بازار خودرو

بایک U5 پلاس به خط تولید پیوست، رقیبی جدید برای تارا و شاهین در بازار

“`html

تصاویری که از خط تولید دیارخودرو در گلپایگان منتشر شده، حاکی از ورود بایک U5 پلاس به فرآیند تولید این شرکت است. این خودرو که به نام‌های سابرینا پلاس و بیجینگ U5 پلاس نیز شناخته می‌شود، یک سدان اقتصادی است که به‌صورت مونتاژی ساخته می‌شود.

با ورود بایک U5 پلاس به بازار، این خودرو به عنوان رقیبی برای مدل‌های تارا و شاهین اتوماتیک شناخته خواهد شد. در صورتی که دیارخودرو موفق به ارائه این سدان با امکان فروش اقساطی شود، احتمالاً بسیاری از خریداران به جای تارا و شاهین اتوماتیک به صورت نقدی، تمایل بیشتری به خرید بایک U5 پلاس به صورت اقساطی خواهند داشت. برآورد قیمت این خودرو تقریباً یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تخمین زده شده، اما در نهایت نوسانات نرخ ارز و شرایط بازار در زمان عرضه، قیمت نهایی بیجینگ U5 پلاس را تعیین خواهند کرد.

نگاهی به بایک U5 پلاس

سابرینا پلاس به‌عنوان دومین فیس‌لیفت از بایک U5 پلاس به حساب می‌آید که در سال ۲۰۲۱ وارد بازار چین شد. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ به میدان رقابت در چین پا گذاشت و پس از ورشکستگی شرکت سوئدی ساب، از سال ۲۰۱۸ نسخه فیس‌لیفت آن به بازارهای چین معرفی گردید. بیجینگ U5 پلاس در سال ۲۰۲۱ دومین فیس‌لیفت خود را تجربه کرده و سابرینا پلاس بر اساس این تغییرات جدید تولید خواهد شد.

بیجینگ U5 پلاس بر پایه پلتفرم ساب ۳-۹ طراحی شده است. پس از بحران مالی ساب در اوایل دهه گذشته، این شرکت تحت مالکیت بایک چین درآمد که استفاده از پلتفرم‌های ساب برای تولید محصولات جدید را ممکن ساخت. به همین دلیل، بیجینگ U5 پلاس علی‌رغم جایگاه اقتصادی‌اش، از طراحی جذابی برخوردار است که می‌تواند نظر مشتریان ایرانی را به خود جلب کند.

مشخصات فنی

برای سابرینا پلاس از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی استفاده خواهد شد که قادر به تولید حداکثر ۱۱۱ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور است. انتقال قدرت به محور جلو توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT انجام می‌شود. همچنین، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۶ لیتر در هر صد کیلومتر برآورد شده است.

در مقایسه با خودروسازانی نظیر تارا اتوماتیک و شاهین پلاس اتوماتیک، بایک سابرینا پلاس ممکن است از منظر عملکرد فنی در سطح پایین‌تری قرار گیرد. همچنین، شتاب و قدرت کشش این خودرو ممکن است کمتر از رقبا باشد. بنابراین، تنها نکته مثبت باقی مانده برای رقابت با دیگر خودروهای داخلی، قابلیت اطمینان و کیفیت فنی آن محسوب می‌شود. این پیشرانه به توربوشارژر یا سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز نیست، که این ویژگی باعث مقاومت آن در برابر سوخت‌های نامرغوب خواهد شد.

امکانات و تجهیزات

سابرینا پلاس در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی می‌تواند هم‌تراز با رقبای ایرانی خود عمل کند. از جمله ویژگی‌های بارز این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چهار کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، سانروف، فرمان برقی کمکی، فناوری LED برای چراغ‌ها، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم کنترل کشش و پایداری، نظارت بر فشار باد تایرها، حالت رانندگی اسپرت، حسگر پارک جلو و عقب، دوربین دنده‌عقب، کروز کنترل و رینگ‌های آلومینیومی.

به زودی شرایط فروش این خودرو اعلام خواهد شد و ما نیز اطلاعات مربوط به آن را از طریق بخش خودرو دیجیاتو در اختیار شما قرار خواهیم داد.

“`

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا