هوش مصنوعی

یک شرکت چینی ظاهراً هوش مصنوعی را جایگزین بعضی از نیروهایش می‌کند

شرکت بازاریابی چینی BlueFocus ظاهراً قصد دارد برخی از نیروهای پیمانی خود را با هوش مصنوعی جایگزین کند. برخی کارشناسان قبلاً گفته بودند که هوش مصنوعی شغل بعضی از نیروهای کپی‌رایتر و طراحان گرافیک را تهدید می‌کند و حالا به‌نظر می‌رسد که این مسئله در چین آغاز شده است.

به گزارش بلومبرگ، شرکت بازاریابی و مدیریت برند BlueFocus در نظر دارد تا مدل‌های هوش مصنوعی زایا نظیر ChatGPT را به‌جای برخی از نویسندگان و طراحان گرافیک خود به‌کار بگیرد. این شرکت که خدماتی درزمینه استراتژی، تبلیغات و روابط عمومی را به کسب‌وکارها ارائه می‌کند، ظاهراً می‌خواهد از هوش مصنوعی علی‌بابا و بایدو برای این منظور استفاده کند.

هوش مصنوعی صرف هزینه برای نیروهای انسانی را کاهش می‌دهد

براساس یادداشتی که توسط بلومبرگ دیده شده است، این شرکت می‌گوید: «برای پذیرش موج جدید محتواهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی، از امروز تصمیم گرفتیم همه هزینه‌های مربوط به کپی‌رایترها و طراحان شخص ثالث را متوقف کنیم.»

وب‌سایت این شرکت نشان می‌دهد که برندهای بزرگی ازجمله سامسونگ، مرسدس و P&G مشتری آن‌ها هستند. BlueFocus در سراسر دنیا حدود 5 هزار کارمند و 100 دفتر دارد. این شرکت هنوز به گزارش بلومبرگ واکنش رسمی نشان نداده است.

از زمان عرضه عمومی ChatGPT در ماه نوامبر پارسال، نگرانی‌های زیادی درباره جایگزینی هوش مصنوعی با نیروی کار انسانی به‌وجود آمده است. خیلی از مشاغل رسانه‌ای به‌ویژه در بخش تبلیغات و خبرنگاری در معرض خطر این فناوری قرار دارند.

برخی از وب‌سایت‌های خبری مثل CNET و BuzzFeed همین حالا آزمایش‌هایی را برای تولید محتوا با هوش مصنوعی انجام داده‌اند. شرکت‌های دیگر ازجمله غول رسانه‌ای آلمان، «اکسل اشپرینگر» هم اعلام کرده‌اند که هوش مصنوعی می‌تواند جای خبرنگاران را بگیرد.

بااین‌حال، برخی کارشناسان مثل «انو مدگاوکار» از McKinsey Global Institute باور دارند که خیلی از موقعیت‌های شغلی در رسانه‌ها به‌طور کامل قابل خودکارشدن نیستند. مدگاوکار می‌گوید خیلی از کارهای رسانه‌ای نیازمند قضاوت‌های انسانی هستند.

بااین‌‌وجود، هوش مصنوعی احتمالاً می‌تواند بر 300 میلیون شغل تمام‌وقت در سراسر جهان اثر بگذارد.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا