هوش مصنوعی

گوگل هوش مصنوعی ساخت موسیقی خود را به‌طور عمومی عرضه کرد

در چند وقت گذشته، موسیقی‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی حواشی زیادی ایجاد کرده‌اند. ماه گذشته آهنگی که در آن صدای دو خواننده مشهور شبیه‌سازی شده بود، مورد توجه زیادی قرار گرفت و اخیراً نیز اسپاتیفای هزاران آهنگ تولیدشده توسط هوش مصنو‌عی را از پلتفرم خود حذف کرد. بااین‌وجود، گوگل، تصمیم گرفته بیشتر به سمت این فضا برود و هوش مصنوعی تبدیل متن به موسیقی خود با نام MusicLM را به‌طور عمومی عرضه کرده است.

گوگل ابتدا در بهمن‌ماه سال گذشته و زمانی که تحقیقاتی را در مورد MusicLM منتشر کرد، جزئیات این سیستم را توضیح داد. در آن زمان غول موتور جستجو گفته بود که به دلیل نگرانی‌های اخلاقی مربوط به مسائل حق نشر یا کپی‌رایت، هیچ برنامه‌ای برای عرضه عمومی MusicLM ندارد.

MusicLM

عرضه عمومی هوش مصنوعی MusicLM گوگل

بااین‌حال، چشم‌انداز هوش مصنوعی مولد در سال جاری به‌طرز چشمگیری تغییر کرده و اکنون گوگل به‌اندازه کافی احساس راحتی می‌کند تا MusicLM را در دسترس عموم قرار دهد. غول فناوری در پست وبلاگ خود با اشاره به Dan Deacon، هنرمندی که شب گذشته در ابتدای کنفرانس Google I/O 2023 به پخش موسیقی و نمایش ویدیوهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی پرداخت، نوشت:

«ما با نوازندگانی مانند Dan Deacon همکاری کرده‌ایم و کارگاه‌هایی را برگزار کردیم تا ببینم این فناوری چگونه می‌تواند فرآیند خلاقیت را تقویت کند.»

همانطور که TechCrunch در گزارش خود اشاره می‌کند، با نسخه عمومی فعلی MusicLM کاربران نمی‌توانند با هنرمندان یا خواننده‌های خاص موسیقی تولید کنند. بنابراین این ویژگی می‌تواند به گوگل کمک کند تا از مشکلات کپی‌رایت جلوگیری کرده و از تولید آهنگ‌های جعلی هنرمندان محبوب و فروش آن‌ها توسط کاربران جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید ...   موسیقی‌های ساخته‌شده با هوش مصنوعی ناقض کپی‌رایت هستند

هم‌اکنون می‌توانید برای امتحان کردن MusicLM از طریق AI Test Kitchen در وب، اندروید و iOS ثبت‌نام کنید. همچنین گوگل اعلام کرده که فعلاً به دنبال بهبود مدل هوش مصنوعی خود با کمک کاربران است.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا