هوش مصنوعی

OpenAI با مدل هوش مصنوعی GPT4 مشکل مدیریت محتوا را حل می کند

مدیریت و کنترل محتوا در فضای اینترنت دهه هاست که یکی از سخت ترین کارها محسوب می شود. حالا OpenAI، سازنده ChatGPT، در نظر دارد که با استفاده از مدل هوش مصنوعی GPT4 این مشکل را حل کند. این شرکت می خواهد یک سیستم مدیریت محتوا بسازد که مقیاس پذیر، باثبات و قابل شخصی سازی باشد.

OpenAI در پستی در وبلاگ خود اعلام کرد که GPT4 نه تنها می تواند به تصمیم گیری درزمینه مدیریت محتوا کمک کند، بلکه می تواند در تدوین سیاست ها و اصلاح سریع آن ها به کمک شرکت ها بیاید. OpenAI باور دارد که با این کار سرعت انجام این کارها از چند ماه به چند ساعت می رسد.

سازنده ChatGPT ادعا می کند که مدل هوش مصنوعی آن ها می تواند مقررات و جزئیات سیاست های مدیریت محتوا را کلمه به کلمه تجزیه کند و خودش را در کمترین زمان با هر تغییری وفق دهد. OpenAI می گوید با این کار می توان رویکردی یکدست تر را در برخورد با محتواها حاصل کرد.

مدیران این شرکت در پست مربوطه نوشته اند: «ما باور داریم که این کار چشم انداز مثبت تری را از آینده پلتفرم های دیجیتال ارائه می کند؛ جایی که هوش مصنوعی می تواند مطابق سیاست های خاص هر پلتفرم ترافیک آنلاین آن را مدیریت کند و از فشار ذهنی شمار بالای نیروهای انسانی بخش مدیریت محتوا بکاهد.»

با هوش مصنوعی، سرعت پیشبرد فرایندهای مدیریت محتوا بالا می رود

مدیران OpenAI می گویند هرکسی که به API این شرکت دسترسی داشته باشد، می تواند این رویکرد را پیاده سازی کند تا سیستم مدیریت محتوای خاص خود را با کمک هوش مصنوعی بسازد. این شرکت ادعا می کند که مدل GPT4 می تواند کارهایی را که پیش تر در طول شش ماه انجام می شد، ظرف یک روز انجام دهد.

البته OpenAI قبول دارد که انسان ها هنوز باید در این فرایند دخیل باشند، چرا که مدل های زبانی می توانند تحت تأثیر سوگیری های ناخواسته قرار بگیرند. ولی با کاهش دخالت انسان در این فرایند می توان استفاده بهتری از کارمندان داشت و حل مسائل و موارد پیچیده تری را که نیازمند قضاوت انسانی است، به آن ها سپرد.

مدیریت و کنترل محتوا با هوش مصنوعی می تواند فواید مختلفی داشته باشد. برای مثال، تاکنون بارها گزارش شده که مشاهده محتواهای آزاردهنده توسط مدیران محتوا به سلامت روان آن ها آسیب زده است. به علاوه، نظرات شخصی هر فرد در برخورد با محتواها می تواند باعث برخوردهای متفاوت با محتواهای گوناگون شود و ثبات سیاست های شرکت ها را زیر سؤال ببرد. حالا باید دید که هوش مصنوعی درنهایت می تواند واقعاً به کمک این حوزه بیاید یا خیر.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا