا هنجارشکنانه محسوب می‌شود و چهره‌ای آینده نگرانه دارد.

بهترین خودروهای تسلا 2023

سایبرتراک 6 نفره دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب 5.8، 2.5 و 1.9 متر است. با ورود به کابین، طراحی ساده‌ای را می‌بینیم که به نظر می‌رسد تمام ماجرای این خودرو نیست. از جمله موارد قابل توجه کابین این خودرو می‌توان به نمایشگر مرکزی بزرگ، ردیف‌های سه تایی صندلی‌ها و فرمان جالب توجه آن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید ...   صاحبین خودروهای گران قیمت تا پایان بهمن ماه باید مالیات خود را بپردازند

مهمترین قسمت تسلا سایبرتراک، مشخصات فنی آن است. ماسک به عنوان مدیرعامل شرکت تسلا اعلام کرده خودروی برقی‌اش مجهز به سیستم AWD یا چهار چرخ محرک شده و توانایی‌های عجیب و غریبی دارد. شتاب صفر تا صد آن تنها در عرض 2.9 ثانیه اتفاق می‌افتد که بسیار قابل توجه خواهد بود. (می‌تواند تقریباً 400 متر را در 10.8 ثانیه طی کند.)

تسلا X مدل 2023

قیمت پایه: 101,380 دلار

بهترین خودروهای تسلا 2023
بهترین خودروهای تسلا در سال 2023

شرکت تسلا خودروهای برقی مختلفی در سبد محصولات خود دارد که برخی از آنها از ارزش خرید خوبی برخوردار هستند؛ البته برخی از آنها موفق نشدن خود را اثبات کنند. تسلا مدل ایکس از جمله بهترین مدل‌هایی است که می‌توان در سبد محصولات تسلا پیدا کرد. سه مولفه تکنولوژی رانندگی خودکار، شتاب صندلی‌ها و نوآوری و خلاقیت باعث افزایش فروش محصولات این خودروسازی خواهند شد.

از سال 2016 به بعد، تسلا وارد فاز تازه‌ای شد؛ چرا که مدل X پا به میدان گذاشت. میزان خلاقیت و نوآوری در این خودرو به قدری بالاست که کمتر شاسی بلندی را می‌توان یافت که بتواند با آن رقابت کند. مشتریان در ایالات متحده می‌توانند از هم اکنون نسبت به ثبت سفارش مدل ایکس 2023 اقدام کنند.

بهترین خودروهای تسلا 2023

تسلا X مدل 2023 ظاهر قدیمی خود را همچنان حفظ کرده است ولی تازه‌هایی در قسمت کابین و ارتقاهای جزئی در طراحی بیرونی دارد. همچنین خبر خوب اینکه متقاضیان این کراس اوور برقی می‌توانند با پرداخت تنها 15 هزار دلار از قابلیت و پتانسیل رانندگی اتوماتیک بهره ببرند.

نسخه پایه تسلا ایکس مجهز به یک پیشرانه دو دیفرانسیل AWD شده که می‌تواند حداکثر 670 اسب بخار قدرت تولید کند. به طور متوسط با یک مرتبه شارژ این خودرو می‌توان مسافتی حدود 350 مایل را طی کرد. همچنین تریم یا نسخه پلید، زیر کاپوت خود پیشرانه سه موتوره دارد که می‌تواند نهایتا 1020 اسب بخار قدرت تولید کند.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی کیا پگاس 2023

بررسی مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023

تسلا S مدل 2023

قیمت پایه: 106,000 دلار

بهترین خودروهای تسلا 2023
بهترین خودروهای تسلا 2023

چهارمین خودرویی که می‌تواند در زمره بهترین خودروهای تسلا 2023 قرار بگیرد، تسلا S است. بد نیست بدانید که در ایالات متحده آمریکا این مدل خودرو به همراه تسلا مدل 3 از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. این خودروی برقی می‌تواند با یک مرتبه شارژ شدن، مسافتی حدود 640 کیلومتر را بپیماید.

همچنین تسلا اس قادر است تنها در عرض 3 ثانیه از سکون مطلق به شتاب 100 کیلومتر برسد. از این نظر می‌توان گفت مدل S رقابت جذاب و نزدیکی با پورشه تایکان و آئودی ای تران دارد. کمپانی تسلا علاقه دارد به جای طراحی ظاهری به روز و جدید، تجهیزات و امکانات تازه‌ای به محصولات خود بیفزاید و مدل S نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

این سدان برقی جذاب مجهز به یک نمایشگر اطلاعات و سرگرمی گردان شده که هم می‌تواند به سمت سرنشینان و هم راننده بچرخد. شتاب و سرعت تسلا S نیز زبانزد خاص و عام است و ناامیدتان نمی‌کند. حداکثر سرعتی که می‌توان با این ماشین الکتریکی پیمود، 240 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

سوالات متداول

بهترین خودروهای تسلا در سال 2023 کدامند؟

ازجمله بهترین خودروهای تسلا 2023 می‌توان به تسلا S مدل 2023، تسلا X مدل 2023 و تسلا Y مدل 2023 اشاره کرد.

گران‌ترین خودروی تسلا در سال 2023 کدام است؟

تسلا S مدل 2023 با قیمت پایه 106000 دلار، گران‌ترین مدلی است که تسلا در سال 2023 عرضه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین خودروهای تسلا 2023 چیست؟ به نظر شما کدام مدل می‌تواند لقب بهترین خودروی تسلا در سال 2023 را از آن خود کند؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا