بازار خودرو

بهترین خودروهای برقی 2023 ؛ جذاب‌هایی که دستمان از آنها کوتاه است

خودروهای الکتریکی بازار خودروی امروز را تصاحب کرده‌اند و مشتریان زیادی دارند. می‌دانیم که این خودروها جایی در بازار ایران ندارند؛ اما جذابیت آنها برای بسیاری از عاشقان خودرو باعث شده تا برخی از بهترین خودروهای برقی 2023 را معرفی کنیم.

در ذشته و زمانی که انسان موفق شد اولین خودرو را تولید کند، فکرش را هم نمی‌کرد روزی فرا برسد که ماشین‌ها با نیروی الکتریکی کار کنند. خودروهای برقی تحولی شگرف در صنعت خودروسازی بودند و طی سالیان اخیر مشتریان پی به این مهم برده و در صدد خرید این قبیل محصولات برآمده‌اند.

خودروهای الکتریکی در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته در حال گسترش هستند و هر روز به شمار کمپانی‌های تولیدکننده خودروهای برقی اضافه می‌شود. امسال نیز خودروهای جذابی در راه هستند که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم. در ادامه با معرفی بهترین خودروهای الکتریکی 2023 ما را همراهی کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای 2023

بهترین خودروهای 2022

بهترین خودروهای برقی 2023

سال گذشته و یا سال‌های پیش از آن، کمپانی‌های برجسته خودروسازی نظیر مرسدس بنز، کیا، آئودی و بی ام و، یکی یکی به جمعیت تولیدکنندگان ماشین‌های الکتریکی پیوستند و خوش درخشیدند. سال 2022 از این حیث بسیار پر رونق و سرشار بود و توانست مشتریان را راضی نگاه دارد.

بهترین خودروهای برقی 2023
بهترین خودروهای برقی 2023

بسیاری از شگفتی سازهای چند سال اخیر در سال 2022 معرفی و عرضه شدند که با مطالعه بهترین خودروهای برقی 2022 می‌توانید با آنها آشنا شوید. با شعله ور شدن اجاق تولید خودروهای برقی، بازار داغ خودروهای احتراقی یا بنزین سوز رو به سردی رفته است. برای مثال کشوری همچون آمریکا موفق شده نیمی از فروش محصولات خودرویی خود را به ماشین‌های برقی اختصاص دهد.

همچنین آمارهای جهانی نشان می‌دهند که طی سال گذشته 13 درصد از فروش کل محصولات خودرویی به این قبیل خودروها اختصاص داشته است. پیش بینی‌های جذاب برای پایان دهه میلادی فعلی این گونه نشان می‌دهند که تا سال 2030 میلادی، 60 درصد از خودروهایی که در دنیا معرفی و عرضه خواهند شد، برقی یا الکتریکی خواهد بود.

خوشبختانه یکی از مهم‌ترین مزایای خودروهای برقی، مسافتی است که می‌توانند با یک مرتبه شارژ شدن طی کنند. برای مثال، اغلب محصولات این چنینی قادرند با یک بار شارژ شدن، مسافتی نزدیک به 500 کیلومتر را بپیمایند. در مطلب پیش رو قصد داریم نگاهی به بهترین خودروهای برقی 2023 بیندازیم و به صورت اجمالی به معرفی آنها بپردازیم.

رولز رویس اسپکتر – Rolls Royce Spectre

رولز رویس اسپکتر

نخستین خودروی برقی که در فهرست بهترین خودروهای برقی 2023 قرار گرفته، رولز رویس اسپکتر است. این برند لوکس و محبوب پیش از این هیچ خودروی برقی را تولید نکرده بود و حالا، سال 2023 برای مشتریان و طرفداران این برند واقعا سال خوبی خواهد بود؛ چرا که قرار است با محصولی لوکس و برقی آشنا شوند. بی ام و مدت درازی است که مالکیت رولز رویس را در اختیار دارد و به همین خاطر، اگر نگاهی به محصولات این برند بیندازید، متوجه خواهید شد که پیشرانه‌های آلمانی زیر کاپوت رولز رویس‌ها خوابیده‌اند.

رولز رویس برای تولید نخستین خودروی الکتریکی خود چالش‌های بسیاری را پشت سر گذاشته است، زیرا برای ساخت چنین محصولی دو چالش بزرگ پیش رویش قرار دارد: اول کنترل وزن و سپس فرمان پذیری خودرو.

کابین رولز رویس اسپکتر لوکس به انواع و اقسام تجهیزات رفاهی و ایمنی مجهز شده و به همین خاطر وزن آن افزایش یافته است؛ ولی خوشبختانه به علت حضور پیشرانه‌های قدرتمند توئین توربوشارژ، سرعت و چالاکی بسیاری را شاهد خواهیم بود.

همچنین آیرودینامیک این غول برقی و لوکس مزیت برتری نسبت به سایر خودروهای الکتریکی دارد که باعث شده نام آن را در لیست بهترین ماشین های برقی دنیا قرار دهیم؛ اما هنوز نمی‌توان گفت که رولز رویس بهترین خودروی برقی 2023 را تولید کرده است.

متاسفانه نمی‌دانیم دقیقاً زیر کاپوت این خودرو چه خبر است؛ ولی آن‌طور که اعلام شده، اسپکتر توانایی‌های زیادی در زمینه فنی دارد و می‌تواند 577 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید کند. علاوه ‌براین، برد مفید و استاندارد این خودرو با یک مرتبه شارژ، 418 کیلومتر خواهد بود.

لوتوس الترا – Lotus Eletre

لوتوس الترا
بهترین خودروی برقی 2023

در فهرست بهترین خودروهای الکتریکی 2023 باید به لوتوس الترا هم اشاره کنیم. برند لوتوس از قدیمی‌های بازار است و سال گذشته میلادی تلاش کرده با معرفی اولیه لوتوس الترا بار دیگر محصولات اسپرت خود را احیا کند؛ این بار در قالب خودروهای برقی. کراس اووری که قرار است در سال جاری وارد بازار شود، مبتنی بر پلتفرم معماری پریمیوم الکتریکی لوتوس است و از خودرویی مثل پورشه کاین بزرگتر خواهد بود.

قرار شده این خودروی برقی در تیپ‌های مختلف عرضه شود. مشخصات فنی این خودرو به‌طور دقیق اعلام نشده، ولی گفته می‌شود نسخه پایه قادر است 600 اسب بخار قدرت تولید کند و در عرض 3 ثانیه از سکون مطلق به شتاب صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. از طرف دیگر نسخه قدرتمندتر، توانایی تولید 700 اسب بخار قدرت را دارد. بدیهی است که چنین مشخصاتی در لیست بهترین خودروی برقی 2023 قرار بگیرد.

زیر کاپوت این شاسی بلند الکتریکی یک باتری 100 کیلووات ساعتی تعبیه شده و با یک مرتبه شارژ آن می‌توان 600 کیلومتر مسافت را طی کرد. از جمله مزایا و آپشن‌های لوتوس الترا می‌توان به سیستم تعلیق بادی با تنظیم فعال ارتفاع از زمین، سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب و آنتی رول بارهای فعال اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای تسلا 2023

بهترین خودروهای تسلا 2022

پولستار – Polestar

پولستار - بهترین خودروهای برقی 2023

سومین خودروی لوکس برقی که در سال 2023 عرضه خواهد شد، پولستار است. یکی از دلایلی که باعث شده پولستار را بهترین خودروی برقی 2023 بدانیم، این است که می‌تواند به‌طور عادی و با یک مرتبه شارژ کامل تا 611 کیلومتر را طی کند. در واقع این ماشین رقیبی جدی برای محصولات رده بالای تسلا و بی ام و محسوب می‌شود.

کمپانی ولوو فعالیت تولید خودروهای برقی خود را با پولستار 1 آغاز کرد ولی به علت قیمت بسیار بالا نتوانست در بدو ورود خوش بدرخشد. اما پولستار جدید، هم قیمت مناسبی دارد و هم توانسته عیب و نقص‌های محصولات پیشین ولوو را برطرف نماید. این کراس اوور کوپه و اسپرت هوش از سر مشتریان خواهد برد. رینگ‌های 21 یا 22 اینچی پولستار توانسته ابهت و وقار خاصی به بدنه این کراس اوور ببخشد و بر لوکس بودن آن بیفزاید. با شارژر فوق سریع می‌توانید در عرض نیم ساعت، 80 درصد از باتری 110 کیلوواتی را شارژ کنید.

بیشتر بخوانید ...   زامیاد در اندیشه صادرات نیسان آبی به آفریقا ؛ از نسخه جدید نیسان چه می‌دانیم؟

زیر کاپوت این خودرو دو موتور برقی تعبیه شده که یکی در محور جلو و دیگری در محور عقب خوش نشسته است. نهایت قدرتی که پولستار می‌تواند تولید کند، 489 اسب بخار و 840 نیوتن متر گشتاور خواهد بود.

ایکس پنگ جی 9- Xpeng G9

ایکس پنگ جی 9
بهترین خودروی برقی جهان

ایکس پنگ جی 9 یکی دیگر از بهترین خودروهای الکتریکی 2023 است که باید در این مقاله به مشخصات آن اشاره کنیم. کمتر از 6 سال است که شرکت خودروسازی ایکس پنگ وارد صنعت خودرو شده و به طرز تحسین برانگیزی موفق شده آمار فروش خوبی ثبت کند. پیشرفت و توسعه این خودروساز در زمینه تولید محصولات برقی با خودروی ایکس پنگ جی 9 ادامه یافته و همچنان طی سالیان آینده ادامه‌دار خواهد بود.

کراس اوور نسبتاً بزرگ G9 جزو برترین محصولات الکتریکی و بهترین خودروهای برقی 2023 این کمپانی به حساب می‌آید که برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژوی چین به نمایش درآمد. با نگاهی به قوای محرکه و زیر کاپوت ایکس پنگ، متوجه خواهیم شد که سیستم 800 ولتی نیروی محرکه را تأمین می‌کند. چنین سیستم محرکه‌ای را پیش‌تر روی محصولات جذابی نظیر پورشه تایکان و آئودی دیده بودیم.

نسخه پایه این خودرو می‌تواند حداکثر 313 اسب بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور تولید کند و در نسخه چهارچرخ محرک حداکثر خروجی قدرت به 551 اسب بخار با 717 نیوتن متر گشتاور می‌رسد. از جمله امکانات رفاهی داخل کابین می‌توان به تهویه صندلی‌های جلو، تنظیم برقی، گرم کن و ماساژور اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای جهان

بررسی مشخصات فنی کیا پگاس 2023

جیپ اونجر – Jeep Avenger

جیپ اونجر

بنابر عقیده داوران و ماشین بازهای دنیا، کراس اوور برقی جیپ با نام اونجر، می‌تواند بهترین خودروی برقی 2023 باشد. این خودروی بی‌نظیر در قیاس با محصولات پیشین کمپانی جیپ متمایز و برتر است و در سبد محصولات آن می‌درخشد. قرار است این کراس اوور الکتریکی از دو سال دیگر راهی بازارهای اروپا و آسیا شود.

خودروی آفرودی اونجر به لحاظ ابعاد از خود جیپ کوچکتر است و بیشتر به کار جوانان می‌آید. پلتفرم این کراس اوور برقی بر روی استلانتیس سوار شده و اساس آن را تشکیل می‌دهد. با نگاهی به ظاهر این خودرو پی به طراحی جذاب و اسپرت آن خواهیم برد. نسخه پایه جیپ اونجر به باتری 54 کیلووات ساعتی مجهز شده و بنابر استاندارد قادر است 400 کیلومتر را به طور کامل طی کند. خبر خوب اینکه شارژرهایی برای اونجر در آمریکا و اروپا موجود است که می‌توانند باتری مذکور را تنها در عرض 24 دقیقه از 20 درصد به 80 درصد برسانند.

در حال حاضر گفته شده این کراس اوور الکتریکی با دو نسخه تک موتور و دو موتور و تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل راهی بازارهای جهانی خواهد شد و میانگین خروجی این پیشرانه‌ها 154 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور خواهد بود.

تویوتا پریوس – Toyota Prius

تویوتا پریوس
بهترین ماشین های برقی دنیا

پنجمین نسل از خودروی تویوتا پریوس قرار است سال جاری راهی بازارهای اروپا و آمریکا شود. طراحی نسل جدید این خودروی سدان در قیاس با نسل‌های دیگر متفاوت است و بر اساس گفته‌ها قرار شده با پیشرانه برقی و احتراقی یا همان هیبریدی راهی بازار شود. بنابراین زیر کاپوت پریوس یک پیشرانه 2 لیتری تعبیه شده که می‌تواند حداکثر 220 اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین این خودرو مجهز به یک باتری 13.6 کیلووات ساعتی شده که ظرفیت بیشتری به همراه دارد و می‌تواند برد بیشتری داشته باشد.

هیوندای آیونیک 6 – Hyundai Ioniq 6

بهترین خودروهای برقی 2023

آخرین خودرویی که در زمره بهترین خودروهای برقی 2023 قرار می‌گیرد از برند هیوندای است. کمپانی هیوندای طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد و کیفیت محصولات این خودروساز بی‌نظیر است. مدت مدیدی است که صاحبان این برند مشغول تولید خودروهای الکتریکی هستند و سری هیوندای آیونیک از بهترین ماشین های برقی دنیا به شمار می‌روند. پیش تر با آیونیک 5 آشنا شده‌ایم و می‌دانیم که یک کراس اوور محبوب در بازارهای جهانی بود.

حالا اما با سری جدید این خودروی برقی مواجهیم. اول از همه توجهتان را به پلتفرم قدرتمند E-GMP جلب کنیم که این امکان را برای آیونیک 6 به وجود آورده تا بتواند از باتری‌های دو ظرفیتی لیتیوم یونی استفاده کند. باتری بزرگتر این امکان را برای نسل قبلی و کنونی فراهم آورده تا قدرت بیشتری داشته باشیم.

به نظر می‌رسد پیشرانه‌های الکتریکی قادر به تولید 320 اسب بخار قدرت و یا 225 اسب بخاری هستند و این خروجی برای مدل دیفرانسیل عقب است. همچنین طبق آمار اعلام شده می‌توان گفت که با یک مرتبه شارژ می‌تواند تا 610 کیلومتر مسافت را طی کند.

سوالات متداول

بهترین خودروهای برقی 2023 کدامند؟

از جمله بهترین خودروهای برقی 2023 می‌توان به آیونیک 6، تویوتا پریوس، جیپ اونجرز و ایکس پنگ جی 9 اشاره کرد. اما اما لقب بهترین خودروی برقی 2023 را می‌توان به آیونیک 6 اختصاص داد.

چه تعداد خودروی برقی در سال 2023 در جاده‌ها خواهد بود؟

پیش‌بینی می‌شود که رانندگان در سراسر جهان در سال 2023 نزدیک به 10 میلیون خودروی برقی بخرند که تقریباً 14 درصد از کل بازار را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین خودروهای برقی 2023 چیست؟ به نظر شما خودروی دیگری هم باید در فهرست بهترین خودروهای الکتریکی 2023 قرار می‌گرفت؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا